کد خبر: 1046557
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با اشاره به افزایش قیمت مولفه‌های تولید تخم‌مرغ، از قیمت‌گذاری دستوری و بی‌توجهی مسئولان به تولید در زمان کاهش قیمت محصول انتقاد کرد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: ناصر نبی‌پور در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری بین ۱۰‌هزار تا ۱۱‌هزار و ۴۰۰‌تومان است، گفت: این رقم حدود ۴‌هزار تومان زیر نرخ مصوب است.

وی با اشاره به افزایش نرخ مصوب نهاده‌های دامی طی روز‌های اخیر گفت: قیمت نهاده‌های سویا و ذرت حدود ۱۵‌درصد افزایش یافته و هم اکنون قیمت سویا ۳هزارو ۴۰۰ تومان و ذرت نیز هزارو ۹۰۰‌تومان است ضمن اینکه نرخ کرایه‌ها نیز بعد از عید ۳۱‌درصد افزایش داشته است. رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ در حال حاضر بالای ۱۸‌هزار تومان است، گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده و با توجه به اینکه درگیر قیمتگذاری دستوری دولت هستیم و بدون مجوز دولت، اجازه نداریم نرخ را متناسب با افزایش قیمت نهاده‌های تولید، افزایش دهیم، پیشنهاد ما این است که تشکل‌ها از مسئولان مربوطه به دلیل کوتاهی‌هایی که می‌کنند، به دیوان عدالت اداری یا سایر نهاد‌های مرتبط شکایت کنند؛ چراکه وقتی قیمت تخم مرغ بالا می‌رود، مسئولان با تولیدکنندگان برخورد‌های شدید و قیمت واقعی محصول را سرکوب می‌کنند، اما وقتی قیمت پایین می‌آید و تولیدکننده در زیان قرار می‌گیرد، مسئولان قائم می‌شوند. نبی‌پور با اشاره به صادرات تخم‌مرغ نیز افزود: طی ۱۰ تا ۱۵ روز گذشته بیش از ۲هزارو ۶۰۰ تا ۲هزارو ۷۰۰ تن تخم‌مرغ از کشور صادر شده، اما با توجه به کاهش شدید مصرف داخل و تولید زیاد، تأثیری بر شرایط بازار نداشته است. رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران دلیل کاهش مصرف تخم‌مرغ در داخل را فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اعلام کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
آقا همش دو ماه مونده بگذارید این بدبختها هم بچاپند دیگه
تخم مرغهای انباری مثل سیب و پرتقالهای احتکار شده خراب میشوندها
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار