کد خبر: 1047602
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
باشگاه ذوب آهن به حذف نام این باشگاه از مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج اعتراض کرد.
مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج ۱۲ خرداد در محل سالن آکادمی ملی المپیک برگزار خواهد شد و این درحالی است که پیش از این قرار بود انتخابات این فدراسیون در سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا این برگزاری به تعویق افتاد.

در جدیدترین اخبار منتشر شده مشخص شد که دو تیم سایپا و پرسپولیس به عنوان نماینده باشگاه‌ها در مجمع انتخاباتی حضور دارند و این درحالی است که در گذشته تیم ذوب آهن قرار بود در انتخابات حضور داشته باشد. حذف ناگهانی نام ذوب آهن باعث ایجاد شائبه شده و اعتراض این تیم را به همراه داشته است.

علی شجاعی سرپرست و سرمربی تیم شطرنج ذوب آهن در گفتگو با ایسنا، در خصوص حذف ناگهانی باشگاه ذوب آهن از مجمع انتخاباتی گفت: در مجمع انتخاباتی باید دو نماینده باشگاه‌ها حضور داشته باشند و حق رای دارند. همیشه عرف بر این بود که تیم‌های اول و دوم شطرنج ایران در مجامع حضور داشته باشند؛ حال می‌خواهد این مجمع سالیانه باشد یا مجمع انتخاباتی.

او ادامه داد: تیم ذوب آهن در چهار سال گذشته در شطرنج حضور فعال داشته و پای ثابت مسابقات بوده است. تیم ذوب آهن در شطرنج جزو اولین باشگاه‌ها بوده و حتی در دهه ۷۰ تیم ذوب آهن یک نماینده در تهران داشت. هر سال ما در شطرنج حضور داشتیم و در دو دوره اخیر مسابقات لیگ برتر کشور ما نایب قهرمان شدیم.

شجاعی گفت: قرار بود که انتخابات شطرنج در آبان ماه سال گذشته برگزار شود و کاندیدا‌ها هم مشخص بود. بر همین اساس برای تیم ذوب آهن دعوت نامه‌ای ارسال شد که در این مجمع انتخاباتی حضور داشته باشد، اما اکنون نام ذوب آهن از مجمع انتخاباتی حذف شده است! باید بگویم که چه طور امکان دارد با اینکه دعوت نامه اولیه برای ما آمده بود نام باشگاه ذوب آهن را حذف کردند؟ شاید دیدند که امکان دارد رای ما به آقای داوری نباشد و بلافاصله ما را حذف کرده و نام پرسپولیس را در لیست اضافه کردند.

سرمربی تیم شطرنج ذوب آهن گفت: شاید تیم پرسپولیس با وزارت ورزش بیشتر در ارتباط بوده و ما را بر همین اساس کنار گذاشتند. باید بگویم که چه طور امکان دارد نام ما در مجمع گذشته باشد، اما اکنون که به دلیل کرونا مجمع لغو شد نام ما حذف شده است؟ این درحالی است که هیچ مسابقه‌ای بعد از لغو مجمع انتخاباتی برگزار نشده و ما نایب قهرمان ایران هستیم.

او ادامه داد: پرسپولیس در تاریخ خود تنها یک دوره در لیگ برتر شرکت کرده که آن هم بعد از تیم ما قرار گرفته و سوم شده است. این تغییر ناگهانی برای ما جای تعجب دارد چرا که ما نامه رسمی داشتیم و باید در انتخابات فدراسیون شطرنج شرکت می‌کردیم. در اکثر مجامع برگزار شده همواره تیم ذوب آهن به دلیل کسب رتبه برتر در آن حضور داشته و جای تعجب دارد که ما نامه دعوت اولیه برای حضور در انتخابات را داریم، اما به یک باره از مجمع کنار گذاشته می‌شویم.

عضو هیات رئیسه شطرنج استان اصفهان در خصوص اعتراض باشگاه ذوب آهن گفت: قرار است فردا از طریق باشگاه اعتراض خود را کتبی اعلام کرده درخواست اصلاح کنیم چرا که نامه اولیه حضور در انتخابات برای باشگاه ما آمده است. همچنین قرار است بچه‌های شطرنج باز نامه اعتراضی نوشته چرا که اصلا این کار درست و اصولی نبود. مهم نیست که رای به چه کسی داده خواهد شد و باید گفت که این کار اخلاقی نبوده و قرار است شطرنج بازان سرشناس نامه‌ای به وزارت ورزش بنویسند تا اصلاح صورت گیرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار