کد خبر: 1048346
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور گفت: به‌رغم توافقنامه سازمان تأمین اجتماعی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبنی بر به روز‌رسانی لیست رانندگان تاکسی و جایگزینی ٧هزار راننده فعال در حوزه حمل و نقل این کار اجرایی نشده و بیمه رانندگان تاکسی همچنان بلاتکلیف باقی مانده‌است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مرتضی ضامنی، در تشریح آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی گفت: از سال ۱۳۸۹ مصوبه‌ای وجود دارد که ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان حمل و نقل درون شهری را دولت با عنوان یارانه بیمه پرداخت می‌کند؛ در حقیقت رانندگان فقط ۵۰ درصد از حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند. در سال ۱۳۹۲ سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد به علت اینکه تعداد افراد بیشتر از سقف اعتبار تخصیصی دولت شده‌است لیست رانندگان فریز شده و دیگر امکان به روز رسانی آن را ایجاد نکرد.

وی افزود: نهایتاً در آبان ماه سال گذشته با هماهنگی که انجام شد، مقرر بود در طرحی پایلوت اطلاعات ۷هزار راننده واجد شرایط را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهیم تا جایگزین لیست حذفی شوند که برای تحقق این مسئله تفاهمنامه‌ای میان سازمان تأمین اجتماعی و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور منعقد شد. متأسفانه سازمان تأمین اجتماعی کار را به مرحله اجرا نرساند و بهانه‌هایی همچون اخذ مجوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها را مطرح کرد. بنابراین کار تاکنون به طول انجامیده و فرایند اجرایی آغاز نشده‌است، این درحالی است که اجرای این طرح هیچ بار مالی جدیدی برای دولت به همراه ندارد و صرفاً با ساماندهی این بخش، تعداد افرادی که ذیحق نیستند از لیست خارج و رانندگان فعال حوزه حمل و نقل از بیمه برخوردار می‌شوند.

ضامنی ادامه داد: علت اینکه چرا سازمان تأمین اجتماعی زیربار نمی‌رود و این کار را اجرا نمی‌کند و در این خصوص شفاف‌سازی نمی‌کند و فرایند بیمه رانندگان تاکسی را سیستمی نمی‌کند، سؤالی است که برای ما هم بی‌پاسخ مانده‌است. در حالی که ما اعلام آمادگی کردیم تا به صورت برخط اطلاعات رانندگان تاکسی را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار دهیم تا این فرایند برخط شود، اما این سازمان نه‌تن‌ها سیستم برخط را نپذیرفته بلکه غیربرخط هم که توافق کرده‌بود، اجرایی نکرده‌است. وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره افزایش نرخ تاکسی‌ها با اشاره به افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در شهر‌های مختلف کشور، رقم تعیین شده برای سال جاری را کمتر از تورم اعلامی دانست و افزود: امسال نرخ تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام شد، نزدیک ۴۰ درصد بود و امسال به طور میانگین، نرخ کرایه‌های تاکسی ۲۵ تا ۳۵ درصد افزایش یافته‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار