کد خبر: 1047902
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰
مرد میانسال که در درگیری پسر جوانش را به قتل رسانده‌بود پس از چهار روز زندگی با جسد پسرش بازداشت شد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ساعت‌۵ عصر روز شنبه ۲۵‌اردیبهشت ساکنان ساختمانی در نزدیکی میدان شهدا به مأموران پلیس خبر دادند که بوی بدی از طبقه سوم ساختمان محل سکونت‌شان که پدر و پسری در آن زندگی می‌کنند به مشامشان می‌رسد.

با اعلام این خبر تیمی از مأموران کلانتری‌۱۱۰ شهدا همراه عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه که ساختمان سه‌طبقه مسکونی بود حاضر شدند.

پدر و پسر معتاد

یکی از همسایه‌ها به مأموران پلیس گفت: در طبقه‌سوم این ساختمان مرد میانسالی همراه پسر جوانش زندگی می‌کند. چند سالی است آن‌ها همسایه ما هستند که در این مدت متوجه شدیم پدر و پسر هردو معتاد به مواد مخدر هستند. هر روز و شب صدای درگیری پدر و پسر به گوش ما می‌رسد به طوری که ما و همسایه طبقه اول از رفتار و کار‌های آن‌ها به ستوه آمده‌ایم.

آن‌ها یا با هم درگیر هستند یا با همسایه‌ها درگیر می‌شوند. حتی یک‌بار مرد میانسال که به نظر می‌رسد تعادل روحی و روانی درستی ندارد با تبر دست‌سازی به فرزند خردسال من حمله کرد که ما و همسایه‌ها مانع او شدیم و از او شکایت کردیم و خواستیم یا محل زندگی‌اش را تغییر دهد یا اینکه با کار‌ها و رفتارش همسایه‌ها را آزار ندهد، اما او نه محل زندگی‌اش را تغییر داد و نه رفتار و کارهایش را. پس از آن نیز همیشه صدای درگیری او و پسرش را می‌شنیدیم که مشخص بود با هم اختلاف شدید دارند. وی ادامه داد: چهار روز قبل دوباره صدای درگیری آن‌ها به گوشمان رسید، اما این بار درگیری آن‌ها به نظر می‌رسید که شدید است، چون صدای دلخراشی از پسر شنیدیم که دقایقی بعد صدا قطع شد. ما فکر کردیم آن‌ها دوباره مثل همیشه با هم درگیر شدند و بعد دوباره با هم آشتی کردند و به همین خاطر توجهی به سروصدا و فریاد‌های آن‌ها نکردیم تا اینکه از امروز صبح بوی بدی داخل ساختمان پیچید. وقتی رد بو را گرفتیم متوجه شدیم بوی متعفن از طبقه سوم و از خانه مرد میانسال به مشام می‌رسد. بوی متعفن قابل تحمل نبود و مشام ما را به شدت آزار می‌داد که تصمیم گرفتیم و به در خانه او رفتیم، اما هر چقدر در زدیم کسی در را باز نکرد. در حالی که بوی بد لحظه به لحظه بیشتر می‌شد با اداره پلیس تماس گرفتیم و درخواست کمک کردیم.

خانه‌ای پر از زباله

سپس مأموران پلیس راهی طبقه سوم شدند و در خانه مرد میانسال را زدند، اما وقتی کسی در را باز نکرد، مأموران پلیس و عوامل آتش‌نشانی با کمک کلید‌سازی در خانه مرد میانسال را باز کردند و وارد آنجا شدند. مأموران پلیس در نخستین گام با بهم ریختگی وسایل خانه و مقدار زیادی زباله که داخل خانه انباشته شده بود روبه‌رو شدند که حکایت از آن داشت اهالی خانه سال‌هاست که زباله‌های خود را از داخل خانه به بیرون منتقل نکرده‌اند. مأموران پلیس در گوشه‌ای از پذیرایی در میان انبوهی از آشغال با صاحبخانه که مرد ۶۰‌ساله‌ای به نام صفدر است مواجه شدند که در حال چایی خوردن بود.

کشف جسد

سپس مأموران علت بوی تعفن را از او سؤال کردند که وی مدعی شد بوی بد متعلق به زباله‌های داخل خانه است. در ادامه مأموران از سرنوشت پسر جوانش سؤال کردن که ادعا کرد پسرش ساعتی قبل مقداری قرص خورده و در اتاق خواب خوابیده است. مأموران سپس وارد اتاق خواب شدند و در میان زباله‌ها و به هم ریختگی وسایل خانه با جسد بی‌جان پسر ۲۶‌ساله او روبه‌رو شدند که چهار روز از مرگ او گذشته بود. بررسی‌ها و تن‌پیمایی پسر جوان‌حکایت از آن داشت که او با ضربات متعدد چاقو به قفسه سینه به قتل رسیده است.

تحقیقات جنایی

بدین ترتیب با اعلام خبر قتل پسر جوان قاضی حبیب الله صادقی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی در محل حادثه تحقیقات خود را آغاز کردند.

بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد صفدر بازنشسته سازمان دولتی است که سال‌هاست همراه پسرش در این خانه تنها زندگی می‌کند. همچنین مشخص شد وی از بیماری روحی و روانی رنج می‌برد و چند بار هم به همین خاطر در بیمارستان روانی بستری شده و آخرین بار نیز فروردین‌ماه امسال پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شده‌است.

تیم جنایی در بررسی‌های محل حادثه چند تیروکمان و چاقو و تبر‌های دست‌ساز کشف کردند که احتمال می‌رفت مقتول بر اثر ضربات همان وسایل به قتل رسیده است. از سوی دیگر متهم که حال مناسبی نداشت در بازجویی‌ها دوباره همان ادعای قبلی خود را مطرح کرد و مدعی شد که پسرش ساعتی قبل قرص مصرف کرده و به خواب رفته است. بدین ترتیب همزمان با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی متهم نیز برای انجام آزمایش‌های لازم در اختیار متخصصان پزشکی قانونی قرار گرفت تا پس از معاینه در بیمارستان روانی بستری شود. تحقیقات از متهم پس از بهبودی انجام خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار