کد خبر: 1048085
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
شاهین بندر عامری – پرسپولیس، یک‌هشتم نهایی جام حذفی
ورزشگاه شهید مهدوی ساعت ۲۰:۳۰ امشب میزبان مصاف شاهین بندرعامری با پرسپولیس است. قهرمان چهار دوره رقابت‌های لیگ برتر که بعد از موفقیت در لیگ قهرمانان و صعود از مرحله گروهی به طور جدی در مسیر کسب پنجمین قهرمانی گام برمی‌دارد، اما در این بین جام حذفی نیز برایش میانبری کوتاه برای کسب عنوان قهرمانی در این فصل است.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: بعد از پشت سر گذاشتن مس نوین، قرعه پرسپولیس در یک‌هشتم نهایی به شاهین بندر عامری خورد. تیمی از تنگستان که به نام دلیرانش مشهور است. تیم بوشهری متعلق به روستای بندر عامری از توابع بخش دلوار در تنگستان و ۷۰ کیلومتری بوشهر است که جمعیت زیادی ندارد، اما به واسطه اسکله‌ای که اطراف آن قرار گرفته کشتی‌های زیادی در این بندر رفت و آمد می‌کنند و مردم آن از طریق ماهیگیری از خلیج همیشه فارس و تجارت از طریق کشتی‌هایی که در این بندر رفت و آمد می‌کنند، امرار معاش می‌کنند. تنها تیم روستایی حاضر در لیگ ۲ با قدمتی ۴۵ ساله که سال ۹۱ تیم امیدهایش به همراه پرسپولیس و تراکتور به لیگ برتر صعود کرد، اما به دلیل نداشتن امکانات لازم نتوانست در سطح اول فوتبال پایه‌های کشور حضور یابد. تیم بزرگسالان شاهین بندر عامری، اما با قهرمانی در لیگ استانی به دسته ۳ راه یافت و فصل گذشته نیز با کسب عنوان قهرمانی راهی لیگ دسته ۲ شد. بازی‌های این تیم در استادیوم «شهدای دانش‌آموز اهرم» برگزار می‌شود. ورزشگاه کوچکی که چمن مطلوبی ندارد و سال گذشته نیز درباره تأیید آن برای برگزاری بازی‌های لیگ ۲ تردید‌های بسیاری وجود داشت، اما بعد از وعده مسئولان استانی برای بهبود چمن، مجوز گرفت ولی تغییری در شرایطی این استادیوم ایجاد نشد تا این تیم مجبور به میزبانی از پرسپولیس در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر شود. ورزشگاه تازه تأسیس بوشهر میزبان بازی‌های شاهین بوشهر در لیگ برتر بود.

شاگردان رضا نظر‌زاده که با برتری مقابل استقلال ملاثانی به یک‌هشتم نهایی جام حذفی راه یافته‌اند با هفت برد، شش مساوی و شش باخت در ۱۸ بازی گذشته خود در گروه «ب» رقابت‌های لیگ ۲ در رده چهارم قرار گرفته‌اند، کار سختی برابر مدعی عنوان قهرمانی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر و نایب‌قهرمان آسیا دارند. با وجود این رضا نظرزاده، سرمربی شاهین بندر عامری این بازی را سکوی پرتابی برای بازیکنان بندر شاهین عامری می‌خواند و از انگیزه بالای شاگردانش برای مصاف با پرسپولیس خبر می‌دهد: «در فوتبال هیچ چیز غیرممکن نیست، اما واقع‌گرایی و منطق‌گرایی چاشنی مربیگری‌ام است. من بیشتر از آنکه به دنبال شکست پرسپولیس باشم به دنبال این هستم که تیمم ارائه‌گر بازی خوبی در برابر حریف باشد و توانمندی فوتبال بوشهر را به شکل شایسته‌ای به نمایش بگذارد. با وجود این بازیکنان ما انگیزه فوق‌العاده‌ای دارند. بازیکنانم در این یک هفته به حدی باانگیزه تمرین کرده‌اند که اگر برای دیدار‌های لیگ دسته ۲ چنین تمرینی انجام می‌دادند راحت صدرنشین گروهمان بودیم. برنامه‌هایی برای شگفتی‌سازی در این مسابقه داریم و می‌خواهیم خودمان را نشان بدهیم و مطمئناً پرسپولیس شب سختی را در پیش خواهد داشت.» صدالبته که این بازی می‌تواند سکوی پرتاب خوبی برای بسیاری از بازیکنان بندرعامری باشد. کمااینکه پیش از این نیز رقابت‌های حذفی کشور راه حضور بازیکنان مستعد بسیاری را به سطح اول فوتبال کشور هموار کرده است. علاوه بر آن بر کسی پوشیده نیست که جام حذفی جام شگفتی‌هاست و کوتاه‌ترین مسیر برای آنکه تیم‌ها توانایی‌های خود را در مصاف با لیگ برتری‌ها، به خصوص تیم‌های مطرح و تراز اولی، چون پرسپولیس به نمایش بگذارند و به رخ بکشند.

برنده دربی که با پیروزی برابر مس نوین کرمان به یک‌هشتم راه یافته، اما خوب می‌داند که دست‌کم گرفتن دلیران تنگستان و شاهین بندر عامری چه عواقبی در پی دارد. پرسپولیس سابقه شکست برابر تیم‌هایی از لیگ ۲ در رقابت‌های حذفی کشور را دارد. هنوز خاطره تلخ بازی با قشقایی شیراز از ذهن هواداران این تیم پاک نشده و یحیی بدون تردید نمی‌خواهد بعد از موفقیت‌های اخیر خود با پرسپولیس تجربه تلخی در رقابت‌های حذفی داشته باشد. البته به شرط آنکه او و شاگردانش شاهین بندر عامری را دست‌کم نگیرند. تیمی که بعد از مشخص شدن قرعه یک‌هشتم نهایی با انتشار پیام «در کنار شیرمردان دریادل خلیج فارس میزبان فرزند پرافتخار مکتب شاهین، پرسپولیس خواهیم بود» از آمادگی خود برای استقبال از شاگردان یحیی خبر دادند و حالا بعد از پیروزی برابر پاس همدان در رقابت‌های گروه «ب» لیگ دسته ۲ آماده مصاف با پرسپولیسی هستند که در پی پیروزی مقابل استقلال در دربی حساس پایتخت انگیزه و روحیه خوبی برای عبور از سد یک‌هشتم نهایی در خانه حریف دارد.

با توجه به فشردگی بازی‌های لیگ و حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان و ادامه حضور در رقابت‌های لیگ در بازگشت به ایران، یحیی تصمیم گرفته حفاظت از قفس توری تیمش در بازی با شهید عامری را به رادو، تنها خارجی پرسپولیس بسپارد. گلر باانگیزه و توانمندی که پیش از این بار‌ها و بار‌ها توانایی‌های خود را به رخ کشیده و نشان داده که دروازه‌بان قابل اتکایی است. دروازه‌بانی که در مصاف قبلی مقابل مس نوین کلین‌شیت کرد و به دنبال تکرار این موفقیت در مصاف با شاهینی‌های بندر عامری است. همچنین گفته می‌شود که یحیی قصد دارد با توجه به پشت سر گذاشتن دو بازی سنگین برابر سپاهان و استقلال به برخی از نفرات اصلی تیم خود استراحت دهد و در یک‌هشتم نهایی جام حذفی از نفراتی در ترکیب تیمش بهره ببرد که کمتر فرصت بازی داشته‌اند و به این شکل هم به آن‌ها میدان داده باشد و هم اندکی زمان برای استراحت به نفرات اصلی تیمش بدهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار