کد خبر: 1047475
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

قیمت بهترین لنت ترمز برای انواع خودرو

رپورتاژ آگهی/ به طور قطع می‌توان گفت که لنت ترمز یکی از اجزای مهم ترمز ماشین به شمار می‌آید که به دلیل نقش فوق ایمنی که در خودرو ایفا می‌کند، از نظر ارزش کارکرد و عملکرد در گروه A قرار گرفته است و نمی‌توان از اهمیت نقش آن در سیستم ترمز ماشین غافل شد، زیرا ایمنی حرکت خودرو در خیابان‌ها، جاده‌ها و بخصوص در شرایط جوی مختلف و صد البته حفاظت جان سرنشینان ماشین، همگی به سلامت لنت ترمز بستگی دارد. در تعریف ساختار لنت ماشین باید این مورد را اضافه کرد که این قطعه جزء قطعات مصرفی خودرو به شمار می‌آید و زمان عملکرد مشخصی داشته و بر اساس میزان کارکرد ماشین بر حسب کیلومتر نیاز به تعویض دارد و باید لنت ترمز جدید و البته اصلی جایگزین آن شود.

نقش لنت ترمز در سیستم ترمز ماشین چیست؟

لنت ماشین از دو قسمت تشکیل شده که یک بخش آن از سطح محکم‌تری برخوردار است و در اصطلاح به آن کفشک لنت گفته می‌شود. بخش دیگر که با دیسک خودرو ارتباط پیدا می‌کند به سطح اصطکاکی و یا لقمه نت معروف می‌باشد. شما در هنگام رانندگی پای خود را روی پدال ترمز فشار می‌دهید در این زمان چه اتفاقی می‌افتد؟ لنت با دیسک مماس شده و به آن فشار می‌آورد، اصطکاکی که مابین این دو ایجاد می‌شود کمک می‌کند تا سرعت خودرو کاهش یابد. اکنون حساب کنید در حین رانندگی در شهرها و جاده‌ها چند بار پای شما به پدال ترمز فشار وارد کرده و از آن سو چند بار بین لنت ترمز و دیسک اصطکاک ایجاد شده است؟

تمامی این اصطکاک‌ها موجب فرسایش لنت ماشین شده و رویه کارآمد آن به اتمام می‌رسد. در این صورت لازم است در بازه‌های زمانی مختلف و بر اساس کارکردی که ماشین داشته نسبت به تعویض آن اقدام شود. در این زمان می‌توانید با یک تماس از فروشگاه اینترنتی کالایدکی قیمت لنت ترمز خودروی خود را استعلام کرده و لنت ترمز مناسب را سفارش داده و در محل خود دریافت نمایید.

انواع لنت ترمز

در این بخش به معرفی انواع لنت ترمز که در خودروهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد خواهیم پرداخت.

قیمت بهترین لنت ترمز برای انواع خودرو

لنت فلزی

در بیشتر خودروها از لنت ماشین فلزی استفاده می‌شود، به جهت آن که از فلزاتی مانند آهن، مس و فولاد تولید شده و هنگامی که داغ می‌شوند از خود عملکرد بهتری نشان می‌دهند. ضمن آن که می‌توان گفت قیمت لنت ترمز فلزی نسبت به انواع دیگر آن پایین‌تر است. اما این نوع لنت‌ها همان طور که مزایایی دارند معایبی هم دارند که می‌توان به سنگین بودنشان اشاره کرد که بر میزان مصرف سوخت ماشین تأثیرگذار است. 

لنت سرامیکی

در ساختار این نوع لنت ماشین از سرامیک استفاده شده و فلز کمی در آن‌ها به کار رفته است. از مزایای لنت ترمز سرامیکی می‌توان به مواردی از قبیل وزن کم و نیروی متوقف کننده زیادشان اشاره کرد. این نوع لنت طول عمر بالایی دارد و گرما و حرارت ناشی از اصطکاک را پراکنده می‌کند، بنابراین برای استفاده در ماشین‌های مسابقه‌ای مناسب است. اما تنها نکته مهم قیمت لنت ترمز سرامیکی است که نسبت به بقیه گران‌تر می‌باشد.

لنت زینتری

اگر خودرو آفرود یا مسابقه‌ای دارید بهتر است از لنت ترمز زینتری استفاده نمایید. این نوع لنت ماشین به سبب اصطکاک بالایی که در این نوع خودروها پیدا می‌کنند میزان خوردگی‌شان نیز بیشتر است و بالطبع عمر کمی هم دارند. بنابراین این نکته را در خاطر داشته باشید که از لنت زینتری نمی‌توانید در خودروهای معمولی استفاده کنید زیرا قدرت ترمزگیری آن‌ها کاهش یافته و ممکن است باعث آسیب و حوادث شوند.

لنت ارگانیک

لنت ارگانیک یکی دیگر از انواع لنت ترمز به شمار می‌آید که در ساختار آن‌ها از هیچ نوع فلزی استفاده نشده است. اگر می‌خواهید قیمت لنت ترمز ارگانیک را بدانید باید بگوییم نسبت به سایر انواع لنت ترمز ارزان‌ترند، سر و صدای کمی تولید می‌کنند اما طول عمر کمتری هم دارند و برای رانندگی‌های پر سرعت و یا رانندگی در شهرهایی که از ترافیک بالایی برخوردارند، مناسب نمی‌باشند.

چگونه لنت ترمز اصلی و فیک را از هم بازشناسیم؟

نوع بسته‌بندی: اگر می‌خواهید از اصالت کالا و کیفیت آن مطمئن شوید در وهله اول لازم است به بسته‌بندی آن توجه کنید. هر شرکتی دارای طراحی خاصی برای بسته‌بندی قطعات خود می‌باشد که می‌تواند شامل رنگ، مدل و طرح بسته باشد. شرکت‌های خودروسازی بزرگ و معروفی مانند بنز، بی ام و، تویوتا و .. هر کدام طراحی خاصی دارند که با توجه به آن می‌توانید لنت ترمز اصل و فیک را شناسایی کنید. زیرا بسته‌بندی‌های فیک و تقلبی از کاغذ و کارتن بی‌کیفیت برخوردار است و نمادها و آرم‌ها حرفه‌ای نیستند.

داشتن هولوگرام: برچسب‌های هولوگرامی روی بسته‌بندی می‌توانند نشان دهنده اصل بودن لنت ماشین باشند اما لازم است به این نکته توجه کنید که روی هولوگرام اصلی تصویر به صورت سه بعدی نشان داده می‌شود در حالی که کالاهای فیک دارای هولوگرامی با تصویر دو بعدی هستند.

درج بارکد روی بسته‌بندی: هنگامی که بسته لنت ترمز را دریافت کردید حتما به برچسب بارکد آن توجه کنید. اگر این بارکد به راحتی مخدوش شود و در صورت کندن هالوگرام، برچسب زیر آن نیز پاره ‌شود قطعه اصلی است. در حالی که برچسب بارکد دار قطعه تقلبی به راحتی مخدوش نمی‌شود.

توجه به رنگ پشت لنت و شیارهای آن: بسیاری از شرکت‌های تولید کننده قطعات، برای لنت ترمز‌های خود رنگ بخصوصی در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال رنگ پشت بعضی از لنت‌ها سبز، قهوه‌ای یا مشکی در نظر گرفته شده ضمن آن که در نمونه‌های تقلبی اندازه شیار لنت ترمز با نمونه اصلی آن تفاوت دارد.

چه زمانی متوجه شویم زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است؟

اگر خودروی خود را برای چکاپ به نمایندگی می‌برید که طبیعتا پس از بررسی به شما گفته می‌شود که زمان تعویض لنت خودروی‌تان فرارسیده است اما اگر خودتان روی این موضوع حساس هستید و می‌خواهید بدانید بروز چه نشانه‌هایی فرارسیدن زمان تعویض لنت را هشدار می‌دهد؟ پس لازم است به موارد زیر توجه کنید.

قیمت بهترین لنت ترمز برای انواع خودرو

روشن شدن چراغ هشدار: این چراغ به شما می‌گوید در سیستم ترمز خودروی شما مشکلی به وجود آمده و باید بررسی شود.

بروز صدا در زمان ترمزگیری: این صداها به شما هشدار می‌دهند که لنت ترمز به پایان رسیده است.

آسیب دیدن سیستم ترمز ماشین: اگر هنگام حرکت احساس می‌کنید فرمان دچار لرزش می‌شود و یا این لرزش را در پدال مشاهده کردید به معنی آن است که یا سیستم ترمز آسیب دیده و یا زمان تعویض لنت ماشین فرارسیده است.

کشیده شدن خودرو به سمت دیگر: از دیگر نشانه‌های لزوم تعویض لنت ترمز آن است که هنگامی که ترمز می‌کنید خودرو به سمت راست و چپ کشیده می‌شود.

ترمز نگرفتن سیستم ترمز: شاید یکی از ملموس‌ترین و البته خطرناک‌ترین نشانه‌های لزوم تعویض لنت ماشین و یا بروز آسیب در سیستم ترمز همین نگرفتن ترمز و یا در اصطلاح خالی کردن ترمز باشد که در این شرایط سریعاً باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
0
0
با سلام
قرار بود سایپا خودرو ثبت نامی ما رو پس از یکسال در موقع مقرر تحویل بده الان حدود سه ماهه ما همه پول خودرو و مابه‌التفاوت بیمه خودرو رو تماما پرداخت کردیم ولی این شرکت یکه تاز و کاملا انحصاری هنوز که هنوزه خودرو ما رو که ساینااست نداده اند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار