کد خبر: 1046727
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۰
اعتبارات مدرسه‌سازی از ۵۵۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده‌است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح متمرکز ۲۶۸ فضای آموزشی با ۱۲۹۵ کلاس درس که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، با بیان اینکه مدرسه قبل از اینکه یک مکان فیزیکی باشد یک محیط تربیتی برای رشد، نمو و توسعه ظرفیت‌های کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: مدرسه محیطی برای تمرین زندگی اجتماعی و انتقال فرهنگ، ادب و شناخت هنر اصیل یک کشور است.

وی با بیان اینکه مدرسه باید شوق یادگیری را در دانش‌آموزان افزایش دهد، اظهار کرد: یادگیری دستاورد بزرگ یک ملت و مدرسه محل ترسیم ساختن آینده یک کشور و تمدن است، بنابراین در دولت مدارس با این ویژگی‌ها ساخته می‌شوند و این رویداد بسیار مهم است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دولت تدبیر و امید هر روز ۲۸ کلاس درس احداث شده است و ۵/ ۱۰ درصد از تعداد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی کاسته شده‌است و در پنج سال اخیر این تعداد از ۳۰ درصد کل مدارس به ۵/ ۱۹ درصد کاهش یافته‌است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ۱۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱ هزار و ۹۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده‌است، ادامه داد: در سال ۹۹ دو برابر کلاس بهره‌برداری شده و متوسط سرانه فضای آموزشی به تناسب هر دانش‌آموز از ۵/ ۴ متر مربع در سال ۹۲ به ۲ /۵ در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده‌است؛ این در حالی است که تعداد جمعیت دانش‌آموزی همه ساله افزایش پیدا کرده و با افزایش ۸۰۰ هزار دانش‌آموز روبه‌رو بودیم.

حاجی میرزایی عنوان کرد: رویکرد مدرسه‌سازی باعث مشارکت خیرین مدرسه ساز شده‌است و تعداد طرح‌های خیرین مدرسه ساز به بیش از پنج برابر رسیده‌است. اعتبارات مدرسه‌سازی از ۵۵۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده و میزان اعتبارات دولتی در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹، ۱۰ برابر شده‌است. وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: سال گذشته طرح آجر به آجر را برای مشارکت عموم مردم در امر خیر مدرسه‌سازی طراحی کردیم و تا کنون بیش از یک میلیون نفر از مردم با آورده‌های اندک به این نهضت بزرگ پیوستند. در این اندیشه هستیم که هر ایرانی در ساخت مدرسه سهیم باشد. وی ادامه داد: در این مدت تمام بخاری‌های نفتی در مناطقی که دارای زیرساخت گاز بود، جمع‌آوری و ۲۷۶ هزار کلاس درس استاندارد شد؛ هر روز ۸۹ کلاس از نظر سیستم گرمایشی ایمن و تمام مدارس خشتی و گلی جمع‌آوری شد. در سال ۹۷، هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم که امروز این مدارس با مدارسی ایمن جایگزین شده‌است. حاجی میرزایی اظهار کرد: بودجه عمرانی کشور برای مدرسه‌سازی در سال ۹۹ تا ۵/ ۷ درصد افزایش پیدا کرده‌است که حاکی از توجه وافر دولت به امر مدرسه‌سازی و توسعه فرهنگ است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار