کد خبر: 1046834
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
دستیار فرهاد مجیدی می‌گوید تیمش در خلال لیگ قهرمانان آسیا در عربستان دچار "خستگی وحشتناک" شد و به علت ساعت بازی‌های این تیم، سیستم خواب بازیکنان به‌هم ریخت.
صالح مصطفوی، در نشست خبری دیدار استقلال و ذوب آهن اظهار کرد: بازی سنگینی است. ما تیم ذوب‌آهن را به خوبی آنالیز کردیم. ذوب‌آهن در کار‌های دفاعی بسیار منظم است. زمانی که کار دفاعی انجام می‌دهند، با برنامه هستند. پیدا کردن روزنه در خطوط دفاعی این تیم دشوار است. باید به آقای حسینی به خاطر بهبود عملکرد ذوب آهن بعد از ورود به این تیم، تبریک بگویم. بازی مقابل ذوب‌آهن برای هر تیمی سخت است.

وی درباره غیبت قاسم حدادی‌فر در این دیدار به علت مصدومیت اظهار کرد: قاسم از بازیکنان بزرگ فوتبال ایران و اسطوره ذوب‌آهن است. چیزی که ما در آنالیز‌های خودمان از ذوب آهن مشاهد کردیم، کار دفاعی آن‌ها به صورت تیمی، منظم و منسجم بود. فکر نمی‌کنم نبود یک بازیکن در روند این تیم تاثیر بگذارد.

مصطفوی درباره غایبان استقلال در این دیدار گفت: آقای شجاعیان چهار کارته و محروم هستند. به علت فشردگی بازی‌های آسیایی و خستگی ناشی از این مسابقات، چندین بازیکن مصدوم داریم. خوشبختانه آقای نادری را برای این دیدار داریم، اما آقایان غفوری، اسماعیلی و کریم‌زاده به علت مصدومیت در این دیدار غایب هستند.

مربی استقلال درباره اهمیت بازی قبل از داربی برای دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: همیشه قبل و بعد از داربی شرایط خاص خود را برای استقلال و پرسپولیس دارد. کادر فنی و در راس آن آقای مجیدی سعی کرده تیم را به صورت صد درصد برای این دیدار مهیا کند. بازیکنان هم تمرینات خوبی داشتند. به غیر از خستگی وحشتناک که با برنامه ریزی AFC به تیم‌های آسیایی و تیم ما تحمیل شد، یک مشکل داشتیم و آن هم این بود که بازیکنان ما بعضا ۵ یا ۷ صبح به وقت ایران می‌خوابیدند.

وی ادامه داد: کارشناسان می‌دانند که یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های ریکاوری، خواب مناسب است. علاوه بر این که فاصله بین بازی‌ها خیلی کم بود، ساعت بازی‌هایی که برای ما انتخاب شده بود، به علت شرایط خاص عربستان و ماه رمضان که می‌خواستند بازی‌ها بعد از افطار باشد و همچنین وجود فقط یک ورزشگاه در شهر جده، ۴ بازی استقلال در ساعات بسیار دیرهنگام برگزار شد و سیستم خواب تیم به‌هم ریخت و ریکاوری هم سخت بود. این کار با تجهیزات ما در قیاس با سایر کشور‌ها سخت بود. این خستگی بسیار زیاد باعث آسیب‌های بدنی برای تیم شد و تیم ما از همه تیم‌های حاضر در آسیا بازی‌های سنگین‌تری داشت و بسیار خسته است.

دستیار مجیدی در واکنش به اینکه تیمش با توجه به در پیش بودن داربی، تغییراتی را در ترکیب خواهد داشت گفت: آقای مجیدی در ادوار مختلف مربیگری در استقلال نشان داده‌اند که بازی به بازی پیش می‌روند و هر بازی استراتژی خاص خود را دارد؛ بنابراین بازی با ذوب‌آهن استراتژی متفاوتی نسبت به بازی با پرسپولیس دارد.

مصطفوی در پاسخ به این سوال که حضور استقلال در آسیا و تعطیل بودن بازی‌های لیگ برای ذوب آهن، به نفع چه کسی است؟ اظهار کرد: تیم‌هایی که در آسیا نبودند و دور از شرایط مسابقه هستند، احتمالا هر کدام ۱۲ روز یک بار بازی کردند و فکر نمی‌کنم ۱۲ یا ۱۵ روز تعطیلی فرم یک تیم را عوض کند، اما تیم ما و سایر تیم‌های آسیایی از بابت خستگی بسیار اذیت شدند و با توجه به اردوی تیم ملی، لیگ فرسایشی تیم‌های آسیایی را اذیت می‌کند. برنامه ریزی AFC باعث تحلیل رفتن تیم‌های آسیایی می‌شود.

وی درباره جانشین فراز کمالوند در استقلال گفت: این سوال را باید آقای مجیدی جواب دهد. دوما مجیدی یک مربی اهال مطالعه و مشاوره است. قبلا آقای کمالوند را به عنوان مشاور داشتند که سمت رسمی هم داده بودند. مجیدی الان هم مشاوره می‌گیرد و مطالعه می‌کند، اما اینکه کسی را به کادر فنی تیم اضافه کند، خودش باید جواب دهد.

مربی استقلال درباره بازی مجدد ذوب آهن و استقلال در هفته آینده در مسابقات جام حذفی، گفت: هر بازی شرایط خاص خود را دارد. قطعا آن بازی سخت‌تر خواهد بود چرا که وقتی دو با فاصله کم با هم دیدار می‌کنند، شناختشان از هم بیشتر می‌شود. در آسیا هم دیدیم که بازی‌های دور دوم کم گل‌تر و بازی‌ها نزدیک‌تر بود. این موضوع به علت افزایش شناخت تیم‌ها از همدیگر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار