کد خبر: 1046572
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱
تاوان بی‌پایان مدیریت تاج، ساختمان جدید هیچ، ساختمان قبلی هم به باد رفت
تاوان مدیریت تاج بر فوتبال ایران تمامی ندارد. تاوانی که این‌بار ساختمان فدراسیون فوتبال و البته نیمی از باشگاه پرسپولیس را به باد داد، بی‌آنکه کسی کوچک‌ترین فشاری به رئیس سابق بابت فجایع تمام نشدنی که به بار آورده بیاورد.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: تاج در حالی ساختمان فدراسیون را به باد داد که یادمان هست با چه سروصدایی نوار طرح اجرای ساختمان جدید فدراسیون را با شیخ سلمان قیچی کرد.

شاهکار تاج در ثبت قرارداد ننگین با ویلموتس سرانجام ساختمان فدراسیون را به باد داد. ساختمانی که دی‌ماه سال گذشته فدراسیون حکم توقیف مزایده آن را گرفته بود، حالا به طور رسمی سند آن به نام شستا خورده است. هرچند که این ساختمان به تنهایی پاسخگوی بدهی فدراسیون نبود، به همین دلیل شستا با جست‌وجو در اموال فدراسیون نیمی از باشگاه پرسپولیس را نیز از آن خود کرد برای تسویه‌حساب بدهی هنگفتی که تاج روی دست فدراسیون گذاشت. ساختمانی که سال‌ها قبل دادکان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال برای پرسپولیس و البته استقلال خریداری کرد، اما با آینده‌نگری و برای آنکه مدیران ناکارآمد سرخابی‌ها به دلیل بدهی‌های هنگفت آن را برباد ندهند به نام فدراسیون فوتبال زد. فدراسیونی که حالا صاحب ساختمان خود هم نیست و دادکان بدون شک هرگز تصورش را هم نمی‌کرد سال‌ها بعد بی‌کفایتی‌های مدیریتی تاج به سادگی دو ساختمان را با هم به باد بدهد، آن هم در حالی که طبق ادعای آقایان در شستا و فدراسیون، گفته می‌شد ۲۵ میلیارد تومان بابت این بدهی پرداخت شده است و تازه قرار بود ساختمانی جدید هم احداث شود، ولی حالا آجری روی آجر قرار نگرفته که هیچ آنچه بوده هم به باد رفته است.

دی‌ماه ۹۸ بود که با مصوبه ستاد رفع تحریم به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور و با مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی ۲ میلیون یورو به صورت قرض‌الحسنه و جهت پرداخت قسمتی از مطالبات سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال از سوی این شرکت سرمایه‌گذاری به فدراسیون فوتبال پرداخت شد. رقمی که طبق مصوبه‌های صادر شده باید تا پایان فروردین ماه ۹۹ پرداخت می‌شد، اما این اتفاق رخ نداد تا شستا که چکی به مبلغ ۲ میلیون یورو برای ضمانت دریافت طلب خود در دست داشت با اقدامی قانونی ساختمان فدراسیون فوتبال و سه‌دانگ باشگاه پرسپولیس را به مزایده بگذارد. مزایده‌ای که اگرچه آن زمان حکم لغو آن گرفته شد، اما منجر به حفظ ساختمان فدراسیون فوتبال نشد و حالا خسارت ناشی از این قرارداد و بدهی فدراسیون به شستا، انتقال ششدانگ سند تک‌برگ فدراسیون فوتبال و سه‌دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس ـ که سند آن به نام فدراسیون فوتبال است ـ به نام شستا خورد.  اما شاید روزی که محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا مدعی شد کمکی را که به فدراسیون فوتبال کرده بودیم عیناً و به روز پس گرفتیم، کسی تصورش را هم نمی‌کرد که این بدهی با گرفتن دو ساختمان پرسپولیس و فدراسیون تسویه شده است. هرچند که مهدی اسماعیلی، مدیر امور حقوقی و قرارداد‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مدعی است شستا هیچگونه مطالبه و تبعاً دعوایی علیه باشگاه پرسپولیس نداشته است و مدیران باشگاه پرسپولیس نیز در این راستا ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

صفی‌الله فغان‌پور، مسئول حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال که پیشتر مدعی شده بود شستا نه به فدراسیون که به ویلموتس پول داده، این‌بار ادعا می‌کند که صدور سند و انتقال ساختمان فدراسیون فوتبال به شرکت شستا خلاف قانون و مقررات است که رسیدگی مجدد این حکم را ملغی می‌کند: «چکی که در قبال پول قرضی به شرکت شستا تحویل داده شده، قانونی نبود، چون فقط امضای خزانه‌دار فدراسیون را داشت و نه امضای رئیس فدراسیون پای آن بود و نه حتی مهر فدراسیون روی آن زده شده بود، چون قرار نبود روی آن اقدامی شود و این چک نمی‌توانست فدراسیون را محکوم کند و تنها برای اینکه سندی در دست شستا باشد صادر شده بود و این را شخصاً به قاضی هم گفته بودیم و او متقاعد نیز شده بود، اما بعد از مدتی که از فدراسیون شکایت شد از ما درخواست تجدیدنظرخواهی شد که فدراسیون هزینه تجدید نظرخواهی را نداشت و همین باعث شد شستا حکم قطعی بگیرد. اما صدور سند و انتقال ساختمان فدراسیون فوتبال به شرکت شستا خلاف قانون و مقررات استت و فدراسیون فوتبال باید از رئیس قوه قضائیه درخواست رسیدگی مجدد برای این پرونده را داشته باشد، چراکه بدون شک دیوان عالی کشور این حکم را رد خواهد کرد، چون برخلاف قانون صادر شده است.

طبق ادعای مسئول حقوقی پیشین فدراسیون فوتبال پیشتر در این راستا با وزیر نامه‌نگاری شده تا با استناد به ماده ۴۷۷ از رئیس قوه قضائیه درخواست رسیدگی مجدد شود. همچنین با رئیس کل دادگستری تهران نیز نامه‌نگاری شده است و با حضور عزیزی‌خادم در رأس امور نیز توصیه شده برای برقراری ارتباط با قوه قضائیه در راستای بررسی مجدد این پرونده، چراکه با توجه به تجریبات پیشین رایزنی با شستا با توجه به حکم قطعی که این شرکت سرمایه‌گذاری در دست داشته به جایی نمی‌رسد، اما با توجه به شرایط پرونده، بررسی مجدد می‌تواند به تغییر حکم بینجامد.

جالب اینکه تاج هنوز هم از عملکرد خود دفاع می‌کند و می‌گوید: «اینطور که بقیه درباره پرونده ویلموتس فکر می‌کنند، نیست و هنوز می‌گویم قرارداد خوب است.» قراردادی که دار و ندار فوتبال را به باد داده، اما کوچک‌ترین مسئولیتی متوجه مسبب اول و آخر آن نیست!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار