کد خبر: 1047964
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۳
نظری گفت: اگر در مورد رهاسازی نیروی هوایی به توافق برسیم منطقه از سرانه‌های خدماتی بالایی برخوردار خواهد شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: چندی پیش محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در دویست و شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران خواستار تعیین تکلیف پادگان دوشان تپه شد. شهردار تهران هم اهتمام داشت که در توافق نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع، نسبت به بازآفرینی کالبدی، فضایی و شهری این محدوده اقدام کند. این پادگان که در منطقه ۱۳ تهران قرار دارد با مساحت ۲۴۵ هکتاری حدود ۲۰ درصد مساحت منطقه را تشکیل داده است.

این عضو شورای شهر در گفت و گویی با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: از آن جایی که تمام محلات اطراف پادگان دوشان تپه، به شدت غیربرخوردار و دارای تراکم جمعیتی بالا هستند، این توافق می‌تواند مشکل سرانه‌های خدماتی این محلات را حل کند و انتظار ما این بود که این توافق طی چندماه گذشته به سرانجام رسیده باشد.

حالا بعد از گذشت یک سال از این جلسه شورای شهر، نظری، معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۳ تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: پادگان نیروی هوایی تا اواخر سال گذشته محدودیت حریم امنیتی داشت که رایزنی شد و با نظر مثبتی که وجود داشت با هماهنگی معاونت شهرسازی تهران و شهردار منطقه و با همکاری دوستان منطقه نیروی هوایی، قسمت عمده‌ای از حریم امنیتی این محدوده مرتفع شد.

وی افزود: قسمتی از نیروی هوایی در بخش شمال شرقی قرار دارد که اگر درباره کلیت ماجرای دوشان تپه به توافق برسیم این قسمت هم حذف خواهد شد.

نظری در ادامه گفت: این موضوع باعث شد ۱۵۰۰ پلاک از حالت فریز در آمده و مطابق ضوابط طرح تفصیلی پروانه بگیرند و قبلا که محدودیت حریم امنیتی داشتند و نمی‌توانستند بیشتر از دو طبقه بسازند، بتوانند ساخت و ساز بیشتر از دو طبقه داشته باشند.

نظری درباره نوع کاربری این اراضی گفت: برای تغییر کاربری بخشی از دوشان تپه درخواسته داده شده که با واگذاری بخشی از عرصه به عنوان سرانه‌های خدماتی در سطح شهر و آزادسازی معابر، از جمله خیابان پنجم نیروی هوایی که جلسات زیادی هم درباره این موضوع تشکیل شده در حال طی کردن مسیر‌های کارشناسی هستیم و ما در این مسیر تا حد زیادی به صورت مثبت پیش رفته ایم.

وی افزود:درمورد پادگان نیروی هوایی تا حد زیادی پیش رفته ایم و اتفاق‌های خوبی درحال وقوع است و اگر با نیروی هوایی به توافق برسیم قسمت عمده‌ای از پادگان رهاسازی شده و از فضای آن به عنوان سرانه‌های خدماتی شهر استفاده خواهد شد و قطعا نقش بسزایی در افزایش سطح سرانه خدماتی منطقه ۱۳ دارد که با توجه به تراکم جمعیت این منطقه سرانه‌های خدماتی هفت گانه کم است. ولی اگر در مورد رهاسازی نیروی هوایی به توافق برسیم منطقه از سرانه‌های خدماتی بالایی برخوردار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار