کد خبر: 1047672
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
اعتماد به نفس و تعیین هدف در زندگی دو مقوله بسیار مهم هستند که از طریق رشد شخصی قابل دستیابی هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: یکی از ارزشمندترین اقداماتی که در هنگام تعیین اهداف می‌توانید انجام دهید پرسیدن این سؤال است که چه چیزی شما را در رسیدن به هدفتان محدود می‌کند.

چه عاملی تعیین‌کننده سرعت دستیابی به هدف شما است یا اینکه آیا به طور کلی، از چه طریق می‌تواند رشد شخصی خود را بدست آورد؟

توانایی شما در شناسایی مرحله‌ای که باعث محدودیتتان می‌شود، یکی از بهترین راه‌های جلوه هوش و مجموعه‌ای برای ایجاد اعتماد به نفس است و ظرفیت شما برای از بین بردن این مرحله محدودکننده یکی از بهترین نمایش‌های صلاحیت کلی شما در دستیابی به آن چیز‌هایی است که می‌خواهید.

در مطالعه هر آنچه در مورد پیشرفت و موفقیت شخصی نوشته شده یا گفته شده است، نتیجه‌ای که من گرفتم این بود که سطح اعتماد به نفس شما احتمالاً عامل مهم در هر کاری است که انجام می‌دهید.

وقتی اعتماد به نفس کافی داشته باشید، تقریباً هر چیزی را امتحان خواهید کرد و در این میان، از آنجا که موفقیت عمدتاً به متوسط‌ها یا احتمالات مربوط است، هرچه بیشتر تلاش کنید احتمال دستیابی شما به موفقیت نیز بیشتر خواهد بود.

کار‌های بیشتری را امتحان کنید

با تعیین اهداف، امتحان کردن کار‌های بیشتر، انجام فعالیت‌های بیشتر و بررسی فرصت‌های بیشتر، احتمال موفقیت شما به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد، اما تنها قدم محدودکننده واقعی که ممکن است داشته باشید، سطح اعتماد به نفس شماست.

وقتی به جایی برسید که کاملاً به خودتان اعتقاد داشته باشید، موانعی که در دنیای خارجی شما وجود دارد هم نمی‌توانند مانع شما شوند.

موانع اصلی موفقیت همیشه در ذهن فرد وجود دارند و این محدودیت‌ها در شرایط خارجی افراد وجود ندارند و در این میان، شما با افزایش اعتماد به نفس می‌توانید در نبرد درونی خودتان پیروز شوید و در این صورت، در نبرد بیرونی هم پیروز خواهید شد.

ایده‌های بزرگ برای پیشرفت شخصی

من سه ایده مهم برای ایجاد اعتماد به نفس یاد گرفته‌ام.

اول، همیشه مسئولیت کامل نسبت به خود و هر آنچه هستید و خواهید بود، در زندگی را بپذیرید.

دوم، بپذیرید که فقط با رفتن به سراغ یک کار و یادگیری چیز‌هایی که برای بهتر شدن باید بدانید، می‌توانید وضعیت خود را تغییر دهید و سومین ایده، تعیین اهداف با خطوط زمانی برای چیز‌هایی که می‌خواهید و سپس تلاش روزانه برای تحقق بخشیدن به این اهداف است.

ما خودمان خرابکاری می‌کنیم

تمایل طبیعی ما این است که سخت کار کرده تا زمانی که روش یا تکنیکی را پیدا کنیم که برای ما، چه در زندگی، کار یا روابط مفید باشند، اما بعد از مدتی، به یک دلیل، بی‌درنگ آن تکنیک را کنار می‌گذاریم و به رفتار قبلی خود برمی‌گردیم و کار‌های خود را بدون هیچ الگویی انجام می‌دهیم.

یک برنامه تمرینی ذهنی برای رشد فردی، مانند تعیین اهداف و تفکر مثبت، بسیار شبیه یک برنامه تمرین فیزیکی است.

اگر انتظار دارید که برنامه ذهنیتان واقعاً برای شما مفید باشد، باید به طور مداوم، هر روز آن را تمرین کنید و آن را برای مدت نامحدود نیز ادامه دهید.

هنگامی که من شروع به استفاده از این اصول اثبات شده موفقیت در زندگی خود کرده و هر روز روی آن‌ها کار می‌کردم، توانستم تقریباً تغییرات معجزه‌آسایی را در هر زمینه‌ای از زندگی ایجاد کنم.

تعیین اهداف؛ راز موفقیت

هر زن یا مرد موفقی که من تا به حال با آن‌ها صحبت کرده‌ام یا درباره آن‌ها خوانده‌ام تقریباً به یک نتیجه رسیده‌اند.

با هر معیاری هم که حساب کنیم، استعداد و توانایی شما بیش از آن است که بتوانید در ۱۰۰ صد در صد زندگی خود استفاده کنید و شما نیز می‌توانید بر روی شتاب‌دهنده پتانسیل خود قدم بگذارید و با تعیین اهداف هوشمندانه، به سرعت شروع به حرکت کنید.

بسیاری از افرادی که به برنامه‌های من گوش داده‌اند یا در سمینار‌های من شرکت کرده‌اند، دوباره به من مراجعه کرده‌اند و به من گفته‌اند که نمی‌توانند باور کنند زندگی آن‌ها با تعیین اهداف روزمره با چه سرعتی شروع به بهبود می‌کند.

برگرفته از مقاله برایان تریسی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار