کد خبر: 1047689
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
سراج خبر داد
مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: ۸۰ درصد افراد سالمند و پرسنل مقیم در مراکز سالمندان مراکز بهزیستی واکسینه شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: مصطفی سراج مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت واکسیناسیون افراد تحت پوشش بهزیستی را اعلام کرد و گفت: تا روز ۲۴ اردیبهشت ماه جمع تزریق واکسن برای سالمندان مقیم و پرسنل مراکز نگهداری سالمندان ۱۶ هزار و ۸۴۱ نفر یعنی ۸۰ درصد این گروه بوده است.

وی ادامه داد: سایر گروه‌های تحت پوشش بهزیستی اعم از افراد دارای معلولیت و اختلالات روانی و پرسنل این مراکز نیز ۱۳ هزار و ۵۴۰ نفر یعنی ۲۷ درصد این گروه واکسن کرونا دریافت کردند.

به گفته مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور جمع واکسن تزریق شده در تمام مراکز برای ۳۰ هزار و ۳۸۱ نفر صورت گرفته که ۴۲.۷ درصد کل افراد جامعه هدف را شامل می‌شود.

وی درباره مقایسه عملکرد استان‌ها در ارائه واکسن کرونا نیز گفت: بیشترین واکسیناسیون مربوط به استان مازندران ۷۴.۳ درصد جامعه هدف، یزد با ۷۲.۵ درصد جامعه هدف، لرستان با ۶۲.۸ درصد جامعه هدف و استان اردبیل با ۶۲ درصد جامعه هدف است و همچنین کمترین عملکرد نیز به استان‌های قم، خراسان جنوبی، زنجان و گلستان تعلق دارد. ‏

به گفته وی استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم و کرمانشاه هنوز مرحله دوم واکسیناسیون را آغاز نکرده اند.

سراج در پایان گفت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاهد روزانه رشد ۲.۴ درصد در سرعت واکسیناسیون بودیم که قبلاً رشد روزانه یک درصد را شاهد بودیم و امیدواریم تا هفته آینده تمام افراد مقیم مراکز شبانه روزی این واکسن را دریافت کنند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار