کد خبر: 1047247
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
روحانی:
رئیس‌جمهور گفت: آنچه تا امروز ما را از کوره راه‌ها دور کرده و در بزرگراه نظام قرار داده، یگانگی میدان و دیپلماسی بوده و خواهد بود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، با بیان اینکه شهیدان و خانواده معظم شهدا سرمایه های معنوی و نمادین کشور هستند، گفت: دیدار با خانواده مکرم شهدا، جانبازان و ایثارگران علاوه بر پشتگرمی، روحیه و انگیزه خدمت را برای ما دو چندان می کند.

روحانی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم میان ارزش های شهدا و خانواده های معظم آنان با ارزش های اجتماع و معیارهای زندگی مردم، تقابل و دوگانگی ایجاد شود، اظهار داشت: شهداء و ایثارگران و خانواد های آنان متعلق به همه مردم هستند و به جناح خاصی تعلق ندارند، کسانی هم که تلاش می کنند تا این عزیزان را مصادره به مطلوب کنند، آغشته و آلوده به انگیزه های سیاسی بوده و خیرخواه نیستند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به قالب بندی های ایجاد شده در روزهای اخیر با موضوع«میدان» و «دیپلماسی»، خاطرنشان کرد: هم میدان متعلق به ملت ایران است و هم دیپلماسی به همه آحاد ملت تعلق دارد و آنچه تا امروز ما را از همه کوره راه ها دور نگه داشته و همه را در بزرگراه نظام قرار داده، یگانگی میدان و دیپلماسی بوده و خواهد بود.

روحانی همچنین با بیان اینکه جامعه در هر شرایطی نیازمند زنده بودن روح فداکاری، ترجیح منافع عمومی بر منافع فردی و برتری خیرخواهی عمومی بر خودخواهی است، بر ضرورت ترویج و تقویت فرهنگ فداکاری، ایثار و شهادت در جامعه بویژه در میان جوانان کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز انقلابی بودن، قدم برداشتن در مسیر پرکردن هرگونه شکافی میان ارکان نظام، دولت – ملت و میان اقوام ایرانی است، گفت: هرگونه تلاش در مسیر ایجاد شکاف خواسته یا ناخواسته هیچ نسبتی با ارزش های انقلاب ندارد.

روحانی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام کشور در شرایط حساس و خطیر کنونی، گفت: در شرایط امروز کشور که آمیخته با تهدید و فرصت است، هیچ عذری برای تفرقه و ایجاد گسست در صف واحد ملت و دولت پذیرفته نیست و وظیفه ای به نام تخطئه کردن و برچسب زدن به دیگران در فرهنگ ایثارگری وجود ندارد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام مذاکرات احیای برجام در وین، گفت: امروز درحال گفت و گو با قدرت های جهانی بر سر حق خودمان و منافع راهبردی کشور هستیم و همانطور که کسی حق ندارد روحیه رزمنده در خط مقدم جنگ را تضعیف کند، چنین حقی درباره رزمنده خط مقدم دیپلماسی را هم ندارد.

روحانی تاکید کرد: با مقاومت و ایستادگی ملت در برابر توطئه بدخواهان، تحریم های ظالمانه و جنگ اقتصادی دشمن، امروز همه دنیا و از جمله آمریکا به عنوان تحریم کننده ایران به این نتیجه رسیده اند که فشار حداکثری شکست خورده و هیچ راهی جز بازگشت به قانون ، عمل به تعهدات، لغو تحریم ها و اجرای کامل برجام وجود ندارد.

روحانی در ادامه با اشاره به اقدامات مهم انجام شده درمورد خانواده معظم شهدا و ایثارگران در دولت تدبیر و امید ، از اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، پرداخت قریب به ۱۴ هزار میلیارد تومان از معوقات ایثارگران ، حل مشکل مسکن و اشتغال ایثارگران و اولویت دادن به واکسیناسیون ایثارگران در ایام شیوع ویروس کرونا به عنوان اقداماتی که با هدف خدمت رسانی شایسته به ایثارگران در این دولت انجام شده است، نام برد.

رئیس جمهور پرداخت معوقات جامعه ایثارگران را از مهمترین اقداماتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت یازدهم و دوازدهم انجام داده است، برشمرد و افزود: در ادامه پرداخت معوقات جامعه ایثارگری که از سال ۱۳۷۶ باقی مانده بود، مطالبات سال ۹۵ خانواده معظم شهدا در ۲۴ استان در ابتدای فعالیت دولت دوازدهم پرداخت شد و با پرداخت باقیمانده مطالبات، پس از سال ها به روز شده است.

روحانی اشتغال زایی را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید درخصوص ایثارگران عنوان کرد و گفت: در این دولت سیاست اشتغال و کارآفرینی در ارتباط با ایثارگران، اساسا مبتنی بر توانمندسازی ، آماده سازی و هدایت شغلی جامعه هدف بوده است و دراین رابطه، آذرماه سال ۱۳۹۹ استخدام ۱۲ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و بالاتر در دستگاه های دولتی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: اگر دشمنان ایران بویژه آمریکایی ها توان درک و فهم روحیه ایثار و شهادت نزد ملت ایران را داشتند،؛ هیچگاه ایران اسلامی را تهدید نمی کردند به همین خاطر باید با حفظ اصول و ارزش ها و موازین خودمان، افکار عمومی دنیا را تحت تاثیر قرار دهیم و این هدف نه با انزوای سیاسی که تنها از طریق گفت و گو و همکاری با دنیا به دست خواهد آمد.

پیش از سخنان رئیس جمهور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سخنانی با تشکر از توجه ویژه رئیس جمهور به جامعه ایثارگران کشور، گفت: پرداخت بیش از ۱۴هزار میلیارد تومان مطالبات معوق ایثارگران، دستور تخصیص زمین ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن برای خانواده‌ های ایثارگران، صدور دستور استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در دستگاه دولتی و تسهیل دسترسی خانواده ایثارگران و جانبازان به خدمات درمانی تنها بخش‌هایی از خدمات دولت تدبیر و امید به جانبازان و ایثارگران عزیز بوده است.

در این دیدار همچنین تعدادی از جانبازان و فرزندان شهدا ضمن تشکر از نگاه ویژه و اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید برای جامعه ایثارگران کشور به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

قدردانی از دستور رئیس جمهور برای جذب فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد در دستگاه دولتی، پرداخت مطالبات معوق ایثارگران، تمهید اقدامات برای تحویل زمین برای ساخت مسکن ایثارگران، درخواست تسریع در تخصیص وام ساخت مسکن، درخواست تامین تجهیزات مورد نیاز جانبازان به ویژه ویلچر و پروتزهای مورد نیاز جانبازان قطع عضو، درخواست تامین خودرو برای جانبازان، اجرای برخی قوانین معطل مانده مربوط به ایثارگران و توجه بیشتر به نیازهای مراقبتی جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان از جمله موضوعات و مطالبات مطرح شده از سوی سخنرانان در این مراسم بود.

در پایان این دیدار یک جلد قرآن نفیس که خطاطی آن به دست یک شهید انجام شده بود به رسم یادبود از سوی جامعه بزرگ ایثارگری کشور به رئیس جمهور تقدیم شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
کی میری روحانی که یک جمعیت به بدبختی نشانده را نجات بدی؟
البته کمتر از اعدام برایت تقاضایی نیست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار