کد خبر: 1050206
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
هشدار انصارالله به امارات:

دولت نجات ملی وابسته به جنبش انصارالله یمن با انتقاد شدید از اقدامات امارات در جزایر یمنی، تأکید کرد که صبر ملت یمن هرگز طولانی نخواهد بود و گزینه مناسب را اجرایی خواهد کرد.
برخی گزارش‌ها از یمن، از تلاش امارات برای باز کردن پای رژیم صهیونیستی به جزیره سقطری در اقیانوس هند در مقابل سواحل جنوبی یمن حکایت دارند. این در حالی است که پیش از این نیز، امارات در جزیره میون یمن، مشرف به تنگه باب‌المندب یک باند برای فرود هواپیما‌های نظامی و چند ساختمان نظامی احداث کرده بود.
دولت صنعا وابسته به جنبش انصارالله یمن در واکنش به این تحرکات اعلام کرد: «اقدامات تازه اشغالگران در استان المهره و دو جزیره سقطری و میون ناقض قوانین بین‌المللی است. اقدامات مجرمانه اشغالگران عربستانی- اماراتی- امریکایی در جزایر یمن مستقیماً به امنیت ملی یمن و منطقه ضربه می‌زند، اما صبر مردم یمن در برابر این تجاوزات نفرت‌انگیز در جزایر یمنی هرگز طولی نخواهد کشید و ملت یمن گزینه مناسبی را انتخاب کرده و در پیش خواهند گرفت.»
محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله نیز گفته است: «امارات در امان نیست، زیرا برخی مناطق یمن را اشغال کرده و احتمال دارد هر لحظه هدف قرار بگیرد.» پیش‌تر، هشام شرف، وزیر خارجه دولت صنعا خطاب به مقامات اماراتی گفته بود: «اگر خاک و جزایر ما را ترک نکنید، به زودی شعله‌های آتش به شما خواهند رسید. آنچه امارات در دو جزیره سقطری و میون انجام می‌دهد، برخلاف قوانین بین‌المللی است و نمی‌توان در برابر آن ساکت ماند.»
این در حالی است که پنج شنبه گذشته، خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از یک منبع مسئول در ائتلاف عربی، حضور نیرو‌های اماراتی در دو جزیره سقطری و میون یمن را رد کرده و گفته بود: «تجهیزاتی که در جزیره میون وجود دارد، تحت کنترل نیرو‌های ائتلاف بوده و به نیرو‌های دولت و ائتلاف در مقابله با حوثی‌ها، تأمین امنیت ناوبری دریایی و پشتیبانی از نیرو‌های ساحل غربی کمک می‌کنند.» همان روز احمد عوض بن مبارک، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک امضای هرگونه توافقی برای احداث یک پایگاه نظامی در خاک یمن را تکذیب کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار