کد خبر: 1052761
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
متفکرآزاد:
روح‌الله متفکرآزاد به بررسی موضوع مشارکت مردم در انتخابات و وظایف دولت بعدی پرداخت.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه «سلام تهران» که 30 خرداد از شبکه پنج سیما پخش شد، درباره حضور مردم در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، گفت: پیروزی در این انتخابات را خدمت مردم و رهبر عزیزمان که بیش از هر کسی برای حفظ این مردم‌سالاری دینی تلاش دارند و همین‌طور رئیس‌جمهور منتخب، تبریک عرض می‌کنم. کشور با مشکلات جدی در مسائل اقتصادی مواجه است و دغدغه‌های زیادی از بحث تورم و رکود تا اشتغال، مسکن، حفظ ارزش پول ملی و ... وجود دارد. در چنین شرایطی با وجود فشارهای اقتصادی، مردم ایران پای صندوق‌ها آمدند و رأی دادند.
«روح‌الله متفکرآزاد» در میز تهران برنامه «سلام تهران» ضمن بیان کم‌دقتی وزارت کشور در فرایند برگزاری انتخابات، در ادامه افزود: از طرف دیگر کم دقتی و ناکارآمدی در اجرای انتخابات وجود داشت و بعضی شعبه‌ها تا حدود ساعت ده و نیم در اخذ رأی مشکل داشتند. وجود ویروس کرونا هم مانع مردم نشد و بخش قابل توجهی از ملت ایران با شرکت در انتخابات، تاریخ سازی کرده و نشان دادند که نظام و کشور متعلق به آن‌هاست و سرنوشتش برایشان اهمیت دارد. به نظر من آینده کشور با حضور ما پای صندوق رأی بیمه خواهد شد. چه رئیس جمهور منتخب نماینده سلیقه سیاسی ما باشد و چه نباشد، برنده این انتخابات مردم ایران هستند؛ چرا که خروجی این مشارکت، آرامش و ثبات در کشور خواهد بود که مهم‌تر از همه مسائل است.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه کار دولت آتی در مدیریت کشور سخت خواهد بود، تصریح کرد: دولت منتخب؛ دولت تمام مردم ایران است. به دلیل شرایط موجود در کشور با توجه به شاخص های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، دولت آقای رئیسی کار سخت و سنگینی پیش رو دارد؛ ولی در عین حال به دلیل ظرفیت‌های فراوان موجود در کشور، شدنی است. رئیس جمهور نمادی از یک اقتدار، سکینه و وجاهت ملی‌ست. او یک نقش پدرگونه بر ملت ایران و به لحاظ مدیریتی اختیارات خوبی دارد. امیدواریم با حضور شخصی که جامع‌الاطراف باشد، مشکلات را پشت سر بگذاریم.
وی در ادامه افزود: اینکه توقع داشته باشیم یک شبه مشکلات حل شود غیر منطقی است. هر دولتی که بر سر کار می‌آید، به طور طبیعی وارث یک سری اتفاقات است و باید این اتفاقات را در طول زمان مدیریت کرده و سامان دهد. یک سری کارها را دولت جدید امسال می‌تواند شروع کند و باقی کارها به مرور زمان انجام خواهد شد. اولین توقعی که از توان مدیریتی آقای رئیسی با توجه به سوابقشان، وجود دارد؛ ایجاد آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی است. ثبات مقدمه پیشرفت است.
متفکرآزاد با بیان اینکه اقتصاددان‌ها در دولت آقای رئیسی حضور خواهند داشت، عنوان کرد: دولت جدید با کسری بودجه، بدهی، رکود، تورم و ... مواجه است. اقتصاددان‌ها پیشران‌های اقتصاد کشور را می‌شناسند و حتما در دولت ایشان حضور داشته و کمک خواهند کرد تا دوباره چرخ‌های اقتصاد در کشور بچرخد. ما به آینده امیدوار هستیم.
این عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان پیرامون نظارت مجلس بر ترک فعل احتمالی در مدت زمان باقی مانده از دولت دوازدهم، گفت: باید با انصاف نگاه کرد. هر دولتی معایب و محاسنی دارد. من گمانم بر این است که سطح و تراز رؤسای جمهور دولت دوازدهم و دولت آتی به گونه‌ای نیست که با اقدامات کودکانه و ترک فعل قابل محاسبه باشد. تصورم این است که دولت فعلی تا لحظه آخر بتواند کار خود را با همت و جدیت انجام دهد. ما هم در مجلس از دولت چنین چیزی را می‌خواهیم. احیانا اگر ترک فعلی هم صورت بگیرد، ما نقش نظارتی خود در مجلس را ایفا می‌کنیم. در هر صورت بنا را بر کارشکنی نخواهیم گذاشت. در برگزاری انتخابات از وزارت کشور گلایه‌هایی داشتیم ولی هیچکدام از این‌ها را در حوزه تعمد نمی‌دانیم. این موضوع فردا در صحن مجلس پیگیری خواهد شد چون انتخابات مظهر اراده ملی است. امیدواریم با فعالیت دولت جدید، مشارکت بیشتر مردم را در در انتخابات بعدی شاهد باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار