کد خبر: 1056874
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
خیرین پای کار آمدند؛
رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان امید مشهد در مراسم افتتاحیه پروژه‌های عمرانی بیمارستان امید، شامل افتتاح بخش‌های سی‌تی اسکن، غربالگری و آزمایشگاه این بیمارستان گفت: راه‌اندازی واحد سی‌تی اسکن، هشت میلیارد ریال هزینه دربرداشت که توسط خیرین پرداخت شد.

سودابه شهید ثالث در مراسم افتتاحیه پروژه‌های عمرانی بیمارستان امید، شامل افتتاح بخش‌های سی‌تی اسکن، غربالگری و آزمایشگاه این بیمارستان اظهار کرد: طی دو سال گذشته که درگیر مبارزه با ویروس کوئید ۱۹ بودیم خوشبختانه با تلاش ‌هایی که انجام شد حدود ۱۰ تا ۱۵ پروژه عمرانی و آموزشی مختلف در بیمارستان امید آغاز شد و هم اکنون آماده بهره‌برداری است.

رئیس مرکز آموزشی،پژوهشی و درمانی بیمارستان امید در خصوص این پروژه‌ها گفت: امروز راه‌اندازی واحد سی‌تی اسکن با متراژ ۱۰۰ مترمربع و با اعتبار هشت میلیارد ریال که توسط خیرین تقبل شد و سایر پروژه‌ها که تا ۴ میلیارد تومان هزینه در برداشت و تمام این اعتبار توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شد.

وی ادامه داد: همچنین امروز شاهد راه‌اندازی واحد غربالگری این بیمارستان بودیم با متراژ ۷۰ متر مربع بودیم، همچنین گسترش و بازسازی فضای اورژانس این بیمارستان نیز با متراژ ۱۵۰ مترمربع و هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد ریال و بازسازی و نوسازی فضای آزمایشگاه و بانک خون این بیمارستان مطابق با استانداردهای روز دنیا در متراژ ۱۵۰ مترمربع با هزینه‌ای حدود ۶ میلیارد ریال انجام شد.

شهید ثالث در خصوص تأثیرگذاری شیوع ویروس کرونا بر تعداد مراجعین این بیمارستان بیان کرد: با توجه به اینکه بیماران کنسلی باید درمان‌ها و پیگیری‌های خود را به موقع انجام دهند به هر حال مختصری کاهش در تعداد مراجعین مخصوصا آن دسته از بیمارانی که نیاز به انجام غربالگری بود با توصیه پزشک بیمار در برخی مواقع این فواصل بیشتر شده و خواه ناخواه در آن قسمت‌ها کاهش تعداد مراجعات را داشتیم اما در تعداد بیمارانی که باید درمان دریافت می‌کردند هیچ کاهشی نداشتیم.

بیمارستان امید مشهد در زمینی به مساحت دو هزار و ۲۰۰ مترمربع در سال ۱۳۶۸ افتتاح و به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شد؛ این مرکز درمانی یکی از تخصصی‌ترین مراکز درمان و پیگیری مبارزه با سرطان در کشور و در حال ارائه خدمات با ۱۱۰ تخت فعال است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار