کد خبر: 1046789
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
سخنگوی ستاد ملی کرونا:
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت و در خصوص مصوبات و تصمیمات ستاد در جلسه امروز، توضیحاتی ارائه داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: علیرضا رئیسی، در پایان جلسه روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ستاد ملی مقابله با کرونا، به ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

*روند شیوع کرونا نزولی شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه به پیک بیماری کرونا رسیده‌ایم، گفت: روند کلی کشور، روند رو به نزولی است و امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌ها، میزان بیماری با سرعت بیشتری، کم و تخت‌های بیشتری در بیمارستان‌ها خالی شود.

وی ادامه داد: اگرچه روند بیماری نزولی شده، اما میزان بستری زیاد و ورودی‌های بیمارستان‌ها کم شده است.

رئیسی از کاهش تعداد شهر‌های قرمز خبر داد و گفت: در حال حاضر ۴۶ شهر در وضعیت قرمز، ۲۶۳ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۳۹ شهر نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و روند رو به کاهش است.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تعداد شهر‌های قرمز ما دو هفته پیش ۳۰۱ شهر بود که امروز به ۴۶ شهر رسیده‌ایم و روند در ۲۶ استان کاملاً نزولی شده، در ۵ استان دیگر گرچه به قله رسیدیم، اما هنوز روند نزولی صورت نگرفته و امیدواریم در هفته آینده با سرعت بیشتری روند کاهش پیدا کند.

رئیسی افزود: استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان‌شرقی، هرمزگان و تهران نیاز به مراقبت بیشتری دارند. گرچه به اوج بیماری رسیدیم، فعلاً روند صعودی متوقف شده و روند رو به کاهش است و امیدواریم این استان‌ها به زودی از این وضعیت خارج شوند.

وی از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شب‌های قدر تشکر کرد.

*جزئیات ممنوعیت تردد عید فطر

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به مصوبات امروز این ستاد اشاره کرد و گفت: در ارتباط با تردد در روز‌های منتهی به عید فطر بر اساس مصوبه امروز، تردد از ساعت ۱۴ بعدازظهر سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت) تا ساعت ۱۲ ظهر شنبه (۲۵ اردیبهشت) در همه شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد ممنوع است. جریمه در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و نارنجی و زرد ۵۰۰ هزار تومان، تعیین و به طور کلی تردد در این چند روز ممنوع شده است. منع تردد‌ها می‌تواند با توجه به شیوع بیماری و ویروس جهش‌یافته هندی و آفریقایی برای کنترل این ویروس‌ها بسیار مؤثر باشد.

*فعالیت مشاغل گروه یک و دو

وی در خصوص فعالیت مشاغل نیز گفت: در شهر‌های قرمز در گذشته فقط مشاغل گروه یک فعال بودند و نارنجی، یک و دو فعال بودند که بر اساس تصمیم امروز ستاد، در شهر‌های قرمز و نارنجی به مدت دو هفته مشاغل گروه یک و دو می‌توانند فعالیت کنند، اما اگر صنفی دچار تخلف شود، جرایم شدیدتری برای آن‌ها در نظر گرفته شده که جریمه تخلف در شهر‌های قرمز، پلمب سه هفته‌ای و در شهر‌های نارنجی، پلمب دو هفته‌ای خواهد بود.

*آغاز ثبت نام سالمندان در سامانه وزارت بهداشت

رئیسی در رابطه با واکسیناسیون گفت: از ساعت ۱۴ امروز سامانه www.salamat.gov.ir برای ثبت‌نام افراد بالای ۸۰ سال که با آن‌ها تماس گرفته نشده، باز شده و این افراد می‌توانند اطلاعات خود را وارد کرده و با آن‌ها برای واکسیناسیون تماس گرفته شود.

وی تأکید کرد: هیچ نیازی برای ثبت‌نام سایر گروه‌ها وجود ندارد و قطعاً همکاران ما با آن‌ها تماس می‌گیرند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: اگر هفته آینده ثبت‌نام ۷۵ ساله‌ها را آغاز کنیم این‌طور نیست که نوبت افراد ۸۰ سال به بالا از بین برود بلکه به تعداد کافی واکسن برای آن‌ها وجود دارد و جای هیچ نگرانی نیست به همین دلیل توصیه می‌شود به شدت از تجمع و صف کشیدن پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: در جلسه امروز همه دستگاه‌های دولتی، نظامی، انتظامی و غیردولتی موظف شدند مکان‌هایی را برای واکسیناسیون اختصاص دهند تا بتوانیم در فضای باز و تهویه مناسب، این اقدام را انجام دهیم.

رئیسی در خصوص کنترل مرز‌های شرقی گفت: در این خصوص به خوبی عمل شده و طی هفته گذشته ۳۸۰۰ نفر که قصد ورود غیرقانونی به ایران را داشتند، به کشورشان بازگردانده شدند.

*تاریخ برگزاری کنکور سراسری و سایر آزمون‌ها

وی در مورد برگزاری آزمون‌ها تأکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کنکور سراسری در تاریخ ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود. کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته در تاریخ ۶، ۷ و ۸ مرداد ماه و آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد برگزار می‌شود. آزمون کانون وکلا ۲۵ تیرماه، آزمون نظام مهندسی ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مرداد برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین به آزمون‌های تحت نظارت آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: آزمون پایه نهم به صورت حضوری ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار می‌شود. همچنین آزمون پایه دوازدهم ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد. آزمون سنجش ملی پایه ششم ۲۵ اردیبهشت به صورت حضوری برگزار می‌شود. آزمون سمپاد ۲۰ و ۲۱ خرداد، آزمون مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و ۲۳ تا ۲۵ خرداد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

رئیسی تأکید کرد: آزمون‌های زبان و استخدامی نیز در موعد مقرر خود برگزار می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
مگه شما حضوری درس دادین که حضوری امتحان بگرین
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار