کد خبر: 1047201
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
نیرو‌های انقلاب رقابت درون جناحی ندارند

سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب با تأکید بر اینکه شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب هیچ رقابت درون جناحی ندارد، گفت: فکر می‌کنم که تا آخر هفته تکلیف کاندیدای جریان انقلاب مشخص خواهد شد.

امیر ابراهیم رسولی اظهار داشت: بنای شورای ائتلاف بر ثبت نام کاندیدا هاست و نظرسنجی‌ها می‌گوید آقای رئیسی و قالیباف در جریان نیرو‌های انقلاب بالا‌ترین رأی را به خود اختصاص دادند، ولی اگر آقای رئیسی هم ثبت نام کنند یک فداکاری اتفاق افتاده، چون دوستان در شرایطی وارد ثبت نام می‌شوند که کشور از لحاظ اقتصادی در بحران قرار دارد و جریانی که بانی وضعیت موجود است پاسخگو نیست. رسولی تصریح کرد: باید تا دقیقه حتی ۹۲ منتظر بمانیم تا استراتژی جریان انقلاب مشخص شود. وی در مورد ایجاد رقابت درون جریانی میان اصولگرایان خاطرنشان کرد: باید صبر کنیم تا کاندیدا‌ها برای ثبت نام بیایند تا بعد از آن تصمیم‌گیری شود، ولی هیچ رقابت درون جناحی نداریم و اشاره‌ای هم به جناح رقیب می‌کنیم که جناح رقیب هم کاندیدا‌های زیادی را معرفی کرده است.

عارف هنوز به جمع بندی نرسیده است

عارف هنوز برای حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه نرسیده است.

علیرضا خامسیان مدیر روابط عمومی بنیاد امید ایرانیان در گفتگو با ایسنا درباره اینکه چرا عارف برنامه‌ای به جبهه اصلاحات ارائه نداده است، تصریح کرد: عارف ذاتاً انسانی برنامه محور بوده و در تمام دوره‌هایی که مسئولیت داشته است، با برنامه حوزه تحت مدیریت خود را اداره کرده است. وی قائل به برنامه است و به تازگی هم در مقام ریاست بنیاد امید ایرانیان از برنامه‌های این بنیاد برای عبور از شرایط سخت کشور رونمایی کرده است. وی ادامه داد: برای بحث انتخابات برنامه باید وقتی اعلام شود که فرد اعلام کاندیداتوری کرده باشد. عارف تا این لحظه اعلام کاندیداتوری نکرده است و هر زمان اعلام کند، مطمئناً برنامه‌هایش با رویکرد وحدت و همگرایی برای افکار عمومی از جمله اصلاح طلبان بازگو شده و ارائه داده می‌شود. خامسیان درباره آخرین تصمیم محمدرضا عارف برای حضور در انتخابات، اظهار کرد: عارف هنوز برای حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری به نتیجه نرسیده است و هر زمان به نتیجه رسید اعلام می‌کند.

دعوت انتخاباتی نمایندگان ادوار مجلس از لاریجانی

جمعی از نمایندگان ادوار مجلس طی بیانیه‌ای درخواست کردند علی لاریجانی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اقدام کند.

در نامه نمایندگان ادوار، دکتر علی لاریجانی به عنوان «حکیم فرزانه ایران» خطاب قرار گرفته و آمده است: میدان بزرگ، مردان بزرگ و عزم‌های راسخ می‌طلبد. معتقدیم جنابعالی بر حسب تجارب ارزنده‌ای که در عالی‌ترین مدیریت‌های نظام چه در عرصه داخلی و چه بین‌المللی اندوخته‌اید، مرد میدان خطیر و سرنوشت‌ساز کنونی هستید. انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با حضور، عقلانیت، اندیشه و نگاهی نو که از شما می‌تراود، می‌تواند به فصلی تازه و با شکوه در تاریخ این سرزمین مبدل شود.

انتخاب مردم، چهره اصولگرا خواهد بود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این بار هم شاهد حضور هرچه بیشتر مردم در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنم مردم در انتخابات روبه‌رو به سمت چهره‌های اصولگرا خواهند رفت.

سیدجواد حسینی کیا در گفتگو با ایسنا در ارزیابی شرایط انتخاباتی کشور تأکید کرد: مردم ما در این سال‌ها در تمامی انتخابات‌ها جهان را مبهوت خود ساختند و پیش‌بینی می‌کنم در این انتخابات هم همین گونه خواهد بود و با حضور حداکثری خود پای صندوق‌های رأی موجب این اتفاق خواهند شد.

وی ادامه داد: مردم از کاندیدا‌ها انتظاراتی دارند، اولین موضوع بحث وضعیت معیشت مردم است، اکنون این وضعیت شرایط مناسبی ندارد، موضوع دیگر بحث اشتغال و بیکاری جوانان است و موضوع دیگر دغدغه مسکن، بیکاری و مشکلات معیشتی خود موجب کاهش فرزند آوری نیز شده است، مردم انتظار دارند این مشکلات برطرف شود، موضوع شفافیت نیز خواست همگانی مردم است، استفاده حداکثری از همه نیرو‌های جوانی و انقلابی و کارآمد نیز دیگر مطالبه و انتظار مردم است، قاعدتاً یکی دیگر از انتظارات جدی دیگر نگاه به داخل و ظرفیت‌های داخلی به جای نگاه به خارج کشور است. در این چند سال که دوران اعتدال اصلاحات بود و با توجه به نگاهی که به خارج از کشور وجود داشت پیش‌بینی می‌کنم مردم خسته شده‌اند و قطعاً به سمت چهره‌های اصول گرا خواهند رفت.

محمود صادقی اعلام کاندیداتوری کرد

نماینده مردم تهران در مجلس دهم و دبیرکل مجمع مدرسین دانشگاه‌ها برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام داوطلبی کرد. به گزارش فارس، محمود صادقی با بیان اینکه برنامه انتخاباتی ما براساس الگوی توسعه پایدار و متوازن و الگوی حکمرانی خوب در بخش‌های مختلف طراحی شده است، گفت: در حوزه اقتصادی مثبت کردن رشد اقتصادی پایدار و همسو کردن این رشد با اهداف مندرج در برنامه و سیاست‌های ١٤٠٤ جزو برنامه‌های ماست. امیدواریم رشد اقتصادی با برنامه ریزی درست مثبت شود و به میانگین ٥ درصد برسد.

۵ گزینه حزب کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری

حزب کارگزاران آقایان ظریف، محسن هاشمی، جهانگیری، پزشکیان و شریعتمداری را به عنوان کاندیدای مدنظر به جبهه اصلاحات ایران پیشنهاد کرده است.

غلامرضا کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران در گفت وگویی درباره کاندیدا‌های پیشنهادی حزب متبوعش که به نام آن‌ها به جبهه اصلاحات ایران ارائه شده، گفت:حزب کارگزاران پنج نفر را به عنوان کاندیدا به اصلاحات معرفی کرده است. در جبهه اصلاحات ۱۴ نفر از طرف احزاب مختلف معرفی شدند و در نهایت حزب نیز پنج نفر را معرفی کرده است. وی افزود: اعلام آمادگی این افراد برای حزب کاملاً مشخص نیست، اما چون بحث شان مطرح بوده است مطرح شدند؛ آقایان ظریف، محسن هاشمی، جهانگیری، پزشکیان و شریعتمداری از افرادی هستند که برای شرکت در انتخابات آمادگی دارند، اما غیر از آقای پزشکیان هنوز هیچ‌کدام به طور رسمی اعلام حضور در انتخابات نکرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار