کد خبر: 1047386
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
کارگردان معروف تئاتر، سینما و تلویزیون که به اتهام قتل مرد همسایه‌در بازداشت به سر می‌برد موفق شد با جلب رضایت اولیای‌دم از طناب دار فاصله بگیرد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: ساعت‌۲۲ شامگاه چهارشنبه‌۱۹ شهریور سال گذشته مأموران بسیج تهران پلیس را از حادثه‌ای خونین در خیابان خواجه‌نصیر با خبر کردند. مأموران گشت بسیج اعلام کردند پس از شنیدن صدای پیاپی شلیک تیر از یک خانه، مردی کلاشنیکف به دست را دیده‌اند که در حال شستن خونابه‌های راه پله ساختمان بوده است.

کارگردان مشهور

با اعلام این خبر تیمی از مأموران کلانتری شهید نامجو راهی محل شدند، بررسی‌ها نشان داد یکی از طبقات ساختمان دفتر کاری کارگردان مشهور تئاتر، سینما و تلویزیون است و طبقات دیگر هم متعلق به مردی به نام فریدون است. مأموران در ادامه متوجه شدند مرد مسلح همان کارگردان است و از آنجایی که احتمال دادند حادثه خونین را رقم زده باشد، موضوع را به قاضی ساسان غلامی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران اطلاع دادند. مأموران پلیس در ادامه تلاش کردند تا کارگردان خودش را تسلیم پلیس کند، اما وقتی متوجه شدند قصد تسلیم ندارد مأموران نوپو وارد عمل شدند و مرد مسلح را خلع سلاح و بازداشت کردند.

کشف جسد

مأموران همچنین در زیر پله جسد خونین فریدون را که با شلیک گلوله به قتل رسیده بود کشف کردند. متهم پس از انتقال به اداره پلیس به قتل مرد همسایه اعتراف کرد و گفت: طبقه همکف ساختمان متعلق به من است که در آنجا مشغول فعالیت هنری هستم و تئاتر تدریس می‌کنم. سال‌ها قبل چند فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی کارگردانی کردم، اما به خاطر بیماری اعصاب و روان و تنفسی که داشتم از سینما و تلویزیون فاصله گرفتم و فقط در دفتر کارم تئاتر تدریس می‌کردم.

۳۰ سال است که در این ساختمان مشغول فعالیت هستم و همه همسایه‌ها نیز از من راضی هستند. ۲۶‌سال است که با فریدون همسایه هستم تا اینکه از چند سال قبل با او مشکل پیدا کردم. او اصرار داشت ساختمان را تخریب کنیم و از نو بسازیم، اما من و بقیه مالکان مخالف بودند و به همین خاطر او همیشه به ساختمان آسیب می‌رساند به طوری‌که قفل در را خراب کرده بود و همیشه در باز بود و زیر زمین ساختمان به محل مصرف مواد مخدر معتادان تبدیل شده بود. او گاهی با چکش به در و دیوار می‌کوبید و حتی سقف سرویس بهداشتی را سوراخ کرده بود که آب به داخل سرویس بهداشتی آپارتمان من شره می‌کرد. اختلافات ما آنقدر زیاد شده بود که از اون در دادسرا شکایت کردم. کار‌ها و رفتار‌های او مرا خسته کرده بود که به چند مشاور املاک سپرده بودم تا برای آپارتمان مشتری پیدا کنم، اما به خاطر آزار و اذیت فریدون کسی حاضر نبود که آپارتمان از این ساختمان خریداری کند.

وی ادامه داد: فریدون دوتا از اتاق‌های آپارتمانش رابه دو وکیل اجاره داده بود و یک اتاق هم در اختیار خودش بود، اما نمی‌دانم در آنجا به چه کاری مشغول بود. زنان و دختران زیادی به دفتر او رفت و آمد داشتند که بعد متوجه شدم که هرچند وقت یکبار در روزنامه آگهی استخدام منشی می‌دهد و به همین دلیل دختران زیادی برای گزینش به دفتر او می‌آمدند.

منشی‌هایی که استخدام می‌کرد معمولاً چند ماه بعد اخراج می‌شدند و دختران و زنان اخراجی مدعی بودند که فریدون آن‌ها را فریب داده و اذیت کرده است و در همین رابطه فریدون در دادسرا پرونده هم دارد. چند باری زنان و دختران اخراجی به نشانه اعتراض مقابل در آپارتمانش ادرار کرده بودند.

شلیک اتفاقی

متهم ادامه داد: مدتی بود به خاطر کرونا و از ترس اینکه زن و فرزندم بیمار نشوند شب‌ها در محل کار می‌خوابیدم. قبل از حادثه خوابیده بودم که با صدای چکش مقتول که به در می‌کوبید از خواب پریدم. به داخل پله‌ها رفتم و گفتم که شرم کند و دست از اذیت و آزارش بردارد، اما او شروع به فحاشی کرد. خیلی عصبانی شدم و داخل دفترم رفتم و اسلحه کلاشنیکف که از قبل برای کارگردانی فیلم سینمایی سلام به انتظار به امانت گرفته‌بودم و از سال‌ها قبل در دفتر کارم جامانده بود برداشتم و به داخل راه پله آمدم و تصمیم داشتم او را بترسانم که دو تیر هوایی شلیک کردم که او لوله اسلحه را گرفت و در کشمکشی که با هم داشتیم تیر سوم شلیک شد و او را به قتل رساند.

بخشش

در حالی‌که قرار بود کارگردان مشهور به زودی به جرم قتل عمد در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شود، قاضی ساسان غلامی بازپرس شعبه‌سوم دادسرای امور جنایی تهران برای جلب رضایت جلسات صلح و سازش بین اولیای‌دم و متهم برگزار کرد. در نهایت جلسات صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران نتیجه داد و چند روز قبل تنها فرزند مقتول به دادسرای امور جنایی تهران آمد و اعلام کرد که قاتل را بخشیده است. بدین ترتیب کارگردان مشهور به زودی از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار