کد خبر: 1046864
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
حمله همه‌جانبه فوتبالی‌ها به «شستا»
فدراسیون فوتبال و وابستگانش این روز‌ها تا دلتان بخواهد مشغول حرف زدن هستند؛ حرف و بهانه آوردن و توجیه کردن سوءمدیریتی که تشت رسوایی‌اش چنان به زمین افتاده که صدای آن گوش همه را کرکرده است.
فریدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: صحبت از پول شستاست؛ پولی که فدراسیون فوتبال بابت قرارداد ننگین ویلموتس گیت و افتضاحی که در آن به بار آورد قرض گرفت، اما گویا آقایان مفت‌خور فوتبال توقع نداشتند آن را پس بدهند که حالا با رسیدن مهلت تعهداتشان اینگونه جار و جنجال به راه انداخته‌اند و برای مظلوم‌نمایی دست به هر کاری می‌زنند، آن هم در روز‌هایی که حتی جناب عزیزی‌خادم هم با ملاقات‌های آنچنانی سعی در برداشت‌های میلیاردی از بیت‌المال با کمک دولتمردانی دارد که آخرین روز‌های دولتشان است. به حرف‌هایشان که دقت کنید به خوبی می‌توان متوجه شد که چگونه از زمین و زمان طلبکار هستند.

صادق درودگر، مسئول سابق کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال که در محکومیت اقدام شستا برای وصول طلب و پول کارگران در برنامه زنده تلویزیونی با ملی عنوان کردن موضوع بدهی فدراسیون فوتبال اقدام شستا در وصول مطالباتش را ناشی از دخالت‌های افراد ثالث و جریان‌های سیاسی عنوان کرد، گفت: «شستا با نیت خیر و کمک جلو آمد، اما جناح‌بازی‌ها باعث شد آن‌ها طلبکار شوند و به اسم پول کارگر حتی بیشتر هم بگیرند. کل مطالبات آن‌ها با قیمت امروز یورو ۵۰ میلیارد است که ۲۹ میلیارد آن را گرفته‌اند و فقط ۱۱ میلیارد باقی مانده! در حالی که قیمت ساختمان‌های فدراسیون فوتبال و پرسپولیس بسیار بیشتر از این رقم است. باید به آن‌ها ناز شست داد.»

نکته جالب در خصوص حرف‌های درودگر اینکه نه خود او و نه مجری پر سر و صدای برنامه به رغم کلی حساب و کتاب متوجه نشدند حاصل تفریق ۲۹ از ۵۰، ۲۱ می‌شود نه ۱۱ و حالا شما تصور کنید که کل امور اقتصادی و بازاریابی یک فدراسیون در دست چنین مدیرانی بوده؛ مدیرانی که نباید تعجب کرد که حاصل کارشان خورده شدن چوب حراج به بیت‌المال این کشور باشد.

اما آزاردهنده‌تر از حرف‌های درودگر مجیزگویی‌های فدراسیون‌نشینان فوتبال است که همراه با جریان رسانه‌ای اطراف فدراسیون از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کنند. عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته داوران که هنوز انتصابش در این پست با، اما و اگر‌های زیادی روبه‌رو است از جمله اولین کسانی است که به واگذاری ساختمان فدراسیون فوتبال و سه‌دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس بابت تعهد فدراسیون به شستا واکنش نشان داده است. خداداد افشاریان می‌گوید: «این اتفاق شوک بزرگی را برای اهالی فدراسیون فوتبال به وجود آورد چراکه در آستانه بازی‌های مهم تیم ملی فوتبال کشورمان هستیم. صعود به جام جهانی آرزوی تک‌تک مردم سرزمین‌مان است. پس نه شستا و نه هیچ اداره دیگری نمی‌تواند این حلاوت و شیرینی را از ملت ایران بگیرد. باید همه و حتی به نظرم دولتمردان نظام هم در این برهه حساس به کمک فدراسیون فوتبال بیایند و در کنار یکدیگر با مجری‌گری شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و اعضای هیئت رئیسه این مشکل را از سر راه برداریم.»

صحبت‌های دیگر عضو هیئت رئیسه فدراسیون و سرپرست کمیته جوانان آن هم در رسانه‌ای که شنیده می‌شود، دبیر ورزشی آن گزینه عزیزی‌خادم برای پست گرفتن در فدراسیون است هم قابل تأمل است: «مدیریت فدراسیون و در رأس آن عزیزی‌خادم شبانه‌روز دارند زحمت می‌کشند، اما انتقال سند ساختمان به نام شستا، پرونده ویلموتس و بدهی به دستیارانش به جا مانده از فدراسیون قبلی است. من از نمایندگان مجلس و سایر مسئولان خواهش می‌کنم از فوتبال خودشان را جدا نکنند. عزیزی‌خادم از روزی که آمده است فقط به فکر تیم ملی است. به جای نقد فعلاً حمایت کنیم. با حضور تیم ملی در جام جهانی یک نشاط و شادمانی اجتماعی به وجود می‌آید که این هزینه کردن، واقعاً بی‌قیمت است.» غلامرضا رفیعی، مشاور حقوقی فدراسیون هم می‌گوید: «این اقدام شستا چند برابر تحریم‌هاست که به ما وارد شد.»

فوتبالی‌ها در حالی از بی‌قیمت بودن این هزینه‌های چند‌ده میلیاردی حرف می‌زنند که حتماً نمی‌دانند همین مردمی که دم از آن‌ها می‌زنند برای نان شبشان هم محتاج هستند و جالب اینکه اهدای هدیه در مراسم افطاری جنجالی فدراسیون فوتبال را هم گمرنگ می‌بینند!

چنین مجیزگویی‌هایی از رئیس فدراسیون بدون تردید در نوع خود بی‌سابقه است و البته تنها از فوتبالی‌های زیاده‌خواهی برمی‌آید که به مفت‌خوری و بیت‌المال‌خوری عادت دارند و حالا هم که یکی پیدا شده تا حق کارگران را از حلقومشان بیرون بکشد، اینگونه جار و جنجال به را انداخته‌اند و سعی می‌کنند با وارونه جلوه دادن ماجرا پشت مسئله صعود تیم ملی به جام جهانی پنهان شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار