کد خبر: 1052043
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
غربی ترین استان کشور؛
ایلام، غربی‌ترین استان کشور که به عروس زاگرس شناخته می‌شود؛ استانی مملو از سرمایه‌های طبیعی و خدادادی است که متاسفانه آنگونه که باید جهت سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی مورد توجه قرار نگرفته است.
آزادپور

استان ایلام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله نفت، گاز، گردشگری، کشاورزی و ... دارد و در صورت جذب سرمایه‌گذاران جهت استفاده از این ظرفیت‌ها شاهد تحولات بزرگی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و ... در استان خواهیم بود.

براساس گفته کارشناسان، سرمایه‌گذاری به معنای استفاده از منابع جهت افزایش درآمد و تولید است و افزایش تولید در هر منطقه بهبود وضعیت اشتغال و افزایش سطح رفاه مردم را در پی دارد. با توجه به نامگذاری امسال با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری، باید مسئولان تلاش کنند با پشتیبانی و فراهم سازی زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در استان و همچنین رفع موانع، زمینه افزایش تولید را در استان فراهم نمایند.
جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی

استان ایلام پتانسیل‌های بالایی در حوزه‌های مختلف دارد که می‌توان با معرفی آن‌ها در سطح کشور از این ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه‌گذار داخلی بهره برد.

همچنین با توجه به هم‌مرز بودن این استان با کشور می‌توان با معرفی ظرفیت‌های استان در حوزه‌های نفت، گاز، گردشگری، معادن و ... از پتانسیل هم‎مرزی با کشور عراق جهت جذب سرمایه‌گذاران خارجی استفاده کرد.
افزایش تولید و توسعه اقتصادی

محمد نوذری در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: افزایش سرمایه‌گذاری در استان ایلام علاوه بر این‌که افزایش تولید را در پی دارد می‌تواند به کاهش آمار بیکاری و افزایش درآمد منجر شود.

استاندار ایلام در ادامه اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در استان ایلام در حوزه‌های مختلف می‌تواند سبب ایجاد اشتغال برای جوانان شود که این امر توسعه اقتصادی استان را در پی دارد و باید تمامی مدیران به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

نوذری با بیان این‌که باید تلاش شود با مانع زدایی از فعالیت سرمایه‌گذاران در استان استقبال شود اظهار داشت: همچنین می‌توان برای توسعه زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف از ظرفیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دیگر بنیاد‌ها استفاده شود.

راه‌اندازی سامانه فرصت‌های سرمایه گذاری در ایلام

جهانگیر رستم‌زاد، معاون استاندار ایلام نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: به منظور معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، معدن، کشاورزی و غیره، سامانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان با همکاری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان طراحی و راه‌اندازی شده است.

این مسئول با بیان این‌که سامانه مذکور به دو زبان فارسی و انگلیسی جهت تسهیل سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شده، افزود: با راه‌اندازی این سامانه و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گام بسیار مهمی در جهت جذب سرمایه‌گذار در استان برداشته شده است.

وی در پایان گفت: باید تمامی مدیران، اطلاعات مورد نیاز سرمایه‌گذاران را در این سامانه بارگیری کنند و اداره کل اقتصاد و دارایی نیز نظارت‌های کافی را در این خصوص انجام دهد.

لزوم ارائه مشوق‌ها

براساس گفته کارشناسان، شناسایی اولویت‌ها و همچنین موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در هر منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و بی‌شک ایجاد بستر مناسب سرمایه‌گذاری، همکاری دستگاه‌های مربوط به‌منظور کاهش موانع سرمایه‌گذاران، اعتمادسازی و ارائه مشوق‌ها می‌تواند در جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف مؤثر باشد.

با توجه به این‌که سرمایه‌گذاری در هر منطقه اثرات مثبت بسیاری ازجمله اشتغال‌زائی، توسعه اقتصادی، بهبود کیفیت زندگی مردم و ... را در پی در پی دارد، باید مدیران و مسئولان ارشد استانی تلاش کنند تا با فراهم کردن شرایط جذب و حضور سرمایه‌گذاران قدم مهمی در جهت توسعه استان بردارند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر