کد خبر: 1046849
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
سید عبدالله متولیان
روز قدس (که در ماه رمضان سال ۱۳۹۹ ه. ق توسط حضرت امام خمینی (ره) مطرح شده و با سرعت از مرز‌های جهان اسلام فراتر رفته و در جهان حریت و آزادگی جای خود را باز کرد)، تمام معادلات جهان استکباری غرب را بر هم زد. قرائن و شواهد نشان می‌دهد که هدف غربی‌ها از تشکیل دولت جعلی اسرائیل، ایجاد یک پایگاه تروریست دولتی و کانون عملیات روانی برای پمپاژ تفرقه در جهان اسلام و پیشگیری از اتحاد دولت‌های اسلامی بوده است.

تا پیش از اعلام روز قدس، هیچ عامل وحدت بخش در جهان اسلام علیه دسیسه‌های تفرقه افکن صهیونیست‌ها وجود نداشت. رژیم اشغالگر فلسطین به‌عنوان خاکریز اصلی نظام سلطه به پمپاژ تفرقه و دمیدن در کوره جنگ‌های «عرب و عجم»، «شیعه و سنی» و... مشغول بود و با انتخاب استراتژی «جنگ در بیرون از فلسطین/ امتیازگیری در سرزمین‌های اشغالی» سرمست از باده پیروزی، دکترین نیل تا فرات را دنبال می‌کرد که شکست خفت بار ۱۱ کشور عربی با ارتش‌های قوی در برابر صهیونیست‌ها در جنگ ۶ روزه (۵ تا ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷) مهر تأییدی بر این مدعا است.

اگر چه دولت غاصب (فلسطین) در سال ۱۹۴۸ تأسیس شد، ولی مقدّمات دست‌اندازی به این نقطه حسّاس از منطقه اسلامی، سال‌ها پیش از آن و در قالب مجموعه‌ای از تحرکات استعماری غرب به رهبری انگلستان (تجزیه کشور عثمانی، مرزبندی‌های جدید کشور‌های اسلامی مبتنی بر اختلاف دائمی بین کشورها، راه اندازی جنگ‌های قومی و مذهبی و...) آغاز شده بود. مقام معظم رهبری در روز قدس امسال در این باره فرمودند: «این سال‌ها مقارن است با دخالت فعّال غرب در کشور‌های اسلامی برای حاکم کردن سکولاریسم، و ناسیونالیسم افراطی و کور، و به قدرت رساندن دولت‌های مستبد، و شیفته یا دست‌نشانده غرب. مطالعه حوادث آن سال‌ها در ایران و ترکیه و کشور‌های عربی غرب آسیا تا شمال آفریقا، این حقیقت تلخ را آشکار می‌کند که ضعف و تفرقه در امّت اسلامی، زمینه‌ساز فاجعه غصب فلسطین شد و این ضربه از سوی جهان استکبار بر امّت اسلامی وارد آمد.»

ایجاد دولت و حکومت جعلی اسرائیل از سوی غرب بخشی از راهبرد غرب برای جلوگیری از اتحاد بلاد اسلامی و تضمین استمرار سلطه ظالمانه و چپاولگرانه غرب بر کسور‌های منطقه بوده است. مستندات تاریخی موجود به خوبی نشان می‌دهد که موضوع کوره‌های یهودی سوزی و ضرورت اسکان یهودیان در سرزمین مادری! بهانه‌ای برای پیگیری و تحقق اهداف استعماری نظام سلطه در جهان اسلام به‌ویژه منطقه غرب آسیا بوده است. ایلان پاپه مورخ یهودی ضد صهیونیست در کتاب پاکسازی قومی فلسطین (The Ethnic Cleansing of Palestine) بر تمام جعلیات امپراتوری رسانه‌ای غرب مبنی بر رضایت فلسطینی‌ها با فروش زمین‌های خود به صهیونیست‌ها خط بطلان کشیده و پرده از اسناد تاریخی ژنوسید و نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها با همکاری، همراهی و معاونت دول غربی به ویژه دولت انگلیس برمی‌دارد.

اعلام روز جهانی قدس از سوی امام در ۱۶ مردادماه ۱۳۵۸ به فاصله کوتاهی به عامل وحدت بخش جهان اسلام تبدیل و به‌عنوان سنگ محکی برای تشخیص ناخالصی، نفاق و دورویی برخی دولت‌های اسلامی مطرح شد. طی چهار دهه گذشته، روز قدس از یک‌سو چراغ امید به پیروزی را در دل ملت فلسطین روشن کرده و علاوه بر تقویت محور مقاومت در سرزمین فلسطین، موجب القای رعب و وحشت در دل تروریست‌های صهیونیست شده و از سوی دیگر جهان اسلام را حول محور حمایت از فلسطین و بر علیه اشغالگران سرزمین قدس متحد نموده است.

امروز در پناه روز جهانی قدس، از کل جهان اسلام فقط صدای حمایت از فلسطین و محکوم کردن اشغالگری و تأکید بر رفع ظلم بر ملت فلسطین و ضرورت نابودی رژیم منحوس صهیونیستی به گوش می‌رسد. به قول فرمانده کل سپاه سردار سلامی «امروز همه راه‌ها به روی دشمن بسته است... دشمنان ما امروز افسرده، عاجز، ناکام و ناتوانند... حباب امنیت ملی اسرائیل ترکید... صهیونیست‌ها در غروب سیاسی به سر می‌برند و فروپاشی آن‌ها می‌تواند از درون باشد».

روز قدس به‌عنوان عامل وحدت بخش جهان اسلام همه بازی نظام سلطه را بر هم زده و رژیم صهیونیستی را در داخل سرزمین‌های اشغالی زمینگیر کرده و نظام سلطه و دولت‌های غربی در بهت و ناباوری شکست برنامه‌های ۴۰۰ ساله خود درباره جهان اسلام و نابودی رژیم کودک‌کش و تروریست صهیونیستی را به نظاره نشسته‌اند و این حقیقتی است که بیش از دولت‌های غربی خود صهیونیست‌ها به آن واقف و معترفند و خوب می‌دانند که توطئه‌های رنگارنگ آنان برای تفرقه افکنی بین دولت‌های اسلامی رنگ باخته و هیچ تضمینی برای امنیت آنان وجود ندارد. صهیونیست‌ها و غربی‌ها امروز به این باور قطعی رسیده‌اند که روز قدس پرچم مبارزان راه خدا است و محور مقاومت در زمانی نه چندان دور قدس شریف را فتح خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار