کد خبر: 1047388
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۰
زنده ماندن پسربچه هشت‌ساله از حادثه ریزش آوار خانه‌ای قدیمی در میدان راه‌آهن اتفاقی بود که دو روز قبل رقم خورد. در این حادثه صاحبخانه که زنی سالخورده بود جانش را از دست داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین:  جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی تهران گفت: ساعت‌۱۶:۱۹ دو روز قبل بود که آتش‌نشانان سه‌ایستگاه از حادثه ریزش آوار خانه‌ای قدیمی ابتدای خیابان ولیعصر، حوالی میدان راه آهن با خبر شده و در محل حاضر شدند. محل حادثه خانه‌۴۰‌متری قدیمی در کوچه‌ای باریک یک متری بود که به یک باره تخریب شده بود. در طبقه هم‌کف، صاحبخانه که زنی سالخورده بود زندگی می‌کرد و طبقه اول هم مادر و پسربچه هشت ساله‌اش زندگی می‌کردند. هنگام حادثه مادر در حیاط خانه بود که خانه به یک باره آوار شده‌بود و پسربچه و پیرزن میان آوار گرفتار شده بودند. آتش‌نشانان در اولین گام محل حادثه را ایمن‌سازی کردند و بعد از تعیین محل دقیق یکی از حبس شدگان با دوربین حرارتی شروع به آوار برداری کرده و توانستند پسربچه هشت‌ساله را زنده از میان آوار خارج کردند که با کمک امدادگران اورژانس راهی بیمارستان شد. همزمان تلاش برای نجات پیرزن هم در جریان بود و عملیات آواربرداری ادامه پیدا کرد تا اینکه امدادگران با کمک سگ‌های هلال احمر پیکر زن ۶۰ ساله را هم از میان آوار خارج کردند که خیلی زود مشخص شد او در همان ساعت اولیه جانش را از دست داده است.

آوار خانه‌های قدیمی

آوار خانه‌های قدیمی اتفاقی‌است که در مدام در حال روی دادن است. فرسوده بودن این خانه‌ها و عدم ایمن‌سازی آن که عمدتاً در بافت‌های فرسوده قرار گرفته سبب شده هر از گاهی شاهد وقوع حوادثی مشابه باشیم. بارش باران، گودبرداری کنار ساختمان‌های قدیمی یا زمین لرزه عواملی هستند که تخریب این دست از خانه‌ها را تسریع می‌کند. بدیهی است که آن دسته از ساختمان‌های بدون سازه مهندسی که در آن‌ها دیوار‌ها باربر هستند، در برابر کوچک‌ترین زلزله‌ها تاب مقاومت ندارند و تخریب می‌شوند. به جز موارد اشاره شده ریزش چاه در خانه‌های قدیمی و سقوط ساکنان به داخل آن هم از مواردی است که به دلیل عدم ایمن‌سازی لازم گزارش می‌شود. بافت‌های فرسوده شهر از مواردی است که هم مطلوب و هم نامطلوب به نظر می‌رسد و اتفاق نظری در مورد آن‌ها وجود ندارد. وجود این بافت‌ها به نوعی نشان از هویت شهر دارند و حتی در برخی مواقع از جاذبه‌های شهری به شمار می‌روند و همین موضوع مانع تصمیم‌گیری درباره تخریب و بازسازی آن‌ها می‌شود. با این حال باید به این موضوع توجه داشت که وجود چنین ساختمان‌هایی در مرکز شهر چهره شهر را نامناسب می‌کند و همچنین با توجه به قدمت بسیار زیاد آنها، هر لحظه امکان بروز حادثه‌ای ناگوار برای ساکنان آن‌ها وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار