کد خبر: 1046723
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
سرویس سیاسی جوان آنلاین: با نزدیک‌تر شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شیب تحرکات احزاب و گروه‌های سیاسی برای ورود به این آوردگاه انتخاباتی در حال تند شدن است و انتظار می‌رود این تحرکات زمینه حضور مشارکت حداکثری مردم برای انتخاب رئیس‌جمهور سیزدهم در گام دوم انقلاب را تسهیل نماید. از این رو در این ستون خواهیم کوشید، مواضع اصولی و غیر تخریبی احزاب و گروه‌های سیاسی را برای شناخت بیشتر مخاطبان و تنویر افکار عمومی بازنشر کنیم.

مصوبه شورای نگهبان قانونی و براساس اختیارات بود

شورای نگهبان بر اساس اختیاراتی که بر طبق قانون اساسی داشته عمل و شرایط نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری را تعیین و اعلام کرده است. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگویی در پاسخ به برخی انتقاد‌ها درباره مصوبه شورای نگهبان درخصوص شرایط نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: شورای نگهبان بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده و اختیاراتی که بر طبق قانون اساسی داشته، عمل و شرایط نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری را تعیین و اعلام کرده است. مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در گفتگو با جماران گفت: شورای نگهبان در تعیین شرایط رجل سیاسی– مذهبی و مدیر و مدبر بودن رئیس‌جمهور، مبتنی بر سیاست‌های کلی انتخابات عمل کرده است.

رأی من از لاریجانی بیشتر است

علی مطهری که قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارد، می‌گوید رجل سیاسی است و ممکن است در صورت تأیید صلاحیت به نفع کسی که در نظرسنجی‌ها رأی بیشتری داشته از صحنه رقابت کنار برود، اما می‌گوید احتمالاً رأی او از علی لاریجانی (داماد خانواده مطهری) هم بیشتر است. او در پاسخ به اینکه آیا ممکن است به نفع لاریجانی کنار برود گفته است: همه چیز بستگی به میزان آرای اشخاص در آستانه روز انتخابات دارد. اگر به مرحله آخر برسیم ممکن است لازم باشد ایشان به نفع من کنار برود یا برعکس.

دیدار انتخاباتی محسن با رستم و سعید

محسن رضایی، از نامزد‌های احتمالی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری از دیدار انتخاباتی خود با دو تن از نامزد‌های احتمالی خبر داد. رضایی با انتشار تصویری از دیدار خود با رستم قاسمی و سعید محمد، در صفحه خود در توئیتر، نوشت: «‏در نگرش اسلامی ایرانی به مدیریت، «داوطلبی برای مسئولیت» با «تلاش برای کسب قدرت» کاملاً متفاوت است. در انتخابات ۱۴۰۰ فارغ از هر نتیجه ای، قرار است ‎برادرانه و ‎همه با هم ایران را بسازیم». سعید محمد نیز در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «در اجرای مفادنامه‌ام به کاندیدا‌های محترم، اولین جلسه دوستانه را با برادران عزیزم دکتر رضایی و مهندس قاسمی برگزار کردم. ان‌شاءالله بنا دارم با سایر کاندیدا‌ها جلسات مشابه داشته باشم. مهم این است که دغدغه همه ما حل مشکلات مردم است. گام دوم با پیشقراولی جوان‌تر‌ها و مشورت پیشکسوتان هموار خواهد شد.»

انتخابی شبیه سرمربی فوتبال

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات که از او به عنوان کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری نام برده می‌شود در یادداشتی در مورد انتخابات نوشت:انتخاب بهترین رئیس‌جمهور، چیزی مانند انتخاب بهترین سرمربی برای یک تیم فوتبال است. او ضمن تأکید بر ضرورت نظام حزبی نوشته است: در حقیقت هیچ فردی نباید از ما چک سفید امضا بگیرد. ما باید بدانیم رأی خود را به کدام گروه از متخصصان می‌دهیم. آنجاست که می‌توانیم در خلأ و فقدان احزاب انتخاب خود را اندکی بهبود دهیم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
احتمالاً رأی او از علی لاریجانی (داماد خانواده مطهری) هم بیشتر است
سو صدای تفاله ها
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار