کد خبر: 1046648
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
کدخدایی:
سخنگوی شورای نگهبان گفت: این شورا بر اساس اختیاراتی که بر طبق قانون اساسی داشته عمل و شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را تعیین و اعلام کرده است.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگویی در پاسخ به برخی انتقادها درباره مصوبه شورای نگهبان در خصوص شرایط نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: شورای نگهبان بر اساس سیاست‌های کلی انتخابات که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده و اختیاراتی که بر طبق قانون اساسی داشته، عمل کرده و شرایط نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را تعیین و اعلام کرده است؛ بنابراین گزارش طحان نظیف از اعضای حقوقدان شورای نگهبان روز گذشته از ابلاغ مصوبه جدید این شورا به وزارت کشور در خصوص شرایط نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد.

این شرایط به شرح زیر است: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری برای ثبت‌نام باید در بازه سنی ۴۰ تا ۷۵ سال باشند، حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن باشند و سابقه تصدی حداقل ۴ ساله در سمت‌های مدیریتی کشور را که به طور کامل مصادیق آن ذکر شده است، داشته باشند.

- وزرا، استانداران، شهرداران شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشگری و بالاتر می‌توانند کاندیدا شوند.
- تمام نامزدها باید عدم سوءپیشینه ارائه دهند و سابقه محکومیت کیفری نداشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار