کد خبر: 1047062
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵
عدد و ارقامی که این روز‌ها از میزان سرقت، اختلاس و کلاهبرداری اعلام می‌شود آن قدر زیاد است که می‌تواند تن سلاطین سرقت، اختلاس و کلاهبرداری را که با مبالغی حقیرتر مجازات و راهی خاک سرد شده‌اند در گور بلرزاند. پلیس روز گذشته از بازداشت کلاهبرداری ۲۵‌هزار میلیارد تومانی خبر داده و این شوک را بار دیگر به جامعه داده که چگونه در ساختار‌های قانونی چنین افرادی می‌توانند دست به چنان کلاهبرداری‌های کلان بزنند.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی اطلاعاتی قطره‌چکانی از متهم بازداشت شده اعلام کرده و گفته است که مقام‌های قضایی از پلیس بین‌الملل خواسته‌بودند فردی را که با اسناد غیر‌واقعی و مال نامشروع به مبلغ بیش از یک‌میلیارد دلار، کلاهبرداری کرده و در خارج از کشور اقامت دارد بازداشت کنند.

وی ادامه داد: متهم و همدستانش با تشکیل چند شرکت هم گروه در داخل و خارج از کشور و با مراجعه به نظام بانکی و ارائه اسناد جعلی و ساختگی تسهیلات ارزی و ریالی کلانی را به مبلغ ۲۵‌هزار میلیارد‌تومان کلاهبرداری و به حساب وابستگان خود منتقل می‌کرد.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه، مشخص شد، متهم پس از ارتکاب جرم به یکی از کشور‌های منطقه متواری شده است که پس از وصول درخواست مرجع قضایی ضمن هماهنگی با سازمان اینترپل علیه وی اعلان قرمز صادر شد که متهم بازداشت و به مقام قضایی تحویل داده شد.

متهم بازداشت شده که در حال حاضر جزئیاتی از وی منتشر نشده مثل همه کسانی که نامشان در لیست بلند اختلاس و فساد اقتصادی ثبت شده در همین ساختار قانونی کشور فعالیت کرده و توانسته‌اند با پرداخت رشوه، کارگزاران قانونی را به خدمت خود در آورند و سرمایه عمومی را غارت کنند.

آمد و شد مفسدان اقتصادی به محاکم قضایی چند سالی است که به رویه‌ای عادی تبدیل شده است. مثل بازداشت سارقان خرد، حالا پلیس و دستگاه قضایی دست به بازداشت مفسدانی زده‌اند که ظاهراً صف درازی هم دارد. همان طور که سال‌هاست بازداشت مدام سارقان به قرار گرفتن آن‌ها در چرخه سرقت تبدیل شده حالا بازداشت مفسدان هم به رویه‌ای مشابه تبدیل شده و نشان داده است که بازداشت این افراد نتوانسته نقشی در پیشگیری از وقوع جرائم ایفا کند، بنابراین تا زمانی که دست کارگزاران برای گرفتن رشوه دراز است حیات مفسدان هم برقرار است.

در این بین جامعه زمانی می‌تواند به ساختار قانونی اعتماد داشته باشد که تأثیر بازداشت مفسدان و بازگشت سرمایه‌های اختلاس شده به جامعه را شاهد باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار