کد خبر: 1046814
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
فدراسیون جهانی شطرنج اعلام کرد که در نظر دارد مسابقات آنلاین شطرنج سرعتی قهرمانی بانوان جهان را با بزرگترین جوایز تاریخ مسابقات آنلاین شطرنج بانوان برگزار کند.
فدراسیون جهانی شطرنج اعلام کرد که مسابقات قهرمانی شطرنج سرعتی زنان به صورت آنلاین از هفتم تا سیزدهم خرداد ماه در سایت چس دات کام برگزار خواهد شد.

اولین دوره مسابقات قهرمانی شطرنج سرعت زنان فدراسیون جهانی در تابستان سال ۲۰۲۰ و در میان همه گیری کرونا برگزار شد. به گفته فدراسیون جهانی شطرنج در سال گذشته تمامی بزرگان این رشته در این رقابت‌ها شرکت کردند که موفقیت بزرگی برای این رشته محسوب شد.

مسابقات پیش رو از دو مرحله تشکیل شده است که مرحله مقدمانی آن در خرداد ماه پیگیری می‌شود. نفرات برتر در دور مقدمانی به مرحله بعد صعود خواهند کرد که دور اصلی این رقابت‌ها از ۲۰ خرداد تا ۱۲ تیر پیگیری می‌شود.

در این رقابت‌ها حدود ۱۰۰ کشور حضور دارند که در مرحله اصلی این مسابقات ۱۶ شطرنج باز برتر بر سر جایگاه قهرمانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته فدراسیون جهانی شطرنج، مسابقات قهرمانی شطرنج سرعت زنان دارای یکی از بزرگترین جایزه‌های تاریخ مسابقات آنلاین شطرنج بانوان است. قرار است در این رقابت‌ها ۶۴ هزار دلار جایزه به نفرات برتر تعلق گیرد. بر این اساس ۲۰ هزار دلار به نفر اول و ۱۲ هزار دلار به نفر دوم جایزه داده خواهد شد.

قرار است تمام این بازی‌ها به صورت زنده و با تفاسیر به چند زبان پخش شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار