کد خبر: 1052694
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶

معاون اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تصویب و اجرایی‌شدن مرخصی زایمان زنان بیمه‌شده از شش به ۹ ماه، درباره جزئیات بهره‌مندی از این مصوبه توضیح داد.
محمد بایندریان اظهار کرد: اگر مادری بخواهد از مرخصی ۹ ماهه زایمان استفاده و غرامت ایام بارداری دریافت کند، لازم است به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی https://eservices. tamin. ir مراجعه کند و در بخش امور بیمه‌شدگان/ درخواست مرخصی زایمان، مدارکش را بارگذاری کند. مدارک لازم شامل گواهی پزشک معالج، تصویر شناسنامه مادر و گواهی ولادت یا شناسنامه فرزند متولد شده‌است.
معاون اداره کل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به اینکه اگر مادری حین استفاده از مرخصی شش ماهه باشد و بخواهد تا ۹ ماه در مرخصی بماند باید چه اقداماتی انجام دهد و آیا لازم است مجدد گواهی پزشک دریافت و پروسه قبلی را طی کند، گفت: خیر، نیازی به اخذ مجدد گواهی پزشک و بارگذاری در سامانه خدمات غیرحضوری نیست.
بایندریان ادامه داد: برخی بانوان به علت شرایط کاری که دارند، تمایلی ندارند از مرخصی ۹ ماهه استفاده کنند. اختیار در این‌باره با مادر است. اگر بانوی بیمه‌شده‌ای قصد داشته‌باشد مرخصی شش ماهه‌اش را تا ۹ ماه ادامه دهد باید به شعبه تأمین اجتماعی خود مراجعه کند و در واحد امور بیمه‌شدگان درخواستی ارائه دهد تا غرامت ایام بارداری‌اش تا ۹ ماه اجرایی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار