کد خبر: 1052395
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
سعید احمدیان

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم راست می‌گوید، فدراسیون فوتبال در زمان کوتاه حضور او یکی از متفاوت‌ترین دوره‌های مدیریتی‌اش را تجربه می‌کند، فدراسیونی که او برای رسیدن به صندلی آن دم از وعده درآمدزایی ۳ میلیون یورویی و ۳۰۰ میلیاردی در سال می‌زد، اما وقتی رأی اعضای مجمع را گرفت، پشت در اتاق مسئولان دولتی به دنبال بودجه‌های کلان دولتی است، بدون اینکه به خودش زحمت بدهد حداقل یک قدم برای یک ریال درآمدزایی بردارد. با حضور عزیزی‌خادم با فدراسیون فوتبالی روبه‌رو هستیم که با وجود پمپاژ بودجه هنگفت ۴۰ میلیاردی، آن هم در حالی که نه تنها رشته‌های دیگر، بلکه همه کشور با بی‌پولی و مصیبت‌های اقتصادی روبه‌رو هستند، همچنان طلبکارانه پس از صعود تیم ملی بادی به غبغب می‌اندازد و مدعی می‌شود که تیم ملی در حالی صعود کرده که فدراسیون با «مشکلات مالی و اعتباری زیادی» روبه‌رو بوده است، آن هم در شرایطی که کاروان اعزامی به پارالمپیک که ورزشکاران چندین رشته را شامل می‌شود برای حضور در توکیو لنگ یک بودجه ۲۰ میلیاردی است. آن وقت عزیزی‌خادم رئیس تازه‌وارد فدراسیون فوتبال با وجود گرفتن ۴۰ میلیارد بودجه دولتی از بیت‌المال برای چهار مسابقه، همچنان از نداری گلایه می‌کند و مدعی می‌شود که با دست خالی تیم را راهی بحرین کرده است!
بله آقای عزیزی‌خادم، شما متفاوت‌ترین رئیس فدراسیون فوتبال نشان داده‌اید. رئیسی که به جای درآمدزایی از ابتدای نشستن روی صندلی فوتبال سعی در کندن بیشتر از بیت‌المال به بهانه نشاط دارد، آن هم بودجه‌ای که مشخص نیست کجا و چطور هزینه می‌شود. مسئله‌ای که باید به دقت زیر ذره‌بین نهاد‌های نظارتی و بازرسی قرار بگیرد و مشخص شود چطور فدراسیونی که تنها برای چهار بازی به اندازه بودجه سالانه تمام فدراسیون‌های المپیکی پول گرفته، این بودجه را چطور و کجا هزینه کرده است، به خصوص که عزیزی‌خادم با وجود چنین گشاده‌دستی‌هایی که دولت حسن روحانی در روز‌های پایانی‌اش برای فوتبال کرده است، حتی پس از گرفتن یک بودجه ۴۰ میلیاردی دم از «مشکلات مالی و اعتباری زیادی» می‌زند.
عزیزی‌خادم راست می‌گوید، فدراسیون فوتبال با حضور او متفاوت‌ترین دوره‌اش را تجربه می‌کند؛ کجای تاریخ فوتبال سراغ دارید که برای چند برد، آن هم در مرحله اول انتخابی که هنوز ابتدای راه صعود است، پاداش‌های چندصد میلیون تومانی و چندهزار یورویی به ملی‌پوشان پرداخت شود، آن هم پاداش‌هایی که عزیزی‌خادم با دست دراز کردن جلوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت ورزش و حتی صداوسیما برای تیمی پرداخت کرده است که هنوز برای حضور در جام جهانی مهم‌ترین گامش را پیش‌رو دارد.
عزیزی‌خادم به درستی از فدراسیون فوتبال متفاوت با بقیه ادوار با حضور خودش می‌گوید، کجای تاریخ فوتبال سراغ دارید که برای تیمی که از مرحله اول انتخابی جام جهانی بالا رفته است، مراسم تجلیلی گرفته شود که حتی برای صعود به جام جهانی هم گرفته نشده است، اما در فدراسیون عزیزی‌خادم گویا رئیس جدید مسیر مدیریت در فوتبال را به خوبی یاد گرفته که با بزرگنمایی نتایجی که با توجه به پتانسیل فوتبال ملی کشورمان شاهکار محسوب نمی‌شود، چشم به بودجه‌های چندده میلیاردی دولتی برای اداره فدراسیونی دارد که او با وعده درآمدزایی و بدون استفاده از بودجه دولتی پا به آن گذاشته بود.
چنین فدراسیونی به‌طور قطع می‌تواند متفاوت‌ترین فدراسیون تاریخ فوتبال باشد، فدراسیونی که با وجود وازیر بودجه ۴۰ میلیاردی برای چهار بازی همچنان طلبکارانه بر طبل نداری می‌زند. فدراسیونی که برد‌های معمولی را تا حد معجزه بالا می‌برد و برای آن پاداش‌های چندصد میلیونی و چند هزار یورویی از جیب دولت و مردم برای بازیکنان برمی‌دارد.
بله آقای عزیزی‌خادم! شما متفاوت هستید و حالا که توانسته‌اید با اغراق‌هایتان، بودجه‌های اغراق‌آمیز بگیرید و پاداش‌های نجومی بدهید بهتر است دیگر زبان در کام بگیرید و با وجود گرفتن ۴۰ میلیارد بودجه برای چهار بازی از گفتن این جمله که «با مشکلات مالی و اعتباری زیادی» به این موفقیت رسیده‌اید، شرم کنید و حداقل به احترام مظلومیت قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی که برخلاف فوتبالی‌ها که سال‌ها از آخرین جام قهرمانی‌شان حتی در آسیا می‌گذرد با دست خالی به هر مسابقه‌ای رفته‌اند و با مدال برگشته‌اند سکوت کنید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار