کد خبر: 1051790
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
مدیرکل گمرک استان البرز خبرداد
مدیرکل گمرک استان البرز از انجام تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی از مبدا استان البرز در حداقل زمان در البرز خبر داد.

حمید احمدی در نشستی با رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان میوه و تره بار استان البرز با اشاره به توافق نامه ای که اخیرا با اتحادیه اوراسیا امضاء شده است، اظهار داشت: بر اساس آن یک مسیر جدیدی برای صادرات تولیدات و محصولات از کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از مسیر صادراتی به مقصد کشورهای اوراسیا برای استان البرز به دلیل نزدیکی به استان‌های شمالی کشور یک ظرفیت مناسب است، گفت: صادرکنندگان البرزی با توجه به توافق نامه تنظیم شده میان ایران و اتحادیه اوراسیا می توانند از این ظرفیت برای صادرات به روسیه، ازبکستان و دیگر کشورهای اوراسیا استفاده کنند.

مدیرکل گمرک استان البرز بیان داشت: طبق توافق نامه با اتحادیه اوراسیا و با وضع تعرفه‌های ترجیحی منظور شده و سایر تسهیلات فرصت خوبی برای گسترش صادرات به سمت کشورهای آن حوزه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات از وظایف اصلی دستگاه‌های اجرایی به ویژه گمرک است، افزود: انجام تشریفات صادرات محصولات کشاورزی یک استان از همان محل مبدا 2 مزیت دارد، نخست آنکه اگر صادرکننده مشکلی داشته باشد در همان استان رسیدگی می شود، دوم آنکه صادرات محصولات کشاورزی البرز وقتی از گمرک استان انجام شود به عنوان آمار صادراتی همین استان محسوب می‌شود.

مدیرکل گمرک استان البرز بیان کرد: در زمان حاضر با پیگیری‌های انجام شده، مرکز قرنطینه جهاد کشاورزی در محل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام مستقر بوده و تشریفات گمرکی کالاهای صادراتی در حداقل زمان انجام خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در مورد ارسال محموله‌های صادراتی کشاورزی از مبدا البرز آن دسته از اظهارنامه‌های صادراتی که در مسیر سبز و زرد گمرکی قرار گیرد، دیگر نیازی به ارزیابی و ورود کامیون از گمرک ندارد و فقط از سوی صادرکننده در سامانه گمرک اظهار می شود.

احمدی در ادامه گفت: کالاهای صادراتی بلافاصله به سمت مرز حرکت می کند و تشریفات صادراتی هم در سامانه گمرک توسط کارشناسان ما انجام می‌ شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار