کد خبر: 1046928
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵
رییس انجمن داروسازان ایران:
رییس انجمن داروسازان ایران با انتقاد از آنچه که "تغییر ناگهانی آیین نامه‌های مرتبط با فعالیت داروخانه ها" خواند، از سازمان غذ او دارو خواست که در فرآیند بازنگری ضوابط و آیین نامه مربوط به داروخانه ها، نظرات داروسازان را اخذ کند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محمدباقر ضیا، رئیس انجمن داروسازان ایران اظهار داشت: با توجه به نقش حیاتی داروخانه‌ها در نظام سلامت کشور و حساسیت‌هایی که نسبت به عملکرد و فعالیت‌های داروخانه‌ها وجود دارد، توقع انجمن داروسازان ایران این است که سازمان‌های دولتی، پیش از اصلاح و تغییر آیین نامه‌ها نسبت به اخذ نظرات مشورتی انجمن داروسازان ایران اقدام کنند.

وی ادامه داد: این موضوع خصوصا در رابطه با سازمان غذا و دارو از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که بسیاری از فعالیت‌های داروخانه ها، به صورت‌های مختلف با سازمان غذا و دارو و آیین نامه‌های آن در ارتباط است.

وی افزود: ماده ۳ قانون بهبود کسب و کار و همچنین ماده سه قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی ناظر بر این خواسته است و ما توقعی فراتر از قانون نداریم.

ضیا اضافه کرد: سالهاست که داروسازان و همچنین داروخانه‌های سراسر کشور، به معنای واقعی تحت فشار هستند و مشکلات اقتصادی، تاخیر در پرداخت ها، بیماری کرونا و ده‌ها معضل دیگر توان آن‌ها را فرسوده کرده و اینکه چشم باز کنند و ببینند آیین نامه‌هایی که فعالیت داروخانه‌ها بر آن‌ها استوار است، ناگهان تغییر کرده، از انصاف به دور است.

ضیا ادامه داد: برخی گمانه زنی‌ها موجب شده که سوال‌ها و نگرانی‌هایی بابت تغییرات آیین نامه‌ها و ضوابط سازمان غذا و دارو در خصوص داروخانه‌ها میان داروسازان به وجود آید و لازم است که پیش از تشدید این مباحث و انحراف موضوع، به این اصل مهم ماده ۳ قانون بهبود کسب و کار توجه شود.

رئیس انجمن داروسازان ایران در پایان تصریح کرد: تقاضای مشخص ما این است که سازمان غذا و دارو قبل از ابلاغ هر آیین نامه یا ضابطه‌ای مربوط به داروخانه ها، نظر انجمن داروسازان ایران را به عنوان تشکل صنفی مرتبط اخذ و مورد توجه قرار دهد؛ نه اینکه نماینده صنف به جلسات بازنگری آیین نامه‌ها دعوت نشود و یکباره بدون اخذ نظرات صنف، آیین نامه‌ای ابلاغ شود که همه را شوکه کند.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار