کد خبر: 1048486
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
رئیس منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی هم درباره کاهش زودرس محدودیت‌ها و شیوع مجدد کرونا در تابستان در این اتحادیه هشدار داده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که اعتماد شهروندان اروپایی به دولت‌های خود در دوران کرونا کاهش پیدا کرده است.

بر اساس اطلاعات بنیاد بهبود شرایط زندگی و کار (یورو فوند) این مسئله مربوط به ۲۶ عضو از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا می‌شود. تنها در کشور دانمارک دولت از اعتماد تغییر ناپذیر مردم لذت می‌برد. بر اساس این نظر سنجی اعتماد به اتحادیه اروپا بیشتر از اعتماد شهروندان به دولت‌های مربوطه است. چنین شرایطی از جمله در بین شهروندان کشور‌های مجارستان، فرانسه، مالت، پرتغال، رومانی و اسپانیا دیده می‌شد.

یورو فوند این نظر سنجی را از بین ۱۴۰ هزار نفر از شهروندان این اتحادیه انجام داده است.

درخواست آلمان از کمیسیون اروپا برای سفارش واکسن بیشتر از تولید کنندگان مختلف

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم مجددا از کمیسیون اروپایی درخواست می‌کند برای سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ واکسن‌های کرونای بیشتری را از تولید کنندگان بیشتری تهیه کند.

اشپاهن که در حاشیه مذاکرات وزرای بهداشت اتحادیه اروپا سخن می‌گفت تصریح کرد: این ویروس دائما خود را تغییر می‌دهد و ما باید برای این منظور آماده باشیم.

کمیسیون اروپایی انتقاد‌ها به روند واکسیناسیون را رد کرد

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی هم انتقاد‌ها به این اتحادیه درباره کمپین واکسن کرونا را رد کرده و گفت: ما تنها منطقه در دنیا هستیم که شرایطی ایجاد کرده ایم که هم مردم خود را تامین کنیم و هم منصفانه واکسن را با دیگران به اشتراک بگذاریم. وی همچنین اعلام کرد که تا پایان هفته ۲۶۰ میلیون دوز واکسن به اتحادیه اروپا فرستاده می‌شود. فون در لاین همچنین از صادرات بیش از ۲۲۰ میلیون دوز واکسن از اروپا خبر داده و گفت: اتحادیه اروپا بزرگترین صادر کننده واکسن کرونا در جهان از جمله به ایالات متحده آمریکا است.

وی افزود: اروپا بدون اینکه خود را منزوی کند به اهداف خود در زمینه واکسیناسیون خواهد رسید و دیگر مناطق دنیا هم باید این روند را دنبال کنند.

هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره کاهش زودرس محدودیت‌ها در اروپا

سازمان بهداشت جهانی هم با توجه به کاهش شمار مبتلایان جدید در اروپا درباره کاهش زودرس محدودیت‌ها هشدار داده است.

"هانس کلوگ"، رئیس منطقه اروپایی سازمان بهداشت جهانی روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی آنلاین اعلام کرد که تعداد موارد آلودگی هفتگی به ویروس کرونا طی یک ماه حدود ۶۰ درصد کاهش داشته و از ۱.۷ میلیون نفر به کم‌تر از ۶۸۵ هزار نفر کاهش پیداکرده است.

وی همچنین گفت:، اما این پیشرفت شکننده است. ما قبلا هم اینجا بودیم. بیایید خطا‌هایی که سال گذشته در این دوره مرتکب شده ایم را دوباره مرتکب نشویم. این اشتباهات باعث ظهور مجدد کرونا می‌شود و سیستم‌های بهداشت اروپا، جوامع و اقتصاد‌ها بار دیگر قدرت این ویروس را احساس می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این پاندمی هنوز تمام نشده است درباره بی توجهی و غفلت از آن هشدار داد. این مقام سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت: افزایش تحرکات مورد انتظار در تابستان و افزایش فعالیت‌ها و اجتماعات بیشتر می‌تواند منجر به افزایش مجدد مبتلایان در اروپا شود.

این مقام سازمان بهداشت جهانی با اشاره به اینکه واکسیناسیون چراغ پایان تونل کرونا را روشن کرده است در عین حال گفت: نباید نور این چراغ ما را کور کند.

اروپا قرارداد خرید ۱.۸ میلیارد دوز واکسن از شرکت فایزر را نهایی کرد

قرارداد قبلا اعلام شده اتحادیه اروپا با شرکت فایزر –بیون تک برای خرید حداکثر ۱.۸ میلیارد دوز واکسن بیشتر امضا شده و اجرایی می‌شود. این خبر را رئیس کمیسیون اروپایی پنجشنبه در بروکسل اعلام کرد. با این واکسن‌ها ۷۰ تا ۸۰ میلیون کودک در اتحادیه اروپا واکسینه شده و واکسن بزرگسالان تجدید می‌شود. حجم این قرارداد تا ۳۵ میلیارد یورو تخمین زده شده است.

مرگ کرونای روزانه ۲۳۷ آلمانی

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح پنجشنبه از ابتلای ۱۲۲۹۸ مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان هفتگی در این کشور به ازای ۱۰۰ هزار نفر به ۶۸ کاهش پیدا کرد. ۲۳۷ نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

تداوم شیوع ویروس هندی در انگلیس

ویروس جهش یافته هندی هم به سرعت در انگلیس در حال گسترش است و ۲۹۶۷ مورد تایید شده از این ویروس گزارش شده است. این خبر را وزیر بهداشت این کشور اعلام کرده است. به گفته وی این یک افزایش ۲۸ درصدی آلودگی به این ویروس در مقایسه با ماه قبل را نشان می‌دهد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم اعتراف کرده که به دلیل گسترش ویروس جهش یافته هندی لغو برنامه ریزی شده محدودیت‌ها در ۲۱ ژوئن احتمالا به تعویق خواهد افتاد.

افزایش چشمگیر اختلالات روانی در بین جوانان

در تمام دنیا جوانان از شروع بحران کرونا به صورت روزافزون از اختلالات روانی رنج می‌برند. نتایج یک بررسی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) نشان می‌دهد که شمار بیماران دارای افسردگی و یا اختلالات ترس در برخی کشور‌ها چهار برابر شده است. جوانان حدود ۳۰ تا ۸۰ درصد شدیدتر نسبت به بزرگسالان در معرض چنین اختلالاتی قرار دارند. این تحقیق نشان می‌دهد که از جمله در فرانسه شمار افراد با اختلال افسردگی در سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است.

یکی از کارشناسان این تحقیق دلیل این وضعیت را محدودیت مناسبات اجتماعی، فعالیت‌های ورزشی و نگرانی‌ها درباره آینده دانسته است. به اعتقاد این کارشناس فاکتور‌هایی مثل فقر، انزوا، ترس از آینده و بیکاری هم افزایش پیدا کرده است.

کاهش چشمگیر موارد مرگ‌های کرونایی در انگلیس

به دلیل سرعت بالای کمپین واکسیناسیون در انگلیس موارد مرگ‌های کرونا در این کشور کاهش پیدا کرده است. آمار‌های رسمی حاکی از این مسئله است. در ماه آوریل شمار مرگ‌های کرونایی با یک سهم ۲.۴ درصدی نهمین علت مرگ در انگلیس بوده است. این خبر را اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرده است. بر اساس اطلاعات این نهاد انگلیسی از نوامبر تا فوریه سال ۲۰۲۱ اکثر مرگ و میر‌ها در این کشور در اثر ابتلا به کرونا بوده است. در ماه مارس هم این بیماری سومین دلیل مرگ در این کشور بوده است.

بیش از ۲۷۰۰ تجمع اعتراضی ضد محدودیت‌ها تا به حال در آلمان برگزار شده است

دولت فدرال آلمان در پاسخ به درخواست فراکسیون حزب چپ پارلمان این کشور از برگزاری بیش از ۲۷۰۰ تجمع اعتراضی ضد محدودیت‌ها از آغاز بحران کرونا در این کشور خبر داده است.

دولت فدرال آلمان اعلام کرده که از آگوست سال ۲۰۲۰ در سراسر آلمان بیش از ۲۷۰۰ تجمع اعتراضی علیه اقدامات کرونایی برگزار شده است.

آر ان دی آلمان با استناد به پاسخ دولت فدرال آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب چپ نوشته است که از این اعتراضات تنها ۲۸ مورد از طرف گروه‌های افراطی برگزار شده است.

دولت فدرال آلمان البته اعلام کرده که شواهدی تا حدودی تایید نشده درباره بیش از ۲۷۰۰ تجمع اعتراضی علیه محدودیت‌های کرونایی در اختیار دارد.

دولت فدرال آلمان در طول یک سال و چند ماهی که از دوران بحران کرونا می‌گذرد محدودیت‌های زیادی را برای مهار آن اعمال کرده که این مسئله شرایط سختی را برای شهروندان ایجاد کرد.

مقامات برلین هم برگزاری اعتراضات علیه اقدامات کرونایی که قرار بود حدود ۱۶ هزار نفر در آن شرکت کنند را ممنوع اعلام کردند. پلیس درباره ممنوعیت این اعتراضات توضیحی نداد.

جدیدترین آمار‌های کرونایی در کشور‌های مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمار‌ها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۱۹,۰۵۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴۱ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲,۶۹۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۵,۵۰۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴۹ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم بر اساس جدیدترین آمار‌ها در عرض ۲۴ ساعت ۶,۰۸۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمار‌ها تا به حال در فرانسه ۵,۹۱۷,۳۹۷ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۰۸,۱۸۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۴,۴۵۲,۵۲۷ نفر بهکرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۶۹۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمار‌ها تا به حال ۴,۱۷۲,۵۲۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۴,۶۴۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمار‌ها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۶۲۵,۹۲۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۹,۵۶۸ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۶۲۷,۷۷۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۷,۴۰۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار