کد خبر: 1047378
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
معاونت معدنی وزارت صمت اعلام کرد: صادرات شمش فولادی به مدت سه‌ماه توسط شرکت‌هایی که فهرست آن‌ها به گمرک اعلام می‌شود، آزاد خواهد بود و نیازمند تأیید دفتر صنایع معدنی نیست. تولیدکنندگان از شنبه ۲۵‌اردیبهشت می‌توانند بدون تیک صادراتی محصولات فولادی خود را صادر کنند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سیف‌الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت درخصوص آزاد‌سازی صادرات فولاد گفت: وزارت صمت درحال تدوین و ارسال نامه‌ای به گمرکات کشور برای آزادسازی صادرات محصولات فولادی است که براساس آن تولید‌کنندگانی که کف عرضه و تعهدات خود در بورس کالا را عمل کنند، می‌توانند تا سه ماه آینده محصولات خود را صادر کنند.

وی افزود: وزارت صمت در مدت زمان سه ماهه به تولیدکنندگان فرصت می‌دهد تا خودشان صادرکنند و دیگر لازم نیست وزارت صمت برایشان تیک بزند و این زمان هر سه‌ماه تمدید خواهد شد. در این مدت هر ماه وزارت صمت با گزارش‌های دریافتی از گمرکات و بورس کالا صادرات تولیدکنندگان را رصد خواهد کرد و اگر در این بین شرکت‌هایی کف عرضه تعهداتشان را رعایت نکرده باشند، بلافاصله از لیست شرکت‌های صادرکننده حذف خواهند شد.

امیری گفت: چنانچه تولید کننده‌ای از لیست شرکت‌های صادرکننده حذف شود، حداقل دو ماه طول می‌کشد که به لیست برگردد بنابر‌این بهتر است تولیدکنندگان سعی کنند تعهدات خود را رعایت کنند تا مشکلی برایشان ایجاد نشود و البته چنانچه شرکت تولیدکننده محصولات فولادی کف عرضه و تعهدات بورس کالا را عمل کند، می‌تواند به صادرات خود همچنان ادامه دهد.

وی افزود: بر اساس این سیاست تولیدکنندگان باید ۷۵‌درصد محصولات خود را به بورس کالا عرضه کنند و دومین ابزارسنجش ما بازگشت ارز و استعلام آن از بانک مرکزی است و اگر صحت این دو تأیید شود، هیچ مانعی برای صادرات محصولاتشان نخواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار