کد خبر: 1051949
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷

بنده از برخی از کاندیدا‌هایی که در جریان انقلاب هستند خواهش می‌کنم که با توجه به نظرسنجی‌ها با انصراف خود با افزایش آرای آیت‌الله رئیسی کمک کنند.
محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست این تشکل سیاسی گفت: همین که برخی از کاندیدا‌ها مدام می‌گویند، چون من اقتصاددان هستم، می‌توانم بهتر کشور را اداره کنم حرف دقیقی نیست. رئیس‌جمهور باید حرف اقتصاد را بفهمد، باید مدیریت بلد باشد، باید هم از قدرت میدان استفاده کند و هم از قدرت دیپلماسی. کشور ما واقعاً کشور قدرتمندی است و ظرفیت‌های کشور ما بسیار بالاست. اما متأسفانه بهره وری اقتصاد ما بسیار پایین است. باید رئیس اجرایی کشور برای حل این موضوعات فکری بکند. باهنر در خصوص انتخابات پیش رو گفت: جامعه اسلامی مهندسین در ذیل شورای وحدت از مدت‌ها قبل از آیت‌الله رئیسی به عنوان کاندیدای اصلح در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد. بنده از برخی از کاندیدا‌هایی که در جریان انقلاب هستند خواهش می‌کنم با توجه به نظرسنجی‌ها با انصراف خود با افزایش آرای آیت‌الله رئیسی کمک کنند.

حمایت جامعه مدرسین از رئیسی
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای از کاندیداتوری آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.
در بخشی از این بیانیه آمده است: در پی درخواست‌های مکرّر مردم متدیّن و انقلابی، طلاب، فضلا، بزرگان و علمای بلاد نسبت به معرفی نامزد اصلح از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی به استحضار می‌رساند؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اساس تکلیف شرعی و وظایف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و طبق دوره‌های گذشته موضوع را در دستور کار کمیسیون سیاسی اجتماعی این نهاد مقدس قرار داد و پس از برگزاری جلسات متعدد و ارتباط با علمای اعلام و هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف و رعایت همه جوانب و معیار‌ها و ارائه گزارشات در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرانجام موضوع در جلسه روز جمعه مورخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ مطرح و با نصاب بیش از دو سوم اعضای جامعه، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی (دامت توفیقاته) به عنوان نامزد اصلح شناخته شد.
امید است ملت شریف ایران اسلامی با عنایت خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم (اروحنا له الفداء) و همچنین با لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) با حضور پرشور و انقلابی خود در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بار دیگر نقشه شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کرده و عظمت ملت ایران را به جهانیان نشان دهند و با انتخاب ایشان، موجبات تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و رشد و اعتلای کشور را فراهم نمایند.
دفتر مولوی عبدالحمید امام‌جمعه اهل‌سنت زاهدان نیز روز گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، جمع‌بندی و بیانیه شورای هم‌اندیشی اهل‌سنت در حمایت از آیت‌الله رئیسی مورد تأیید ایشان است.

مهرعلیزاده: به هیچ وجه کنار نمی‌کشم
نامزد انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد: به هیچ وجه کنار نمی‌کشم.
به گزارش مهر، محسن مهرعلیزاده در تماس تلفنی با اعضای ستادش گفت: به هیچ وجه کنار نمی‌کشم و تا آخر ایستاده‌ام. وی از اعضای ستاد خود خواست با قدرت به کار خود ادامه دهند.

زاکانی: نمی‌گذاریم تجربه ۹۲ تکرار شود
امثال آقایان روحانی و همتی خودشان را یک طایفه خاص می‌دانند و نهایت پاسخی که می‌دهند این است که اگر ما نبودیم دلار ۵۰ هزار تومان می‌شد!
علیرضا زاکانی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در نشست پرسش و پاسخ با استادان و دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پاسخ به سؤال یکی از استادان در خصوص خطر تکرار تجربه سال ۹۲ و توهم پیروزی در بین نامزد‌های جریان انقلاب، اظهار داشت: در حال تلاش هستیم که تجربه انتخابات ۹۲ در این دوره تکرار نشود و خودم نیز شخصاً دارم کار می‌کنم و امیدواریم که به نتیجه خوبی برسیم. وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از تشتت آرای مردم تأکید کرد: در شرایط کنونی هر کسی بخواهد مردم را به خودش دعوت کند خیانت کرده است و خداوند هم وقتی به ما آبروی دنیا و آخرت می‌دهد که کنار هم بنشینیم و با هم کار کنیم. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: تز فکری جریان رقیب ما این است که باید وابستگی را بپذیریم و در جامعه جهانی هضم شویم، اما پاسخ ما این است که ما بهترین سرمایه‌های انسانی، طبیعی و زیرزمینی را داریم و باید خودباور باشیم. زاکانی تصریح کرد: آنجا که مقلد بودیم و خودباوری نداشتیم، به پراید رسیدیم و آنجا که خودباوری داشتیم به فناوری موشکی، هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای رسیدیم.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم در ادامه با اشاره به برنامه خود برای نهادسازی نوین و اجرای اصول هشتم و بیست و هفتم قانون اساسی اظهار داشت: با نهادسازی‌های نوین و فراهم کردن فرصت اعتراض و مشارکت برای مردم دیگر آبان ۹۸ خلق نمی‌شود؛ البته باید گردن کسانی که برای آبان ۹۸ زمینه‌سازی کردند شکسته شود. وی ادامه داد: حریم خصوصی مردم خط قرمز ماست و کسی که بخواهد این حریم را نقض کند، قلم پایش را می‌شکنیم و این مستند به فرمان هشت ماده‌ای امام راحل (ره) در سال ۶۱ است؛ البته حریم عمومی جامعه نیز اساس کار است و باید صیانت شود.

رئیسی نقشی در فیلترینگ تلگرام نداشت
متأسفانه در مورد فیلترینگ تلگرام دقت لازم صورت نگرفته و در زمان ریاست جناب آقای رئیسی نبوده است. به محض اطلاع از این عدم دقت، در نامه‌ای اصلاحیه لازم به گیرندگان ارسال شد.
علی ربیعی سخنگوی دولت در گفتگو با فارس، در مورد ابلاغ یک دستورالعمل به استانداران و اعضای دولت که در آن به اشتباه بحث فیلترینگ به آیت‌الله رئیسی منتسب شده، گفت: متأسفانه در مورد فیلترینگ تلگرام دقت لازم صورت نگرفته و در زمان ریاست جناب آقای رئیسی نبوده است. به محض اطلاع از این عدم دقت، در نامه‌ای اصلاحیه لازم به گیرندگان ارسال شد. لازم می‌دانم تأکید کنم تنها دستورِ کار دولت در زمینه انتخابات صرفاً حفظ امنیت، برگزاری سالم انتخابات و حفظ سلامت در شرایط کرونا و دعوت از مردم برای مشارکت بیشتر می‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار