کد خبر: 1047721
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: آمار سقط‌های جنایی آمار تکان دهنده‌ای است و این سقط‌ها یک تهدید جدی برای سلامت مادران است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: اتفاقاً ناگوار و خشنی که در افغانستان در رابطه با دانش آموزان شیعه اتفاق افتاد را محکوم می‌کنم و یاد آن عزیزان را گرامی می‌دارم. امیدوارم افرادی که مدعی حقوق بشر در دنیا هستند سر عقل بیایند و خون پاک مردم افغانستان را به زمین نریزند.

وی افزود: سند تحول قضائی را منشور کار خود قرار داده ایم و برنامه‌هایی که در این سند برای ما برنامه ریزی کرده بودند تا حدودی محقق کرده ایم و به دنبال محقق کردن باقی برنامه‌ها هم هستیم.

مسجدی ادامه داد: ۱۰ درصد زمان پاسخگویی در سال ۹۹ کاهش پیدا کرد، به عنوان مثال در بخش تشریح از ۶۲ روز به ۵۶ روز کاهش رسیدیم.

رئیس سازمان پزشکی قانونی با اشاره به موضوعاتی که مربوط به بافت و نسوج است، گفت: نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر مردم بیمار از این خدمات بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به موضوع سقط درمانی گفت: قاعدتاً بر اساس قوانین مصوب مجلس خدمات را ارائه می‌کنیم چراکه ما یک سازمان پزشوی و علمی هستیم.

به گفته مسجدی آمار سقط‌های جنایی آمار تکان دهنده‌ای است و این سقط‌ها یک تهدید جدی برای سلامت مادران است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: در راستای دستور رئیس قوه قضائیه ۴۹ شهرستان را که پزشکی قانونی نداشتند، مورد هدف قرار دادیم که تا به امروز ۳۷ مرکز فعال شده است و باقی آن در حال آماده سازی است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار