کد خبر: 1047179
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: عملیات اجرایی فاز دوم برج میلاد انجام خواهد شد و رویکرد ما تبدیل آن مکان به بام فرهنگ و هنر تهران است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عبدالرضا گلپایگانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: باید بستری مناسب برای پایدار شهر ایجاد شود. در این چارچوب پایبندی به طرح‌های شهری که برای رسیدن به عدالت اجتماعی حوزه شهرسازی است، ماموریت‌هایی در راستای طرح‌های شهری، اصطلاح آن‌ها به کمیسیون ماده ۵ و بسط عدالت اجتماعی در شهر انجام شده است.

گلپایگانی با اشاره به حفظ دارایی‌های شهر گفت: در حوزه شهر نفروشی اقدامات متعددی انجام شده و این اقدامات ناظر بر رسیدن به شهر مطلوب، حفظ ارزش‌های تاریخی و بسط عدالت اجتماعی است. فعالیت‌های ما منجر به این شده که شهر را در اختیار افراد خاص قرار ندهیم

گلپایگانی افزود: ۶۰۰ طرح موضعی در ابتدا بررسی شد و همچنان نزدیک به صد طرح موضعی در دستور کار است و از سال ۹۱ تا سال ۹۷ حدود ۲۰ طرح موضعی به تأیید کمیسیون ماده ۵ رسیده است و در سی ماه اخیر حدود ۴۰ طرح به تصویب رسیده است.

وی افزود: برای محله نفر آباد که در شهر ری است، طرح شهرسازی و تک تک قطعات را براساس الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی را اجرایی کردیم.

گلپایگانی درباره خیابان ولیعصر نیز بیان کرد: خیابان ولیعصر نیز اهمیت بسیار زیادی در شهر دارد و به عنوان یک محور ثبت شده، برنامه زیباسازی و طرح تفضیلی آن را در دستورکار داریم. خیابان فدائیان اسلام نیز از ۳۰ سال گذشته همواره اهمیت زیادی داشته که همیشه قرار بر ارائه یک طرح موثر برای آن بوده است که خوشبختانه طرحی تحت عنوان بازآفرینی این خیابان با ۵۰۰ هکتار مساحت در دست اجرا است.

معاون معماری شهرداری تهران افزود: حدود ۷ هزار هکتار برای نوسازی در شهر تهران در دست بررسی بود که چارچوب طرح‌های آن در نظر گرفته شد و حدود ۴۰ الی ۵۰ درصد قطعات قرار است به توسعه خدمات اجتماعی در شهر اختصاص پیدا کند.

وی عنوان کرد: محور شارباغ طولانی‌ترین مسیر پیاده راه نیز در حال اجرا است و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهر است. موضوع صدور پروانه نیز ابراز قدرتمندی برای تحقق اهداف شهری است و خوشبختانه در حال حاضر هیچ پروانه‌ای خلاف مقررات صادر نمی‌شود.

گلپایگانی ابراز داشت: سازمان نوسازی طی ۳۰ ماه گذشته طرح‌های به سازی محیطی، راه اندازی دفاتر توسعه محله در ۱۸۰ محله تهران و اقدامات موثر در چارچوب بازآفرینی برای بسط عدالت اجتماعی را انجام داده که بسیار مهم بوده است. در محدوده‌های بافت فرسوده شهر تهران نیز به ۳۴۰۰ هکتار در پایان سال ۹۹، ۸۰۰ هکتار اضافه شد.

گلپایگانی عنوان کرد: فاز دوم برج میلاد نیز با کاهش بارگذاری به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده و بحث تسویه حساب با شریک پیشین در این منطقه نهایی شده و بر تحویل کل پروژه به شهرداری تهران توافق شده و عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد و رویکرد ما تبدیل آن مکان به بام فرهنگ و هنر تهران است.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار