کد خبر: 1054068
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
فرمانده انتظامی استان مرکزی
فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: هوشمند سازی پلیس استان مرکزی در راستای مبارزه با مواد مخدر نقش مهم وموثری دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: هوشمند سازی پلیس استان مرکزی در راستای مبارزه با مواد مخدر نقش مهم وموثری دارد.

سردار « حسن مفخمی شهرستانی» در آیین افتتاح آزمایشگاه تخصصی مواد مخدر استان مرکزی در اراک افزود: این میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه قبل افزایش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

 

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: نوآوری و بازبینی در اجرای طرح‌های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر، یکی از راهبردهای عملیاتی و تخصصی است که در تدوین و اجرای طرح‌های نظام جامع اجرایی و عملیاتی پلیس دنبال می شود.
سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: در سه ماه نخست امسال، ۴۰۵ مرحله طرح‌های عملیاتی پلیس در قالب پاک‌سازی نقاط آلوده، ظفر، تشدید با خرده فروشان مواد مخدر و ارتقای امنیت اجتماعی به مرحله اجرایی رسیده که این عملیات‌ها، منجر به تشکیل سه هزار و ۴۲ پرونده در حوزه مواد مخدر شده است.
وی اظهار داشت: در این بازه زمانی ۶ باند قاچاق مواد مخدر متلاشی و ۷۶ قاچاقچی، ۱۰۴ نفر حمل کننده مواد مخدر، ۶۸۸ نفر خرده‌فروش و ۸۴۳ نفر معتاد دستگیر و مجرمان با تشکیل پرونده به مقامات قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی همچنین در آیین افتتاح محل جدید مرکز مشاوره و مددکاری «آرامش» پلیس استان مرکزی در اراک گفت: ۸۱ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره انتظامی این استان در سه ماه اول امسال به مصالحه ختم شده و این مهم حاصل نگاه پیشگیرانه پلیس به حل آسیب‌های اجتماعی است.

سردار مفخمی شهرستانی با تبیین نقش محوری مشاوران و مددکاران اجتماعی پلیس در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی در جامعه افزود: استفاده هدفمند از راهبردهای علمی نوین در جهان امروز گامی موثر در واکاوی ناهنجاری‌های مختلف اجتماعی است.

وی اظهار داشت: توجه به دغدغه‌های مردم، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در حوزه ناهنجاری‌ها و مسائل اجتماعی از مسئولیت‌هایی است که همواره باید مشاوران و مددکاران اجتماعی پلیس به آنها توجه جدی داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: استفاده هدفمند از راهبردهای علمی نوین از سوی مشاوران و مددکاران اجتماعی پلیس با توجه به پیچیدگی‌های رو افزون آسیب‌های اجتماعی اصلی انکارناپذیر در واکاوی ناهنجاری‌های مختلف اجتماعی است.

سردار مفخمی شهرستانی عنوان کرد: زمانی می‌توان از پژوهش‌های علمی به بهترین شکل بهره جست که در فرایند اجرای آن همواره مشاهدات عینی و پیمایش‌های میدانی مورد توجه قرار گرفته و با توجه به نتایج به‌دست آمده، به گونه‌ای مطلوب نسبت به اولویت بندی ناهنجاری‌های خانوادگی، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری شود.

وی تاکید کرد: تقویت دوایر مشاوره و مدکاری اجتماعی کلانتری‌ها در دستور کار پلیس استان مرکزی قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: با توجه به شرایط کرونایی و پیشگیری از انتشار این ویروس در سال جاری، علاوه بر خدمات حضوری، سامانه مشاوره تلفنی ۰۹۶۵۸۰ مرکز مشاوره «آرامش» پلیس این استان نیز راه‌اندازی شده که  تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر از شهروندان از خدمات مختلف مشاوره‌ای غیرحضوری این مرکز بهره‌مند شده‌اند .

آزمایشگاه تخصصی مواد مخدر استان مرکزی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در ساختمان پلیس مبارزه با موادمخدر این استان در اراک به بهره‌برداری رسید.
 مرکز مشاوره «آرامش» پلیس معاونت اجتماعی استان مرکزی در خیابان جهاد در تمامی روزهای هفته، به جز روزهای تعطیل، به صورت حضوری و یا تلفنی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر