کد خبر: 1047890
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان، روز گذشته از بازداشت متهم اصلی پرونده شرکت ابریشم گیلان خبر داد.
ابراهيم مشيريان
سرویس جامعه جوان آنلاین: با پیشرفت تحقیقات در پرونده شرکت ابریشم گیلان در دادسرای صومعه‌سرا، قرار تأمین صادره از سوی بازپرس پرونده با تفهیم مستندات و ادله جدید، تشدید و متهم اصلی دستگیر و روانه زندان شد. سیدمهدی فلاح میری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان، با اشاره به پیشبرد تحقیقات این پرونده توسط سازمان اطلاعات سپاه، ضمن تقدیر از عملکرد ضابطین خاص گفت: «وقت زیادی برای جمع‌آوری اطلاعات در این پرونده از سوی ضابطین صرف شده‌است که با صدور دستور قضایی برای تسریع در تکمیل تحقیقات و ارائه مستندات کامل، امیدواریم این پرونده هرچه زودتر با اتخاذ تصمیم نهایی در دادسرا، به دادگاه ارسال شود.»

شرکت صنایع ابریشم گیلان، یکی از بزرگ‌ترین صنایع نساجی کشور در سال ۱۳۶۲ در زمینه تولید نخ ابریشم با ظرفیت اسمی ۱۰۴ تن در سال در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار در صومعه‌سرا به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده نخ در استان گیلان فعالیت خود را آغاز کرد.

این شرکت براساس اعلام گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند (هلدینگ وابسته به بانک صنعت و معدن) در اسفند سال ۱۳۸۲ از طریق مزایده عمومی به اسماعیل خلیل‌زاده کلنگستانی (مالک هتل کادوس) به صورت قسطی واگذار شد. این ماجرا از سال ۱۳۸۰ و از زمانی که مسعود سلطانی‌فر به سمت استاندار گیلان منصوب شد رخ داد و در نهایت نتیجه واگذاری این شرکت چیزی جز ورشکستگی نبود!

چندی قبل، هادی درو، رئیس اداره توسعه نوغانداری (تولید کرم ابریشم) استان گیلان ضمن انتقاد از واگذاری این شرکت به یک فرد غیرتوانمند در صنعت نوغانداری افشا کرد که متهم اصلی یعنی آقای خلیل‌زاده، وام میلیاردی از قبال این کارخانه اخذ کرده، اما کارخانه را به حال خود رها کرد. اردیبهشت ماه بود که خبرگزاری بسیج دانشجویی هم به نقل از برخی کارشناسان نوشت، خلیل‌زاده توان اداره شرکت صنایع ابریشم گیلان را ندارد. البته فعالیت‌های خلیل‌زاده در استان گیلان که مالکیت لاکچری‌ترین هتل این استان را نیز در اختیار دارد تنها به آسیب زدن به این شرکت ختم نشد و چندین بار هم با مطرح شدن شائبه حضور او در تیم فوتبال سپیدرود حاشیه‌هایی به وجود آورد. اشتیاق خلیل‌زاده به فوتبال به حدی بود که وقتی مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش انتخاب شد، وی را به عضویت هیئت‌مدیره استقلال درآورد. او به عنوان یک عضو اقتصادی به مجموعه مدیریتی استقلال وارد شد و خیلی زود هم به همراه فردی به نام کامران منزوی کارگروه اقتصادی و بازاریابی باشگاه استقلال را تشکیل داد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه در چهلمین نشست خبری خود درباره پرونده کارخانه ابریشم گیلان و حکم بازداشت متهم پرونده قضایی آن گفت: «در سفر استانی رئیس قوه قضائیه به گیلان این کارخانه مورد توجه قرار گرفت و متهم فراخوانده شد و قرار تأمین برای او صادر شد. چون متهم پرونده مرتبط با کارخانه ابریشم گیلان مبتلا به کرونا شده‌است با قرار تأمین وثیقه فعلاً آزاد است.»

ابتلای این متهم به کرونا در حالی بود که براساس نوشته کانال‌های شبکه‌های مجازی نزدیک به باشگاه استقلال، وی به عنوان رئیس هیئت‌مدیره باشگاه در جلسات هیئت‌مدیره حضور داشته‌است.

پس از انتشار خبر دستگیری اسماعیل خلیل‌زاده و اعلام دادستان مرکز استان گیلان مبنی بر اینکه پولشویی و اخلال در نظام تولید از اتهامات متهم اصلی وی بوده، طبق اعلام خبرگزاری دانشجو، یکی از بستگان نزدیک به این متهم نیز از بابت پرونده شرکت صنایع ابریشم گیلان بازداشت شده‌است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
خب وزیر ورزش در این میان هیچکاره بوده؟؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار