کد خبر: 1052391
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
وضعیت بحرانی تیم ملی والیبال با کسب پنجمین باخت متوالی مقابل اسلوونی
شکست برابر اسلوونی وضعیت والیبال ایران را بحرانی‌تر از قبل کرد. در پایان هفته چهارم از لیگ ملت‌های والیبال شاگردان ولادیمیر آلکنو با قبول شکست ۳ بر یک مقابل اسلوونی پنجمین باخت متوالی در این دوره از رقابت‌ها را متحمل شدند. حریف روز پنج‌شنبه در حالی با برد ایران به رده سوم مرحله مقدماتی صعود کرد که دست اول را با ۱۱ امتیاز اختلاف به تیم کشورمان واگذار کرده بود!
شیوا نوروزی

سرویس ورزشی جوان آنلاین: شکست برابر اسلوونی وضعیت والیبال ایران را بحرانی‌تر از قبل کرد. در پایان هفته چهارم از لیگ ملت‌های والیبال شاگردان ولادیمیر آلکنو با قبول شکست ۳ بر یک مقابل اسلوونی پنجمین باخت متوالی در این دوره از رقابت‌ها را متحمل شدند. حریف روز پنج‌شنبه در حالی با برد ایران به رده سوم مرحله مقدماتی صعود کرد که دست اول را با ۱۱ امتیاز اختلاف به تیم کشورمان واگذار کرده بود!

شرایط بلندقامتان والیبال کشورمان در ریمینی اصلاً خوب نیست. با اینکه انتظار می‌رفت با پشت سر گذاشتن سه بازی هفته اول، ملی‌پوشان به هماهنگی لازم برسند و آلکنو نیز تاکتیک‌های مدنظرش را در تیم پیاده کند، اما هرچه پیش رفتیم و با رقبای مختلف روبه‌رو شدیم، عملکرد پرنوسان، پراشتباه و بی‌دقت ملی‌پوشان ادامه یافت. پنج باخت پی‌در‌پی مقابل صربستان (۳ بر ۲)، آلمان (۳ بر ۲)، استرالیا (۳ بر ۲)، برزیل (۳ بر یک) و اسلوونی (۳ بر یک) حاصل عملکرد قدرت اول والیبال آسیا در لیگ ملت‌ها بوده است.
بحران‌زده‌ها
بعد از شکست قاطعانه امریکا تیم ما دیگر روز خوش ندید. تا قبل از آن ایران چهار برد شیرین مقابل هلند، کانادا، ایتالیا و بلغارستان به دست آورده بود و غلبه بر یانکی‌ها پنجمین پیروزی‌مان در این دوره بود، اما بحران از زمان بازی با صربستان به تیم ملی رخنه کرد تا جایی که به نظر می‌رسد رشته کار از دست سرمربی روس دررفته و او بیشتر تلاش می‌کند با اعمال تغییرات در ترکیب و بی‌توجهی به انتقاد‌ها لیگ ملت‌ها را به پایان برساند و به استقبال المپیک برود. در پایان هفته چهارم و با انجام ۱۲ بازی رده یازدهم لیگ ملت‌ها در اختیار تیم کشورمان است. برزیل، لهستان، اسلوونی، روسیه و فرانسه عناوین اول تا پنجم را در اختیار دارند. البته در پایان هفته چهارم چند بازیکن ایرانی در بین برترین‌های لیگ قرار گرفتند؛ صابر کاظمی چهارمین بازیکن امتیازآور، سومین مهاجم برتر و پنجمین زننده سرویس لقب گرفت. محمد موسوی سومین مدافع و میلاد عبادی‌پور سومین دریافت‌کننده لیگ ملت‌ها هستند.
ناکامی در اولین بازی رسمی
جدال چهارشنبه شب با برزیل همانطور که انتظار می‌رفت به سود قناری‌ها تمام شد. تیم ما تنها در دست دوم و آن هم با اختلاف اندک ۲۵ بر ۲۳ برزیل را به دردسر انداخت، اما حریف یک سروگردن از ایران بالاتر بود و با برد ۳ بر یک نتیجه را به سود خود تغییر داد. برزیلی‌ها در حمله ۴۹ امتیاز گرفتند و ۱۲ امتیاز هم روی تور به دست آوردند، در حالی که یاران آلکنو فقط هفت امتیاز روی تور گرفتند و با اشتباهات خود ۳۴ امتیاز تقدیم برزیل کردند. بازی پنج‌شنبه شب اولین دیدار رسمی والیبال ایران و اسلوونی بود (دو تیم یک بازی دوستانه در سال ۲۰۱۸ برگزار کرده بودند) که متأسفانه به‌رغم شروع طوفانی ملی‌پوشان در دست نخست، نتیجه به سود حریف رقم خورد. اسلوونیایی‌ها در حالی موفق به کسب ۶۰ امتیاز در حمله شدند که تیم ایران در این بخش ۵۱ امتیاز گرفت. بازیکنان ایرانی اگرچه در دفاع روی تور و سرویس موفق‌تر بودند، ولی باخت ۳ بر یک به اسلوونی نتیجه‌ای بود که در پایان بازی به ثبت رسید! دیدار بعدی ایران روز دوشنبه مقابل فرانسه انجام می‌شود.
همچنان می‌جنگیم
میلاد عبادی‌پور، دریافت‌کننده تیم ملی پس از پایان بازی با برزیل با اشاره به قهرمانی این تیم در المپیک و جهان گفت: «بازی سختی مقابل بهترین تیم جهان داشتیم. همه تیم‌ها باید به این تیم احترام بگذارند، آن‌ها قهرمان جهان و المپیک هستند. فکر می‌کنم می‌توانستیم در برخی دست‌ها مخصوصاً دست چهارم پیروز شویم، اما گاهی سرویس‌های خوبی نزدیم. فرق ما و برزیل زیاد نبود و می‌توانستیم در این بازی موفق شویم، اما به آن‌ها احترام می‌گذارم. مسابقه را بد شروع کردیم و نزدیک به پایان مسابقه بهتر شدیم. ما در حال آماده‌سازی برای المپیک هستیم و امیدوارم شروع خوبی در آنجا داشته باشیم. نکته مثبت تیم‌مان این بود که ما جنگیدیم. قبل از بازی نمی‌خواستیم ۳ بر یک ببازیم. ما آینده خوبی خواهیم داشت و در المپیک خوب خواهیم بود. ما این مسابقات را ترک می‌کنیم و آماده المپیک می‌شویم. بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشتیم، آن‌ها شانس بیشتری داشتند. دم بچه‌های ما گرم که بازی را رها نکردند و جنگیدند. برزیلی‌ها با توپ‌گیری و سرویس‌های خوب اذیت‌مان کردند، اما ما تا لحظه آخر جنگیدیم.» سانتوس ایساک، مدافع تیم ملی برزیل هم از بازی خوب ایران گفت: «بازی سختی بود، اما بازیکنان به خوبی تیم را حمایت کردند. ایران بازی خوبی انجام داد. دلیل اصلی اینکه تیم ما خوب بازی کرد، این بود که هر امتیاز برایمان اهمیت زیادی داشت.»
بی‌توجه به انتقاد‌ها
سرمربی تیم ملی کشورمان بعد از شکست برابر اسلوونی صراحتاً اعلام کرد اهمیت زیادی به انتقاد‌ها نمی‌دهد. آلکنو در این باره اظهار داشت: «مسابقات به پایان خودش نزدیک می‌شود و احساس می‌کنم که خستگی در بازیکنان جمع شده است. ما فاصله بسیار کمی داشتیم تا به دست پنجم برسیم. در نهایت شانس اثر خودش را گذاشت، به همین دلیل در دست چهارم سرویس‌ها به تورگیر کرد و داخل زمین ما افتاد. سه بازی دیگر داریم و برای آن‌ها آماده می‌شویم. عبادی‌پور فعلاً بازی می‌کند، چون به او اعتماد دارم. این بازیکن در حال نزدیک شدن به فرم ایده‌آلش است. اینکه از او انتقاد می‌شود برای من مهم نیست.» سعید معروف، کاپیتان تیم ملی هم ابراز امیدواری کرد تیم در آینده بازی‌های بهتری را ارائه دهد: «چیزی نمی‌توانم بگویم جز اینکه ما تمام تلاش‌مان را کردیم. در مواقع حساس باید تلاش کنیم که بهتر شویم. اسلوونی یکی از بهترین تیم‌های مسابقات است و شانس خوبی برای صعود دارد و حالا هم از شانس خود استفاده می‌کند. تا پایان تلاش خودمان را کردیم. ظرفیت بازی‌مان همین‌قدر بود. در اواخر دست چهارم آن‌ها چند توپ‌گیری پشت سر هم داشتند و عملکرد بهتری در والیبال ارائه کردند.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار