کد خبر: 1052873
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲
معاونت درمان وزارت بهداشت، در خصوص ثبت نام جهت دریافت انسولین قلمی، اطلاعیه‌ای صادر کرد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به منظور ساماندهی فرآیند توزیع انسولین قلمی و ارتقای سطح دسترسی بیماران دیابتی به این گروه از داروها، از ماه گذشته طرح ثبت نام این بیماران در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر (https://rda.behdasht.gov.ir) با دستور اکید وزیر بهداشت و تاکید بر استفاده حداکثری از امکانات مراکز درمانی، بهداشتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت پیشگیری از ازدحام مراجعین در شرایط شیوع COVID ۱۹ آغاز شد، تا جایی که در حال حاضر ۸۲۸ مرکز دیابت در سطح کشور در این زمینه فعال هستند.

همچنین جهت تسریع در این خصوص، مذاکرات مستمری با سازمان‌های بیمه گر پایه در مورد تطابق بانک اطلاعاتی این بیماران و انتقال داده به سامانه مدیریت بیماری‌های نادر (https://rda.behdasht.gov.ir) صورت گرفته است. در حال حاضر اطلاعات بیماران تحت پوشش سازمان بیمه سلامت در سامانه بارگذاری و اطلاعات بالغ بر ۵۰ درصد از بیماران مصرف کننده انسولین قلمی پیش بینی شده در کشور ثبت شده است.

با اقدامات صورت پذیرفته نیازی به مراجعه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به مراکز دیابت نیست و بیماران صرفاً با مراجعه به سامانه مدیریت بیماری‌های نادر (https://rda.behdasht.gov.ir) می‌توانند از ثبت کد ملی و صحت اطلاعات درج شده خود اطمینان حاصل نمایند و چنانچه اطلاعاتشان نیاز به اصلاحاتی دارد آخرین اصلاح را انجام و ثبت نهایی نمایند. در صورت عدم ثبت اطلاعات نیز با انتخاب استان / شهر محل سکونت خود، از لیست مراکز دیابت محدوده سکونت خود مطلع شوند و با مراجعه و ارائه مستندات پزشکی اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایند.

طرح ثبت نام بیماران دیابتی تا ۲۰ تیر ۱۴۰۰ تمدید شده است و پس از اتمام موعد مقرر توزیع دارو صرفاً به بیماران ثبت شده در این سامانه صورت می‌گیرد.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار