کد خبر: 1047681
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۶۲ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۶۳۴ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۳۷۱ هزار و ۵۲۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: همچنین بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون ۱۴۰ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۹۱۵ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۳.۶ میلیون مبتلا و بیش از ۵۹۹ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۲۴.۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۵.۵ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده، کشور‌های برزیل با بیش از ۴۳۲ هزار و هند با بیش از ۲۶۶ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند. پس از آن‌ها نیز کشور‌های مکزیک، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند.

تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک بیش از ۲۲۰ هزار نفر اعلام شده و در انگلیس نیز از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از ۱۲۳ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشور‌های اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.

همچنین روسیه بیش از ۱۱۵ هزار، فرانسه بیش از ۱۰۷ هزار و آلمان نیز بیش از ۸۶ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

پس از این کشورها، کلمبیا با بیش از ۸۰ هزار، اسپانیا با بیش از ۷۹ هزار، ایران با بیش از ۷۶ هزار، لهستان با بیش از ۷۱ هزار، آرژانتین با ۶۹ هزار، پرو با بیش از ۶۵ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۵ هزار، اندونزی با بیش از ۴۷ هزار و ۸۰۰، اوکراین با بیش از ۴۷ هزار و ۶۰۰ و ترکیه با بیش از ۴۴ هزار جانباخته دیگر کشور‌هایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۳ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۱۳ مبتلا، ۵۹۹ هزار و ۳۱۴ قربانی

۲. هند: ۲۴ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۹۰۷ مبتلا، ۲۶۶ هزار و ۲۲۹ قربانی

۳. برزیل: ۱۵ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۳۱۳ مبتلا، ۴۳۲ هزار و ۷۸۵ قربانی

۴. فرانسه: پنج میلیون و ۸۴۸ هزار و ۱۵۴ مبتلا، ۱۰۷ هزار و ۴۲۳ قربانی

۵. ترکیه: پنج میلیون و ۹۵ هزار و ۳۹۰ مبتلا، ۴۴ هزار و ۳۰۱ قربانی

۶. روسیه: چهار میلیون و ۹۲۲ هزار و ۹۰۱ مبتلا، ۱۱۵ هزار و ۱۱۶ قربانی

۷. انگلیس: چهار میلیون و ۴۴۶ هزار و ۸۲۴ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۶۶۸ قربانی

۸. ایتالیا: چهار میلیون و ۱۴۶ هزار و ۷۲۲ مبتلا، ۱۲۳ هزار و ۹۲۷ قربانی

۹. اسپانیا: سه میلیون و ۶۰۴ هزار و ۷۹۹ مبتلا، ۷۹ هزار و ۳۳۹ قربانی

۱۰. آلمان: سه میلیون و ۵۸۵ هزار و ۸۹۱ مبتلا، ۸۶ هزار و ۴۸۱ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشور‌های فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، لهستان، ایران، مکزیک، اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، هلند، کانادا، شیلی، عراق، فیلیپین، رومانی، سوئد و بلژیک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار