کد خبر: 1048223
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
استقلال – ذوب این‌بار در یک‌هشتم نهایی جام حذفی
سخت‌ترین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران را امشب استقلال و ذوب در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند. بازی سختی که هر دو تیم برای صعود به دور بعد روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: آبی‌ها میزبان هستند، ولی ورزشگاه خالی آن هم در شرایطی که هنوز از جو دربی خارج نشده‌اند، نمی‌تواند تأثیر زیادی روی عملکرد تیم مجیدی داشته باشد. استقلال در جدالی حساس نتیجه دربی پایتخت را به پرسپولیس واگذار کرد تا عملاً از کورس قهرمانی خارج شود و با سقوط به رده پنجم خطر از دست دادن سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان نیز تهدیدشان کند. حواشی آن بازی هنوز تمام نشده و مربیان و مدیران تیم همچنان به جنگ لفظی و شکایت‌های مختلف ادامه می‌دهند. ولی واقعیت این است که سه امتیاز مهم از کف استقلال رفته و در شرایطی که پرسپولیس شانس قهرمانی دارد، آبی‌ها باید برای قهرمانی در جام حذفی با تمام قوا بجنگند. با اینکه فرهاد مجیدی در روز‌های گذشته با انتقاد‌های زیادی مواجه بوده و بسیاری او را مقصر باخت دربی معرفی کرده‌اند، اما انتظار می‌رود سرمربی استقلال با درس گرفتن از اشتباهات بازی با پرسپولیس بهترین تاکتیک را برای تیمش در نظر بگیرد.

استقلال در مرحله قبل پیکان را ۲ بر یک مغلوب کرده و در ادامه قرعه سختی که نصیبش شده، امشب باید با ذوبی‌ها بازی کند. نکته مهم اینکه این دومین رویارویی استقلال و ذوب طی ۱۰ روز گذشته است. آبی‌ها قبل دربی میزبان سبزپوشان بودند و ۲ بر صفر به تیم حسینی باختند. آن‌ها برای آنکه همچنان شانس گرفتن یک جام را داشته باشند باید شکست‌شان در لیگ را جبران کنند، در غیر این صورت شاگردان مجیدی باید فصل را بدون قهرمانی به پایان برسانند. استقلال هر دو بازی قبلی خود در لیگ را با شکست پشت سرگ ذاشته و از این نظر روحیه تیم بسیار پایین آمده است. کری‌خوانی تیم رقیب علیه آبی‌ها، آن‌ها را حسابی تحت فشار قرار داده است. از طرفی خستگی ناشی از بازی‌های فشرده لیگ قهرمانان و لیگ برتر بازیکنان را حسابی کلافه کرده است. اشتباهات زیاد مدافعان و ناکامی مهاجمان در گلزنی کار را برای استقلال سخت کرده است. سردرگمی بازیکنان و نداشتن برنامه برای خلق موقعیت و باز کردن دروازه حریفان از جمله انتقادات وارده به فرهاد مجیدی است. جدایی فراز کمالوند از نیمکت استقلال کار مجیدی را سخت‌تر کرده و با رفتن کمالوند نقش او در موفقیت‌های آسیایی آبی‌ها بیشتر به چشم آمده است. هواداران اصلاً دوست ندارند ذوبی‌ها در شکست این تیم دبل کنند. گذر از سد تیم اصفهانی تنها راهی است که فعلاً می‌تواند آبی‌ها را به روز‌های بهتر و رسیدن به یک قهرمانی امیدوار کند.

تیم اصفهانی اگرچه در لیگ برتر جایگاه خوبی ندارد، ولی به یک‌هشتم نهایی جام حذفی رسیده و از شانس مساوی برای قهرمانی برخوردار است. ذوب‌آهن در این فصل مشکلات زیادی داشت و هرگز نتوانست از اعتبار خود دفاع کند. آن‌ها در طول فصل فقط چهار بار طعم برد را چشیده‌اند که البته یکی از این پیروزی‌ها را مدیون عملکرد ضعیف بازیکنان استقلال هستند. غلبه بر آبی‌های پایتخت بعد از تساوی مقابل شهرخودرو رخ داد، بردی حساس که حتی می‌تواند در نتیجه بازی امشب نیز تأثیرگذار باشد. تیم مجتبی حسینی تیم چهاردهم لیگ است و اگر باز هم امتیاز از دست بدهد چه بسا یکی از سقوط‌کنندگان این فصل باشد. ذوبی‌ها همین چند روز پیش با یک گل مغلوب گل‌گهر سیرجان شدند تا سایه سنگین سقوط همچنان بالای سرشان باشد. با وجود این سبزپوشان این فرصت را دارند که در دیدار تکراری خود مقابل استقلال دوباره خوش بدرخشند و شگفتی دیگری رقم بزنند. اگرچه ذوب‌آهن یکی از فانوس به دستان لیگ است، ولی جام حذفی داستان خودش را دارد و حتی تیم‌های مدعی نیز اگر اشتباه کنند از دور رقابت‌ها کنار می‌روند. تقابل دوباره حسینی و مجیدی یکی از جذابیت‌های این دیدار است. بازی اول را شاگردان حسینی بردند و با پیراهن‌های شبیه به پوشش گاندو برای تکرار آن خیز برداشته‌اند. استقلال و ذوب فصل ۹۵-۹۴ نیز در جام حذفی سد راه هم شده بودند که در نهایت آبی‌ها با هدایت مظلومی در ضربات پنالتی نتیجه را به تیم گل‌محمدی واگذار کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار