کد خبر: 1046798
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲
رئیس جمعیت هلال احمر گفت:۸۰درصد بحران‌های طبیعی دنیا در ایران اتفاق می‌افتاد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: نشست خبری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر امروز در معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر برگزار شد.

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفت:جمعیت هلال احمر ایران در آستانه ۱۰۰سالگی خود قرار دارد.

وی ادامه داد: در این یکصد سال بیماری‌ها و بحران‌های مختلفی روی داده است و ارتش هلال احمر یکی از قوی‌ترین ارتش‌های صلیب سرخ و هلال احمر است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۸۰درصد انواع بحران‌های طبیعی در دنیا در کشور ما اتفاق می‌افتد، گفت:هلال احمر به عنوان معین دولت در کنار مردم بوده است.

وی افزود:از زمان شیوعکروناکنترل خروجی شهر‌ها را آغاز کردیم به طوری که ۲۱ میلیون نفر در قالب ۷میلیون خودرو را تب سنجی و کنترل کردیم.

همتی با اشاره به کمک ایران در روز‌های شیوع کرونا به چین، یادآور شد:در مراحل بعدی صلیب سرخ کمک هیخوبیبه ما کرد و شاید چندین برابر کمک ما به کشور‌ها در دوران کرونا به کشور ما ارسال کردند.

وی با اشاره به وقوع سیل در سال گذشته، بیان داشت:وقوع سیل وقفه‌ای درکار ماایجاد نکرد و ما در حادثه انفجاربیروتجزو اولین کشوری بودیم که کمتر از ۲۴ساعت بیمارستانی در بیروت ایجاد کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد:در اتفاقات ارمنستان و آذربایجان ما به هر دولت پیشنهاد خدمت دادیم پدر ارمنستان کمک ارسال شد؛ ضمن اینکه در زلزله ترکیه در اولین ساعات اعلام آمادگی کردیم.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها تنگنا‌های ما را بیشتر کرده است، گفت:کنترل مرز‌های مختلف دریایی، زمینی و... برعهده گرفت. به طوری که ۲۸مرز را کنترل کردیم و تب سنجی و تست انجام شد.

همتی افزود: تحریم‌ها باعث شد دسترسی کمتری به واکسن داشته باشیم، اما توانستیم واکسیناسیون گروه‌های هدف را آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: صلیب سرخ و فدراسیون باید در زمینه واکسن بیشتر ورود کرده و به دولت‌ها فشار بیاورد. باید بحث واکسیناسیون عادلانه باشد و به اندازه قلب نیویورک که دنبال واکسیناسیون هستیم باید در کشور‌های محروم نیز دنبال واکسیناسیون باشیم و برای همگان فراهم باشد.

رییس جمعیت هلال احمر بیان داشت: در خصوص ایران برخی کشور‌های دوست قول داده اند تا در خصوص واکسن همکاری لازم داشته باشند و امیدواریم در ماه جاری واکسن‌های بیشتری وارد کشور شود.

همتی ادامه داد: بیشتر ۲۴۰میلیارد ریال کمک نقدی و غیر نقدی از سوی مردم به هلال احمر صورت گرفته است

وی اضافه کرد: در حوزه کمک‌های بین المللی بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال کمک نقدی و ۱۷۰۰ میلیارد ریال غیر نقدی صورت گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر از برنامه ریزی برای ایجاد خانه هلال احمر خبر داد و گفت: تلاش کردیم در سال گذشته ۳۱استان را در گیر ایجاد خانه هلال کنیم.

وی متذکر شد: قرار است ۳۷هزار خانه هلال ایجاد کنیم که اکنون ۵۴۰۰ خانه هلال ایجاد شده است؛ ضمن اینکه ۲هزار خانه هلال دوشنبه هفته جاری ایجاد خواهد شد.

همتی با اشاره به آموزش همگانی گفت: استفاده از جمعیت ۱۵میلیونی دانش آموزی و۴۰ پادگان در کشور از جمله برنامه ارایه خدمات آموزشی ماست.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار