کد خبر: 1047904
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۲
مرد جوانی که در جریان درگیری با یکی از دوستانش بر سر یک دختر یکی از چشمانش را از دست داده‌بود، در جلسه محاکمه سه بار قسم خورد که دوستش او را با ضربه چاقو کور کرده است.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سال گذشته مأموران پلیس تهران از درگیری چند پسر جوان در اطراف خیابان پیروزی باخبر و راهی محل شدند. اولین بررسی‌ها نشان می‌داد در آن درگیری پسر ۲۰‌ساله‌ای به نام حسن از ناحیه چشم آسیب دیده و راهی بیمارستان شده‌است.

تحقیقات در این زمینه آغاز شد تا اینکه خبر رسید حسن بر اثر شدت جراحات یکی از چشمانش را از دست داده است.

او بعد از ترخیص از بیمارستان در حالی که چشم راستش تخلیه شده بود، از یکی از دوستانش به نام شهروز شکایت کرد و گفت: «من و شهروز با هم بچه محل و چند سال با هم رفیق بودیم. مدتی بود من و او به خاطر علاقه به دختر جوانی اختلاف داشتیم و بار‌ها با هم درگیر شده‌بودیم. روز حادثه دوباره سر همین موضوع با هم درگیر شدیم، اما این بار درگیری بالا گرفت و شهروز مقابل چشم دوستانم دست به چاقو شد و به صورتم ضربه زد. ضربه چاقو به چشم راستم برخورد کرد و راهی بیمارستان شدم. پزشکان خیلی تلاش کردند تا چشمم تخلیه نشود، اما بی‌فایده بود. از شهروز به خاطر کوری چشم راستم شکایت دارم.»

با طرح این شکایت شهروز بازداشت شد. او وقتی تحت بازجویی قرار گرفت مدعی شد ضربه‌ای به چشم مقتول نزده است. متهم در توضیح گفت: «قبول دارم من و حسن به خاطر دختر جوانی با هم درگیر شده بودیم، اما ضربه‌ای به او نزدم. در آن درگیری چند نفر دیگر هم حضور داشتند و شاید یکی از آن‌ها عامل کوری چشم شاکی باشند. برای اثبات این ادعا شاهدانی دارم که شهادت می‌دهند در این حادثه من بی‌گناهم و مقصر نیستم.»

با ادعای متهم قرار شد او چند شاهد به دادسرا معرفی کند، اما مدتی گذشت و هیچ شاهدی برای اثبات بی‌گناهی‌اش به دادسرا مراجعه نکرد.

به این ترتیب وی راهی زندان شد و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا اینکه بعد از تعیین شعبه روی میز هیئت قضایی شعبه‌دهم دادگاه قرار گرفت.

در آن جلسه شاکی بعد از طرح شکایتش درخواست قصاص چشم کرد. در ادامه متهم بار دیگر جرمش را انکار کرد و گفت: باور کنید ضربه‌ای به چشم شاکی نزده‌ام و نمی‌دانم چه کسی باعث کوری چشم او شده است.
در پایان هیئت قضایی با ادعای متهم حکم به برگزاری مراسم قسامه دادند که شاکی به دستور ریاست دادگاه در همان جلسه در جایگاه قرار گرفت و سه بار قسم خورد که متهم به چشم او ضربه زده است.

در پایان هیئت قضایی جهت صدور رأی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار