بازار‌های صادراتی قیر هم از دست رفت
کد خبر: 1049630
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/004P3W
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶

عضو هيئت رئيسه اتحاديه صادركنندگان فرآورده‌هاي نفتي، بلوكه شدن دارايي شركت‌هاي صادركننده قير و از دست دادن بازار‌هاي سنتي و وفادار و صادراتي را مشكلات عمده اين صنعت دانست.
وحيد شيخي در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرگزاري صداوسيما با ابراز تأسف از اينكه هم‌اكنون قير عراق جايگزين قير‌هاي ايراني در بازار‌هاي تركيه، هندوستان و ديگر كشور‌ها شده است، گفت: اين مسئله يكي از مشكلات و معضلات عمده صنعت قير ماست كه اميدواريم با حمايت و ارتباطي كه دولت آينده ايجاد خواهد كرد، بتوانيم در بازار‌هاي هدف به جايگاه قبلي‌مان بازگرديم. شيخي يكي ديگر از مشكلات اين صنعت را بلوكه شدن نقدينگي اين شركت‌ها دانست و عنوان کرد: براساس قانون بودجه سال ۹۷، حدود ۱۸۰ هزار تن مواد اوليه قير توسط شركت‌هاي توليدكننده به وزارت راه و شهرسازي تحويل شده كه اين وزارتخانه بايد آن مواد را تهاتر مي‌كرد، اما اين ميزان مواد اوليه تاكنون بازگردانده نشده و همچنان جزو طلب شركت‌هاست. حدود ۲۲ شركت هستیم و درگير اين موضوع شده‌ایم و اميدواريم با پيگيري‌هاي آقاي وزير اين مسئله حل شود. اين مسئله صدمات بسيار زيادي به صنعت قير كشور ‌زده است كه منتظريم هرچه سريع‌تر اين مسئله حل شود. اين فعال صنعت قير در خصوص دلايل از دست دادن بازار‌هاي صادراتي در صنعت قير نیز گفت: بخشي از قير عراق با نام قير ايراني در بازار‌هاي هدف فروخته مي‌شود و بخش ديگري هم مستقيم در بازار‌ها ورود و جايگاه خود را پيدا كرده است. وي افزايش هزينه‌هاي توليد قير در ايران را يكي ديگر از دلايل از دست دادن بازار‌هاي صادراتي عنوان كرد و افزود: از طرفي مواد اوليه قير (وكيوم باتوم) به اندازه عرضه نمي‌شود كه باعث ايجاد رقابت و افزايش قيمت شده است. از اين‌رو متأسفانه نمي‌توانيم با رقبا در بازار‌هاي صادراتي رقابت كنيم و قير ديگر كشور‌ها كه حتي از نظر كيفيت پايين‌تر از قير ايران است، توانسته جايگاه ما در بازار‌ها را بگيرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
عناوین پیشنهادی
آخرین اخبار