کد خبر: 1048510
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
سنگین وزن کشتی آزاد ایران با اشاره به اینکه او برای ایران موفق به کسب سهمیه المپیک شده است، گفت: کمترین حقم این بود من را هم به لهستان اعزام کنند.
 یدالله محبی پس از شکست مقابل عباس فروتن در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی، اظهار کرد: همانطور که همه می‌دانند، سهمیه المپیک در جریان مسابقات جهانی قزاقستان توسط من کسب شد و پس از آن همیشه صحبت کادر فنی این بود که برای المپیک در همه اوزان مسابقات انتخابی بین نفرات اصلی یا بصورت رو در رو یا اعزام به مسابقات بین المللی برگزار شود.

وی ادامه داد: پس از آن چندین ماه مسابقات و اردو‌ها به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد تا اینکه برای مسابقات جهانی صربستان مسابقات انتخابی گذاشتند. خدا را شاهد می‌گیرم فقط با ده درصد آمادگی و فقط بخاطر احترام به مردم و کادر فنی برای اینکه از من خواستند حاضر شدم در مسابقات انتخابی کشتی بگیرم. حتی دکتر مسابقات پای من را معاینه کرد و گفت شرایط مسابقه ندارم، اما من کشتی گرفتم و باختم و دیگر ادامه ندادم. هر کسی اول شد حقش بود به مسابقات جهانی برود و هیچ بحثی هم در آن نبود، هر چند مسابقات جهانی به دلیل کرونا لغو شد.

آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران گفت: پس از آن برای مسابقات آسیایی کشتی‌گیر دیگری را به آسیایی اعزام کردند. من ۵ یا ۶ ماه تمرین کردم تا در انتخابی برای المپیک کشتی بگیرم، اما باز دیدم خبری از انتخابی نیست و باز هم نام دو نفر دیگر را برای مسابقات لهستان به عنوان مرحله آخر انتخابی المپیک اعلام کردند.

دارنده ۲ طلای آسیا افزود: با کادر فنی صحبت کردم و آن‌ها گفتند شما در جام تختی کشتی بگیر و نظر ما این است در جام تختی به میدان بروی چرا که هیچکس برای المپیک انتخاب نشده است. من هم قبول کردم و مثل همیشه گوش به فرمان کادر فنی بودم. هیچ کجا نبوده که من انتخابی نگیرم. سال ۲۰۱۷ اول شدم و من را به مسابقات جهانی بردند اگر هم اول نشدم، انتخابم نکردند و من هم هیچوقت کوچکترین اعتراضی نکردم چرا که حقی برای خودم قائل نبودم.

وی با اشاره به مبارزه فینال مقابل عباس فروتن، گفت: الان حاشیه درست می‌کنند و دوباره حرف و حدیث است. کشتی در دستم بود اتفاقی افتاد سر حریف و ابروی من پاره شد. تایم قانونی حق استراحت فروتن بخاطر خونریزی سرش تمام شد و حتی ژوری به رییس تشک هم اعلام کرد وقت قانونی ۴ دقیقه تمام شد. دست محبی را بالا ببرید، اما گفتند کشتی ادامه پیدا کند. کاری به برد و باخت ندارم و جزئی از ورزش است، اما مردانگی و پهلوانی آن باید حفظ شود. خدا را شاهد می‌گیرم پس از آسیب چشمم نمی‌دید و به سختی کشتی گرفتم. کار‌هایی صورت می‌گیرد که اصلا آدم از کشتی زده می‌شود و درست نیست این کار‌ها در کشتی که رشته پهلوانی است انجام شود.

محبی تصریح کرد: انتخابی رو در رو بگذارند هر کس برد ناز شصتش برود المپیک و هر کسی هم باخت برود خانه. من سهمیه المپیک این وزن را گرفتم، کمترین حقم این بود که من هم به مسابقات لهستان بروم تا شانس المپیک داشته باشم. حتی اعلام کردم حاضرم با هزینه شخصی به لهستان بروم، اما گفتند باید جام تختی کشتی بگیری در حالی که من روحیه خیلی زیادی دارم و ۶ ماه برای رسیدن به المپیک تمرین کردم.

وی خاطرنشان کرد: هیچوقت قصد بی احترامی نداشته و ندارم و چنین شخصیتی ندارم. چند سال از محمدی یاد گرفتم و از کار با او لذت بردم، اما خواسته من از رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی این است حق من را ضایع نکنند. من ۶ ماه برای انتخابی المپیک تمرین کردم. از سال ۲۰۱۷ به مدت ۴ سال است در اردو‌های تیم ملی فقط به عشق المپیک حضور داشتم و فقط می‌خواهم شانس جنگیدن برای حضور در المپیک را به من هم بدهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار