کد خبر: 1047684
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
بعد از موضوع واکسن‌خواری توسط برخی از افراد در شهرداری تهران و اعتراض شهروندان، مدیران تصمیم گرفتند پروتکلی در این زمینه تنظیم کرده و شرکت شهر سالم و حراست نیز بر روند واکسیناسیون نظارت کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بعد از تعطیلات نوروز کرونا در تهران به اوج خود رسید و میزان متوفیان در بعضی از روز‌ها به ۱۵۰ نفر هم رسید، اما چند روزی است که قدری آمار به گفته مدیران شهری کم شده است، اما هنوز به عدد تک‌رقمی هفته آخر اسفند نرسیده است. در شهرداری تهران تعدادی از نیرو‌های خدماتی در تماس مستقیم با ویروس کرونا هستند. تطهیرکنندگان بهشت‌زهرا، خاکسپارها، پارکبان‌ها، رانندگان تاکسی و اتوبوس از جمله افرادی هستند که در معرض شدید این ویروس قرار دارند.

اولویت بندی توسط وزارت بهداشت/شهرداری فقط لیست می‌دهد

بعد از واکسیناسیون کادر درمان، براساس اولویت‌بندی، کارکنان سازمان بهشت‌زهرا هم و اکسن تزریق کردند و بعد از آن‌ها به ترتیب، پارکبان‌ها واکسن را دریافت کردند.

نوش‌داروی نوشتن پروتکل، بعد از رسوایی واکسن‌خواری

اولویت‌بندی برای تزریق واکسن توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شود و شهرداری تهران فقط باید لیست افراد را اعلام کند.

استارت واکسن خواری در شهرداری تهران/بررسی تزریق واکسن در شهرداری

با توجه به اینکه پاکبان‌ها در اولویت دریافت واکسن بودند، اما در روز‌های اخیر اخبار ناخوشایندی از روند واکسیناسیون پاکبان‌ها منتشر شد که سهمیه واکسن پاکبان‌ها را تعدادی از مدیران شهری استفاده کردند. همین موضوع باعث اعتراض و گلایه‌مندی تعداد زیادی از شهروندان شد و البته شهردار تهران هم دوباره به صورت توئیتری به این تخلف واکنش نشان داد و از رسانه‌ها بابت حساسیت‌ها تشکر کرد و تأکید کرد که تزریق واکسن در شهرداری مورد بررسی خواهد گرفت و در صورت تخلف با افراد خاطی برخورد می‌شود و البته تأکید هم کرد که قرار است اسامی دریافت کنندگان واکسن در سایت شفافیت بارگذاری شود.

تزریق واکسن سهمیه پاکبان‌ها به مدیران و برخی کارکنان خیانت است

البته الهام فخاری عضو شورای شهر تهران هم در واکنش به واکسن‌خواری در شهرداری گفت: در حالی که واکسیناسیون پاکبان‌ها و نیرو‌های خدماتی شهری هنوز تکمیل نشده و شهرداری هیچ برنامه‌ای برای دورکاری منظم کارمندان و خدمت‌دهی اینترنتی برای شهروندان ندارد، تزریق واکسن سهمیه پاکبان‌ها به مدیران و برخی کارکنان خیانت است.

واکنش‌های توییتری به واکسن خواری ادامه دار شد

البته در همین بین، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر هم به توئیت حناچی مبنی بر بررسی فوری داده‌های تزریق واکسن در شهرداری تهران و برخورد با خاطیان واکنش نشان داد و گفت: هر چه بنگدد نمکش می‌زنند وای به روزی که بنگدد نمک و خواستار برخورد سریع با خاطیان شد.

ظرف چند روز به گفته مدیران شهری با خاطیان برخورد و چند نفر برکنار شدند، اما دوباره از گوشه و کنار اخباری بر مبنای واکسن‌خواری شنیده می‌شود. با وجود اینکه شهردار تهران دستور داده بود که اسامی دریافت‌کنندگان واکسن بر روی سامانه شفافیت قرار گیرد، اما این شفافیت به گونه‌ای بود که فقط کدملی و محل خدمت فرد دریافت‌کننده درج شده و کسی نمی‌دانست این کسی که واکسن گرفته مدیر است، یا پاکبان یا تطهیرکننده.

چرا روند نظارت بر واکسیناسیون به گونه‌ای انجام شده که افرادی هر چند انگشت‌شمار بتوانند واکسن را به شکل خارج از نوبت و خارج از اولویت دریافت کنند

این مدل شفاف‌سازی صدای اعضای شورای شهر را هم درآورد. حجت نظری در این باره گفت: این روز‌ها حساسیت زیادی در میان افکارعمومی ایجاد شده. انتشار خبری در مورد تزریق خارج از نوبت واکسن کرونا به تعدادی از کارکنان در یکی از مناطق شهرداری واکنش‌های زیادی را در میان افکارعمومی در پی داشت.

وی تأکید کرد: اینکه چرا روند نظارت بر واکسیناسیون به گونه‌ای انجام شده که افرادی هر چند انگشت‌شمار بتوانند واکسن را به شکل خارج از نوبت و خارج از اولویت دریافت کنند. لازم است حتما با مقصرین برخورد جدی شده و گزارش دقیق به اطلاع مردم برساند.

وی در ادامه به تذکراتی که درنوبت‌های قبلی در خصوص واکسن داده بود اشاره کرد و گفت: اگر به تذکرات قبلی بنده که در صحن شورا خواستار اعلام اسامی دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در مجموعه مدیریت شهری شده بودم می‌توانست نقش پیگیرانه داشته باشد پاسخ ندادم. نتیجه بی‌توجهی به آن تذکرات را دیدیم آیا بهتر نیست شهرداری پیش از واقعه به فکر پیشگیری از آن می‌افتاد.

انتقاد بهشت نشینان به شفافیت عجیب و غریب شهرداری

وی ادامه داد: چرا اسامی که در سامانه شفافیت اعلام شده، اعلام آن به این شکل صورت گرفته؟ اینکه صرفا کدملی و محل خدمت افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند اعلام شود، این موضوع چه نسبتی با شفافیت دارد؟ کجای این اقدام شفافیت است؟ آیا نمی‌شود تصور کرد که عده‌ای قصد مسخره کردن سامانه شفافیت را داشته‌اند؟ طبق آنچه که از اسامی در سامانه شفافیت عنوان شده، همچنان امکان تشخیص اینکه دریافت کننده واکسن جزو اولویت‌ها بوده یا خیر وجود ندارد و اگر منع قانونی برای اعلام اسامی وجود دارد، لازم است حداقل عنوان شغلی دریافت کننده به طور دقیق اعلام شود نه صرفا محل خدمت.

موضوع واکسن‌خواری در شهرداری تهران همچنان ادامه دارد و اخبار متفاوتی در این زمینه شنیده می‌شود. هر چند که مدیران شهری بعد از برخورد با متخلفان در منطقه ۶ هرگونه واکسن‌خواری را رد کردند. حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت واکسن در شهرداری تهران به خبرنگار فارس می‌گوید: واکسن توسط وزارت بهداشت تهیه می‌شود و ما به آن‌ها لیست می‌دهیم.

شرکت شهر سالم و حراست، ناظر بر تزریق واکسن در تمام سازمان‌های شهرداری

وی با بیان اینکه بعد از موضوع تزریق واکسن به برخی از افرادی که در اولویت نبودند، قرار شد شرکت شهر سالم و حراست، ناظر بر تزریق واکسن در تمام سازمان‌ها باشند.

پروتکل برای تزریق واکسن در شهرداری

به گفته مدیرعامل شرکت شهر سالم، پروتکلی در این زمینه تنظیم شده و بر مبنای آن دستورالعمل قرار است از این پس واکسیناسیون انجام شود.

وی در خصوص جزئیات این پروتکل گفت: پیش‌نویس آن تهیه شده و بعد از اصلاح ابلاغ می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهر سالم در خصوص تزریق واکسن به رانندگان تاکسی و اتوبوس گفت: درخواستی در این باره به وزارت بهداشت داده‌ایم که به این افراد هم واکسن تزریق شود.

براساس این گزارش، هنوز تمام نیرو‌های خدماتی که در معرض آسیب ویروس کرونا در شهرداری تهران هستند واکسینه نشده‌اند و البته در این بین تخلفاتی هم صورت گرفته، اما شهرداری تهران تصمیم گرفته بعد از موضوع واکسن‌خواری پروتکلی در این زمینه تنظیم کند و همچنین با نظارت شرکت شهر سالم و حراست تزریق‌ها در شهرداری تهران انجام شود.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
1
1
کجای این اقدام شفافیت است؟ آیا نمی‌شود تصور کرد که عده‌ای قصد مسخره کردن سامانه شفافیت را داشته‌اند؟
اولا این قوم عجق وجق خاصیتهای بیشمار جالبی دارند من جمله اینکه در حالیکه در حال درآوردن شکلک و مسخره بازی هستندتازه می پندارند شاید بتوان تصور کرد که دارند مسخره بازی می کنند
در ثانی اگر قرار باشد اسامی اعلام شود و در بین پاکبانان وزیر و معاون اول و رئیس جمهور و این چیزا باشه اونوقت تکلیف چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
خب انوقت ثابت میشه که چه رئیس جمهوری بی شیله پیله و افتاده ای داریم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار