کد خبر: 1048162
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
نشست خبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران امروز (سه شنبه) با حضور جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.
 نشست خبری ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران امروز (سه شنبه) در مجموعه هتل آکادمی فوتبال برگزار شد.

قرار بود گفتگوی آلکنو با اصحاب رسانه به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی باشد، اما آلکنو تاکید داشت که نشست حضوری باشد.

سرمربی روسی والیبال ایران در ابتدای جلسه گفت: بسیار خوشحالم که گفتگوی زنده با هم داریم و می‌دانم که در ایران خبر‌های ورزشی جایگاه بالایی دارد. برای همین درخواست کردم گفتگوی زنده داشته باشیم. قبل از نشست به من گفته شد که سوال‌های ناخوشایند از شما نخواهد پرسید، اما من اجازه می‌دهم هر سوالی از من دارید بپرسید چه خوشایند چه غیر خوشایند.

آلکنو گفت: کسی که قول می‌دهد تیم قبل از رقابت‌ها روی سکو برود قطعا شارلاتان است. من در طول ۲۵ سال کار به هیچ عنوان قول ندادم که نتیجه خاصی را بگیرم. ملی پوشان ایران تمام تلاش خود را خواهند کرد تا دل مردم ایران را شاد کنند.

او ادامه داد: قبل از هدایت تیم ملی ایران با خوشبخر و داورزنی صحبت کردم و به من اجازه داده شد تمام تصمیات برعهده من باشد.

شش مربی ایرانی با من کار می‌کنند و همه برای من یکسان هستند. فدراسیون لیستی در خصوص بازیکنان و مربیان به من داد و باید بگویم که همه عزیزان برای من یکسان هستند. اکبری رزومه و تجربه خوبی دارد، اما تندروان هر روز در تمرینات بوده و جوان و آینده دار است. سوال من این است که چرا تندروان نمی‌تواند جای آقای اکبری باشد؟

قطعا اکبری زمانی تجربه نداشته و یک مربی به او فرصت داد. فکر می‌کنم اگر مربی‌ای بعد از من به جامعه والیبال ایران ارائه شود و آینده درخشانی داشته باشد مسئله بدی نخواهد بود.

سرمربی روسی والیبال ایران ادامه داد: ایران و زنیت کازان دو تیم متفاوت بوده و قطعا تفکرات روی این دو تیم متفاوت است. باید بگویم که بیشتر روی ذهنیت بازیکنان کار شد تا مسائل فیزیکی و بدنی. ما از لحاظ تکنیکی و سرعتی بسیار خوب هستیم و امیدوارم در وقت باقی ماند روحیه تیم را منسجم کنیم. اگر بتوانم ذهنیت تیم را تغییر دهم قطعا کار عالی خواهد بود. برای من بسیار مهم است که بازیکنان فکر کنند تا اینکه نکات فنی را به آنان گوشزد کنم. ایران بازیکنانی دارد که شکل گرفته اند و نباید نکات تکنیکی را به آنان گفت چرا که بی فایده خواهد بود.

آلکنو در ادامه نشست در خصوص اینکه چرا ایران را برای ادامه کار انتخاب کرده است، گفت: من با بازیکنان ایرانی مانند معروف کار کرده ام. با معروف صحبت‌های زیادی داشتیم و معروف باعث آشنایی من با والیبال ایران شد. قبلا سفری به ایران داشتیم که زمان آن خوب نبود چرا که با فوت آقای خمینی وارد ایران شدیم. البته آن مسابقه کنسل شد و ما برگشتیم. ایران تیمی است که از هیچ تیمی ترسی ندارد و آماده مقابله با هر تیمی است. یکی از بازیکنان به من گفت اگر از لحاظ روحی عالی باشیم همه تیم‌ها را شکست خواهیم داد که من با این صحبت موافقم. در رابطه با فرهنگ و تاریخ ایران شناختی داشتم و این شناخت بیشتر هم شده ک چرا که اکنون در ایران هستم. به فرهنگ ایران احترام می‌گذارم و با قانون ایران آشنایی دارم.

او ادامه داد: دلیل انتخاب تیم ملی والیبال ایران انگیزه من برای شرکت در المپیک بود و امیدوارم بتوانم تاثیر گذار باشم. باید بگویم چهارمین المپیک من با ایران خیلی وسوسه انگیز خواهد بود.

آلکنو در خصوص تفکراتش برای تیم ملی گفت: در رابطه با تفکرات من در بازی باید بگویم که تنگ نظر نیستم و همه جانبه نگاه میکنم. بستگی دارد چه تیمی رو به روی ما باشد. با معروف در زنیت هماهنگی خوبی داشتیم و همین عاملی شد عناوین زیادی کسب کنیم. امیدوارم در جام ملت‌ها تجربه برای آینده به دست بیاوریم.

آلکنو در ادامه نشست ادامه داد: یکی از نکات قوت تیم ملی ایران تکنیک و سرعت است. ضعف تیم ملی فیزیک بوده که باید بگویم نه تیم روسیه هستیم نه لهستان. باید ذهنیت خود را آماده کنیم تا مقابل این تیم‌ها به پیروزی برسیم. من بسیاری از بازی‌های لیگ ایران را دنبال کردم و توتولو مسابقات را به خوبی آنالیز کرد. در لیگ ایران بسیاری از سرویس‌ها هدفمند است، اما در بازی‌های بزرگ باید سرویس پرشی زد. بر همین اساس باید دریافت خوبی داشته باشیم و نقطه ضعف ما در دریافت است. البته داریم تلاش‌هایی برای رفع این مشکل می‌کنیم.

او در خصوص حذف کریمی از ترکیب تیم ملی گفت: کریمی آینده درخشانی خواهد داشت، اما با وزن اضافی به اردو وارد شد. فکر می‌کنم در شان تیم ملی ایران نیست که با اضافه وزن وارد اردو شود چرا که معروف و موسوی با آمادگی تمام وارد اردو شدند و به نوعی آنان پیشکسوت کریمی به حساب می‌آیند.

کریمی در لیگ بلژیک روی نیمکت نشست، البته او مصدومیت داشت و برای من حضور در ترکیب اصلی مهم است. کریمی دستان خوبی دارد و باید ذهنیت خود را تغییر دهد.

سرمربی والیبال ایران درباره لیگ ملت‌ها گفت: دو روز گذشته لیست‌های نهایی به فدراسیون جهانی داده شد و می‌دانم تنها ایتالیا با ترکیب اصلی وارد این رقابت‌ها نخواهد شد، اما روسیه با ترکیب کامل وارد مسابقات می‌شود. به هرحال اکثر تیم‌ها با ترکیب اصلی حضور پیدا خواهند کرد. به دلیل کرونا امکان برگزاری بازی دوستانه نیست و لیگ ملت‌ها برای آمادگی تیم‌ها رقابت‌های خوبی است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار