کد خبر: 1047683
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
تصمیمات پشت میزی برای اجرا یا لغو طرح ترافیک
روزانه تعدادی از شهروندان جان خود را از دست می‌دهند. مسوولان یک روز اجرای طرح را بخاطر جلوگیری از شیوع کرونا لغو و دوباره با توجه به اینکه کرونا همچنان جان می‌گیرد، طرح را اجرایی می‌کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: کرونا همچنان در تهران جولان می‌دهد و آمار مرگ و میر بالاست.

تاکنون یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۶۴۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۳۴۲ هزار و ۹۵۰ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۵۶ هزار و ۵۹۸ دُز رسید.

از ۲۳ اردیبهشت تا ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۱۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۵۴۵ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۷۳۲ هزار و ۱۵۲ نفر رسید.

پنج هزار و ۴۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها

متاسفانه در از ۲۳ تا ۲۴ اردیبهشت ۲۰۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۶ هزار و ۴۳۳ نفر رسید و تا کنون دو میلیون ۱۹۶ هزار و ۱۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

پنج هزار و ۴۶۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۱۷ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۴۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۳۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

در کلان شهر تهران هنوز امار مبتلایان و فوتی‌ها نسبت به هفته اخر اسفند که فوتی‌ها تک رقمی شده بود بالاست.

اجرای طرح ترافیک از امروز/وضعیت مسافران حمل و نقل عمومی چه می‌شود؟

از پنجم اردیبهشت سال جاری ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفت که طرح ترافیک یک هفته در تهران لغو شود و البته بعد از اتمام مهلت داده شده دوباره لغو طرح تمدید شد و تا انتهای ماه رمضان طرح لغو شد.

طرح ترافیک تهران ۲۶ روز لغو شد تا بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا شهروندان با استفاده از خودرو‌های شخصی در شهر تردد کنند تا به این ترتیب تعداد مسافران مترو و سایر ناوگان حمل و نقل عمومی کاهش یابد و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود چرا که یکی از نقاط شیوع کرونا متروست.

هر چند که مدیران شهری معتقدند که لغو طرح ترافیک تاثیری در کاهش مسافران در مترو و اتوبوس ندارد و فقط هسته مرکزی شهر شلوغ می‌شود.

تاثیر لغو طرح ترافیک بر آمار مسافران

خبر رسید که از امروز دوباره طرح ترافیک در تهران اجرا می‌شود. سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: از اوایل اردیبهشت تا پایان ماه مبارک رمضان طرح ترافیک لغو شد و از امروز دوباره طرح اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه اجرا و یا لغو طرح تصمیم می‌گیرد.

به گفته هاشمی، لغو طرح تاثیر زیادی در کاهش مسافران حمل و نقل عمومی ندارد.

پاشنه آشیل شیوع ویروس کرونا در پایتخت، ناوگان حمل و نقل عمومی است

البته علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران نظر دیگری دارد و تاکید دارد که پاشنه آشیل شیوع ویروس کرونا در پایتخت، ناوگان حمل و نقل عمومی است و با لغو طرح ترافیک از تجمع مردم در چنین سیستم‌هایی باید جلوگیری کرد.

وی ادامه داد:شلوغی ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران میزان ابتلا به این ویروس را افزایش می‌دهد و هشدار‌های لازم را در این خصوص داده ایم.

البته مدیران شهری با کمک پلیس و شورای عالی ترافیک تغییراتی در اجرای طرح ترافیک در ایام کرونا دادند.

تغییر مدل طرح ترافیک در تهران

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در این باره گفت: اینگونه تصمیمات بر عهده ستاد کرونا است، اما اگر نظر کارشناسی ما باشد، قبلا هم شورا با کمک پلیس راهور و شهرداری تهران کار کارشناسی را انجام و بسته ترافیکی را در شهر تهران ارائه داد.

به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، در بسته ترافیکی مدیریت شهری، طرح ترافیک از ساعت ۸.۳۰ آغاز می‌شود و ۱۶ نیز به پایان می‌رسد و یک خروج رایگان برای شهروندان در نظر گرفته شده است که این موضوع به دلیل کاهش فشار حمل و نقل عمومی است.

محدوده مرکزی تهران قفل می‌شود

وی اضافه کرد: معتقدیم اگر طرح ترافیک به صورت کامل لغو شود مشکلی را از نظر شیوع کرونا حل نمی‌کند. از طرفی در روز‌هایی که طرح ترافیک اجرا نمی‌شد، کل محدوده مرکزی شهر تهران قفل می‌شد و لغو طرح مشکلات را هم برای مردم و هم برای ساکنان محدوده طرح، بیشتر می‌کند ضمن اینکه محدوده مرکزی شهر ظرفیت ورود این حجم از خودرو را ندارد و اجرا نشدن طرح تردد‌های غیر ضروری را افزایش می‌دهد.

محدوده طرح ترافیک در تهران کجاست؟

بر اساس این گزارش، به طور معمول ۲ طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» یعنی زوج و فرد سابق و حلقه دوم طرح ترافیک در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می‌شود و شرط ورود به این محدوده‌ها و جلوگیری از جریمه مالکان خودروها، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه «تهران من» و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی (ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه نواب و چمران محدود می‌شود.

البته برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم تاکید دارند با لغو طرح ترافیک از ازدحام‌جمعیت در سیستم حمل و نقل عمومی جلوگیری می‌شود.

ضرورت توجه به مدیریت واحد برای کنترل و مدیریت کرونا

علی رضایی نماینده مجلس شورای اسلامی در این باره می‌گوید: باید در شرایط فعلی ورود به مکان‌های پرازدحام مانند مترو مهار شود. زیرا تجمع و ازدحام جمعیت از دلایل موثر در شیوع کرونا است چرا که مهار کرونا در پایتخت در کاهش انتقال بیماری به شهر‌های دیگر نقش دارد.

رضائی بر ضرورت توجه به مدیریت واحد برای کنترل و مدیریت کرونا تاکید کرد و ادامه داد: دستگاه‌ها باید همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند تا بتوان از شیوع هر چه بیشتر کرونا جلوگیری کرد.

بر اساس این گزارش، یکی از نقاط اصلی شیوع کرونا سیستم حمل و نقل عمومی است. تاکنون چندین بار در مقاطع مختلف طرح ترافیک لغو شده و بعد از مدتی دوباره اجرا شده است. از ۵ اردیبهشت طرح لغو و از امروز دوباره اجرایی می‌شود هر چند که هنوز کرونا در پایتخت در حال جولان دادن و گرفتن جان شهروندان است برخی کارشناسان تاکید بر لغو طرح دارند و مدیران شهری هم می‌گویند لغو طرح تاثیری در کاهش مسافران ندارد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار