کد خبر: 1048696
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
آیین بهره‌برداری از یک‌هزار و ۳۰۰ طرح پرورش آبزیان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و اختتامیه رویداد «دریای برکت» به عنوان بزرگ‌ترین رویداد کارآفرینی نوآورانه در صنعت شیلات کشور برگزار شد.
سجاد مرسلي

آيين بهره‌برداري از يك‌هزار و ۳۰۰ طرح پرورش آبزيان بنياد بركت ستاد اجرايي فرمان امام و اختتاميه رويداد «درياي بركت» به عنوان بزرگ‌ترين رويداد كارآفريني نوآورانه در صنعت شيلات كشور برگزار شد.
مديرعامل بنياد بركت در مراسم اختتاميه رويداد «درياي بركت» به عنوان بزرگ‌ترين رويداد كارآفريني نوآورانه در صنعت شيلات كشور با اشاره به ظرفيت‌هاي مغفول‌مانده كشور در حوزه پرورش آبزيان و تأكيدات رهبر معظم انقلاب بر فعاليت در اين حوزه گفت: يك‌هزار و ۳۰۰ طرح پرورش آبزيان بركت ايجاد اشتغال براي ۴ هزار نفر را به دنبال داشته است. اميرحسين مدني ادامه داد: همچنين راه‌اندازي اين تعداد طرح باعث توليد ۵ هزار تن انواع آبزيان در كشور شده است.
وي خاطرنشان كرد: حجم كل سرمايه‌گذاري براي راه‌اندازي يك‌هزار و ۳۰۰ طرح پرورش آبزيان بركت بالغ بر ۲ هزار ميليارد ريال است.
مدني تأكيد كرد: براي سال ۱۴۰۰ نيز راه‌اندازي ۲ هزار طرح پرورش آبزيان با تمركز بر مناطقي در استان‌هاي لرستان، بوشهر و خوزستان هدف‌گذاري شده است. مديرعامل بنياد بركت با اشاره به اجراي طرح‌هاي آبزي‌پروري اين بنياد در سراسر كشور تأكيد كرد: بايد از سواحل كشور استفاده بهينه برد و طرح‌هاي پرورش ماهيان گرمابي و سردابي در قفس، استخر و پرورش ميگو در راستاي استفاده از اين ظرفيت و پتانسيل است. وي با اشاره به سرانه پايين مصرف آبزيان در كشور اظهار داشت: سرانه مصرف سالانه آبزيان در ابتداي انقلاب تنها يك كيلوگرم بود كه در سال ۹۹ به ۱۳ كيلوگرم رسيده است. با اين حال، همچنان تا متوسط مصرف جهاني كه ۲۲ كيلوگرم است فاصله داريم. مدني با انتقاد از قيمت آبزيان در كشور خاطرنشان كرد: محصولات آبزي به يك كالاي لوكس در كشور تبديل شده و بسياري از خانواده‌ها نمي‌توانند مصرف داشته باشند.
مديرعامل بنياد بركت با اشاره به نقش واسطه‌ها و دلالان در گراني آبزيان تأكيد كرد: وظيفه حاكميت و دولت‌هاست كه با توجه به ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي موجود، در حوزه پرورش آبزيان كار ويژه‌اي انجام دهند. مدني در خصوص رويداد درياي بركت هم توضيح داد: اين رويداد به عنوان بزرگ‌ترين رويداد كارآفريني نوآورانه در صنعت شيلات كشور و براي ارائه طرح‌ها و ايده‌هاي خلاقانه براي پرورش آبزيان از سوي بنياد بركت برگزار شده است.
وي ادامه داد: از ۴۸۵ طرح و ايده رسيده به اين رويداد، ۳۰ طرح برگزيده شده‌اند كه سرمايه‌گذاري لازم براي عملياتي شدن آنها از سوي بنياد بركت صورت خواهد گرفت. مديرعامل بنياد بركت يادآور شد: طرح‌ها و ايده‌هاي ارائه شده به رويداد درياي بركت از سراسر كشور است و نهادها و سازمان‌هاي ديگري هم براي سرمايه‌گذاري برروي طرح‌هاي برگزيده اعلام آمادگي كرده‌اند. مدني با تأكيد بر ادامه داشتن رويداد درياي بركت در سال جديد اظهار اميدواري كرد كه كشور شاهد شكوفايي در حوزه توليد پرورش آبزيان باشد. گفتني است، در اين مراسم و از طريق ويديوكنفرانس، تعدادي از طرح‌هاي پرورش آبزيان بركت در استان‌هاي لرستان، ايلام و آذربايجان‌غربي به بهره‌برداري رسيد. در ادامه اين مراسم نمايشگاهي با حضور ۳۰ طرح برتر رويداد ملي درياي بركت برگزار شد و از پنج طرح‌ برگزيده تقدير به‌عمل آمد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار